Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-07, 23:13
  #1201
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Din PF-raise är ju att slänga pengar i sjön, den ska vara till 10 när du isolerar passivt cp.
Att isolera på 1/2 har inte så mycket med betsize att göra. Antingen vill dom trycka på syn, eller så vill dom trycka på fold. Ibland får jag för mig att vissa bestämmer sig innan korten delas ut. Eller dagen före.

En sån där liten höjning existerar bara för att bordet tycker att det är både oartigt, obekvämt och drygt att ingenting är gratis. Och jag är gärna obekväm och dryg om dom betalar för det.


_________________

Jag gjorde förövrigt precis veckans absoluta herofold med AJ på ATJx utan färg på bordet. HH´n funkar inte nu, men blir absolut en hand att slänga upp sen. Då får du blunda.
2008-01-08, 05:18
  #1202
Medlem
Trillskes avatar
Okey, nu får ni kika på denna först.

Jo, nu är det så att enligt min erfarenhet är den här killen faktiskt ganska duktig till skillnad från dom flesta trähattarna vid borden. Grejen är att när den här handen utspelar sig har vi suttit vid samma bord säkert en timme, och inte jätte mycket avancerat har inträffat. Småpotter hit och dit.
Och så kommer denna:
Citat:
***** Hand 562328923 *****
1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 januari 2008 04:57:15
Britta 86 (Vanlig /Cash Game )
Plats 2: Trillske (527.13)
Plats 3: anubis (674.29)
Plats 4: Chill34 (134.12)
Plats 5: patjohan (362.89)
anubis lägg LM 1.00
Chill34 lägg SM 2.00
** Giv **
Trillske [Dr, Dh]
anubis [N/A, N/A]
Chill34 [N/A, N/A]
patjohan [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
patjohan Lägg
Trillske Höj till 8.00
anubis Höj till 28.00
Chill34 Lägg
Trillske Höj till 84.00
anubis Syna 84.00
*** Flop(Board): *** : [2s, 6h, 7r]
*** Bet Runda 2 ***
anubis Passa
Trillske Satsa 120.00
anubis Syna 120.00
*** Turn(Board): *** : [2s, 6h, 7r, 9s]
*** Bet Runda 3 ***
anubis Passa
Trillske Passa
*** River(Board): *** : [2s, 6h, 7r, 9s, Ks]
*** Bet Runda 4 ***
anubis Satsa 110.00
Trillske Syna 110.00
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 615.00
Trillske Lägger mig Vinst: 0.00
anubis [Ek, Kk] Par i kungar Vinst: 615.00
Chill34 Lägger mig Vinst: 0.00
patjohan Lägger mig Vinst: 0.00
Till bakgrunden hör att jag precis klivit upp ur sängen hostande, och skyller min passiva check på turn på det. Men samtidigt.. Jag vet inte. Preflop känner jag att han hade en bred range. När han synar min raise snävar den till sig ett snäpp. Så drar jag i ganska bra på floppen och.. Han synar bara. Nu satte jag hans range huvudsakligen åt JJ-AA hållet, och som mest troliga händer QQ/KK. Klart 77 fanns i bakhuvudet. Summa summarum tror jag att jag coinflippar hans range.

Och ja, då kanske jag hade pushat på ett bättre humör. Nu gjorde jag inte det, och letar efter en pottkontrollerad showdown vilket jag får. Värdebettet på rivern slänger jag aldrig mot efter att ha checkat turn där, och det blir ganska oväsentligt eftersom det ändå inte rättfärdigar en 6 outare enligt min sömniga huvudräkning.

Jag hade nästan hoppats se KK eller nåt skit som hade mig hela vägen, men AK? Utan så mycket som ett runner-drag? Frågan jag ställer er: Kan man verkligen kallt syna med det på den floppen, efter den action preflop?

Eller har jag på något vänster lurat till mig en image som rättfärdigar det? För jag kan säga att i realiteten mår AK fruktansvärt dåligt mot min range där, framförallt utan FE.
2008-01-08, 07:50
  #1203
Medlem
Maliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Att isolera på 1/2 har inte så mycket med betsize att göra. Antingen vill dom trycka på syn, eller så vill dom trycka på fold. Ibland får jag för mig att vissa bestämmer sig innan korten delas ut. Eller dagen före.

En sån där liten höjning existerar bara för att bordet tycker att det är både oartigt, obekvämt och drygt att ingenting är gratis. Och jag är gärna obekväm och dryg om dom betalar för det.

... Precis därför ska det upp till 10. Som det är nu så snor du 6 dollar av honom varje gång han limpsynar 83o och missar floppen och foldar mot ditt c-bet med 4-hög, om du höjer till 10 så snor du 10 dollar. Finns någon video på cardrunners där CTS sitter och abusar en firre som limpsynar en massa med mer eller mindre any2 på det här sättet och han snackar rätt mycket om det där.
2008-01-08, 09:52
  #1204
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
... Precis därför ska det upp till 10. Som det är nu så snor du 6 dollar av honom varje gång han limpsynar 83o och missar floppen och foldar mot ditt c-bet med 4-hög, om du höjer till 10 så snor du 10 dollar. Finns någon video på cardrunners där CTS sitter och abusar en firre som limpsynar en massa med mer eller mindre any2 på det här sättet och han snackar rätt mycket om det där.

Nu är det SEK Trilske spelar i. Gör potterna väsentligt mindre. Dock är ju principen detsamma oavsett.
2008-01-08, 10:25
  #1205
Medlem
Maliks avatar
Tror CTS gör det på 25/50 eller 10/20 i den där videon, men det spelar som sagt ingen roll.
2008-01-08, 16:30
  #1206
Medlem
Trillskes avatar
Mjah, 10 (5x) är min standardhöjning så det är ju inte så att jag inte håller med.
2008-01-08, 17:25
  #1207
Medlem
Trillskes avatar
Ingen som känner sig manad?
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag hade nästan hoppats se KK eller nåt skit som hade mig hela vägen, men AK? Utan så mycket som ett runner-drag? Frågan jag ställer er: Kan man verkligen kallt syna med det på den floppen, efter den action preflop?
Någon som hittar en syn där?

Menar, vid en rejäl raise är jag inte långt ifrån herofold där så det köper jag. Men kan vi verkligen syna för SDV typ? Blev nämnligen en vild diskussion i chatten (jag tiltade verbalt).
2008-01-08, 20:37
  #1208
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ingen som känner sig manad?Någon som hittar en syn där?

Menar, vid en rejäl raise är jag inte långt ifrån herofold där så det köper jag. Men kan vi verkligen syna för SDV typ? Blev nämnligen en vild diskussion i chatten (jag tiltade verbalt).
nej, han framstår som helt dum i huvudet i min mening.
2008-01-08, 21:26
  #1209
Medlem
Maliks avatar
Vet han att du slappar ned trycket på turn med marginella grejer så kan han väl göra sådär, jag menar, han har väl 25% eller vad det blir mot par under KK och kan säkert bluffa av dig senare om det träffar något skumt, men personligen ogillar jag att han inte bara fortsätter pressen pf. Han har ju nutz, lolz.
2008-01-09, 22:02
  #1210
Medlem
Moffegrevs avatar
Skulle vara trevligt om flashbackeliten hade några kommentarer på den här handen. Vet inte själv om den är speciellt vettigt spelad, kanske lite väl aggresiv.



Bordsplacering:

Moffegrev sitter på stol 1 med $105.85.
jocqs sitter på stol 2 med $92.85.
Magic8 sitter på stol 3 med $133.35.
Valvegas sitter på stol 4 med $100.00.
meillo sitter på stol 5 med $81.25.
patriccio sitter på stol 6 med $70.88.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 6.
Moffegrev lägger den lilla blinden på $0.50.
jocqs lägger den stora blinden på $1.00.
Valvegas nekar att lägga blinden.

Ge hålkorten:

Moffegrev: As Qs
jocqs: -- --
Magic8: -- --
meillo: -- --
patriccio: -- --

Före floppen:
Magic8 lägger sig.
meillo höjer $3.50.
patriccio synar $3.50.
Moffegrev höjer $11.00.
jocqs lägger sig.
meillo synar $8.00.
patriccio lägger sig.


Floppen (Js 2s 10d):
Moffegrev höjer $25.00.
meillo höjer $69.75.
Moffegrev synar $44.75.

Kommentera gärna handen innan ni kollar resultatet.

2008-01-09, 22:22
  #1211
Medlem
Maliks avatar
standard
2008-01-10, 01:22
  #1212
Medlem
Evil_Santas avatar
Fick min tredje eller fjärde royal igår, har tappat räkningen. Skulle ta screen men missade printscreenknappen och handen efter bytte jag turneringsbord automatiskt .

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback