Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-05, 21:15
  #1
Medlem
Tja
Har en kusin som bor i göteborg och han har verkligen ett problem i sitt internet Cafe...det är en kille som är 16 år gammal som stör han som fan, han blandar in sig i allt i cafet och han är så gnällig och tjatig dessutom så brukar han skryta ibland om att Internet cafet har kopierade spel.

Min kusin har försökt var snäll mot han och allt sådant men han e så jävla dum, nu tänker han slänga ut honom från cafet men samtidigt är han jätte rädd för att han ska skryta till polisen och eller skatteverket om kopierade spel och liknande.


Snälla hjälp min kusin vad ska han göra???
Tacksam för alla svar
__________________
Senast redigerad av Big Boy 2009-07-05 kl. 21:18.
Citera
2009-07-05, 21:20
  #2
Medlem
CoolDudes avatar
Om det är ett lite större populärare internet café bör han ju köra legala kopior...inget kul att åka dit annars. Men visst en lite klurig sits, frågan är hur mycket kraft polisen skulle lägga på det, är väl kanske mer typ antipirat byrån som skulle kunna tänkas gå vidare med sånt. Svårt att avgöra om han skulle skvallra eller inte.

Steam har ju ett program för internet café, vet dock inte hur dyra de är...men kanske värt att kolla in för framtiden (https://cafe.steampowered.com/)
Citera
2009-07-05, 21:20
  #3
Medlem
LANGELss avatar
Sätta sig ned med idioten och prata brukar fungera bra.
"Om du inte slutar upp me dina fjanterier så portas du."
Citera
2009-07-05, 21:23
  #4
Medlem
potentials avatar
Om det är du på bilden så räcker det kanske med att du ställer dig framför honom och tar av tröjan och ger honom en liten varning
Citera
2009-07-05, 21:37
  #5
Medlem
Notumlords avatar
Även om han går till polisen har jag jävligt svårt att tro att dem kollar upp om cafét kör med legala spel eller ej, dem har nog bättre saker för sig, speciellt i en storstad som Göteborg
Citera
2009-07-05, 23:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potential
Om det är du på bilden så räcker det kanske med att du ställer dig framför honom och tar av tröjan och ger honom en liten varning

Haha den var bra men tro mig det skulle inte hjälpa för han är en idiot dessutom är det min kusin som äger cafet och inte jag...tycker bara synd om han.
Citera
2009-07-05, 23:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notumlord
Även om han går till polisen har jag jävligt svårt att tro att dem kollar upp om cafét kör med legala spel eller ej, dem har nog bättre saker för sig, speciellt i en storstad som Göteborg


Ja men det är ändå riskabelt fy fan vilket problem alltså....jävla skit unge...
Citera
2009-07-05, 23:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LANGELs
Sätta sig ned med idioten och prata brukar fungera bra.
"Om du inte slutar upp me dina fjanterier så portas du."

ju han har gjort det och han sade att han skulle sköta sig men det blir värre faktiskt...hans vänner börjar gnälla som han och snacka massa skit också
Citera
2009-07-06, 00:08
  #9
Medlem
leg0s avatar
av din bild att dömma så skulle jag säga att du har Potential
Citera
2009-07-06, 00:10
  #10
Medlem
TKD_1337s avatar
Ta dig ett "snack" med honom. Använd de metoder som är lämpliga, tveka inte.
Citera
2009-07-06, 11:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ta dig ett "snack" med honom. Använd de metoder som är lämpliga, tveka inte.

ska prata med min kusin om det, hoppas han kan lösa det på ett smart sätt.
Citera
2009-07-06, 18:03
  #12
Medlem
jastors avatar
Varför köper din kusin inte bara spelen? Tex steams internet cafe program.

Och du säger att han är orolig för skatteverket? Smusslar han med momsen också eller vad? Jävla patrask isåfall säger jag bara.

Hur vet förresten 16åringen att spelen är piratkopierade?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback