Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-11, 14:27
  #949
Medlem
Jag har en fråga. Vad är felet om man kör med en ”pen tattoo” och man får doppa patronen i bläck nästan hela tiden? Det flödar liksom inte tillräckligt eller vad man ska säga. Är det patronerna/nålen som är dålig eller är det maskinen som styr det?
Citera
2021-02-06, 22:10
  #950
Medlem
jourajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realcrazyloco
Skulle vara kul att få liv i denna tråd igen, går in på mitt 9 år med tatuerade nu, några gamla rävar som fortfarande är aktiva här?

Jag é!
Har inte vart aktiv här på många år, men började nyligen gå in igen. Har fortsatt tatuera under alla dessa år. 10 år going strong så sett
Citera
2021-04-15, 18:11
  #951
Medlem
VivianWards avatar
Orkar inte läsa hela tråden. Var köpte ni era första maskiner för att öva på övningshud i hemmet, för att se om det är något en verkar ha fallenhet för även det mediumet.

Killerink???? Kör dom bara paypal?
Citera
2021-06-19, 23:16
  #952
Medlem
Realcrazylocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourajnus
Jag é!
Har inte vart aktiv här på många år, men började nyligen gå in igen. Har fortsatt tatuera under alla dessa år. 10 år going strong så sett


10 år här med nu! Har precis fått hem min nya maskin också, valet föll på en Bishop wand shader denna gången, min första "pennstyle" maskin, galet bekvämt med 3,5mm stroke efter ca 8 års användande av coilmaskiner och resterande tid med en direct drive rotary!
Citera
2021-07-07, 01:12
  #953
Medlem
Har blivit erbjuden lärlingsplats, någon som har snabba tips och saker man ska se upp för? Varningsflaggor? Vad är rimliga förmåner? Blivit erbjuden 60/40 när jag väl börjar få göra tatueringar vilket jag tycker verkar rimligt då många inte får något alls, lärlingsplatsen bjuder dem på då. Mycket receptionsarbete i början hintades det om medan jag lär upp mig vilket var förväntat. Men specifikt Vilka frågor bör jag ställa innan jag skriver på något? Vad ska jag absolut INTE gå med på? Tack!
Citera
2021-10-07, 22:45
  #954
Medlem
jourajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nectarys
Har blivit erbjuden lärlingsplats, någon som har snabba tips och saker man ska se upp för? Varningsflaggor? Vad är rimliga förmåner? Blivit erbjuden 60/40 när jag väl börjar få göra tatueringar vilket jag tycker verkar rimligt då många inte får något alls, lärlingsplatsen bjuder dem på då. Mycket receptionsarbete i början hintades det om medan jag lär upp mig vilket var förväntat. Men specifikt Vilka frågor bör jag ställa innan jag skriver på något? Vad ska jag absolut INTE gå med på? Tack!

Är det pundare som jobbar där? Är det en seriös studio? Är det duktiga tatuerare? Hur funkar du med killarna? Har du tatuerat dig hos dem något? Är de med i SRT? Hur är kundflödet?

Receptions jobbet é svinbra, snackar du med kunder kan du lätt snappa upp nya kunder till dig, kompisars vänner osv. Du lär dig mycket om bokning, hur viktigt social media är och får in en bra rutin.

Är det 60% 40% av vinsten vi snackar om?
Jag körde med 50/50 när jag började. Alldeles för mycket tycker jag nu. Men det första året funkar det. Alla kör nästan bara med en fast hyra för stol och du sköter dig själv.

Har du tagit eller ska ta jobbet, lyssna på vad de lär dig, öva mycket och rita. Kan du ordentliga linjer och oldschool så kan du fan lära dig vad som helst. Kör hårt!
Citera
2023-03-20, 22:13
  #955
Medlem
Inte så att jag är seriös i mina funderingar, men undrar ändå…. Kan man bli tatuerare om man inte har egna tatueringar själv och aldrig kommer skaffa? Om man bara är vass på att rita/skissa (vilket borde vara tillräckligt för att kunna gå in som det) eller är det en stark kultur inom yrket så man inte får någon lärlingsplats om man inte är intresserad av tatueringar i sig?

Hittade några gamla skisser jag gjorde för >15 år sedan säkert och undrar vad fan jag inte fattade på den tiden och inte utvecklade som hobby. Om man vill ha ett jobb vid sidan av, där man bara utövar sin hobby typ, kanske någon gång i månaden - Hade man kunnat satsa?
Citera
2023-03-20, 23:32
  #956
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Inte så att jag är seriös i mina funderingar, men undrar ändå…. Kan man bli tatuerare om man inte har egna tatueringar själv och aldrig kommer skaffa? Om man bara är vass på att rita/skissa (vilket borde vara tillräckligt för att kunna gå in som det) eller är det en stark kultur inom yrket så man inte får någon lärlingsplats om man inte är intresserad av tatueringar i sig?

Hittade några gamla skisser jag gjorde för >15 år sedan säkert och undrar vad fan jag inte fattade på den tiden och inte utvecklade som hobby. Om man vill ha ett jobb vid sidan av, där man bara utövar sin hobby typ, kanske någon gång i månaden - Hade man kunnat satsa?

Är fortfarande lika bra och har mer samtida arbetsprov så att säga? Problemet är väl om du har ett mer vanligt heltids jobb när du ska ha tid att vara just lärling
Citera
2023-03-20, 23:54
  #957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Är fortfarande lika bra och har mer samtida arbetsprov så att säga? Problemet är väl om du har ett mer vanligt heltids jobb när du ska ha tid att vara just lärling
Det är bara en hypotetisk fråga.

Men om jag frågar åt en annan person då, där det kanske är mer aktuellt med en 50% tjänst och högskola inte är vägen dit, skulle det funka att jobba med om man är stelopererad i ryggen? Kan man bli lärling om man inte alls har stilen själv med tatueringar? Han har gått fler utbildningar på konstskolor och är väldigt duktig på många olika konststilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback