Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-01, 12:16
  #457
Medlem
dstructs avatar
Vet inte om allt som står här är helt sant, men det kanske kan få några naiva att vakna upp lite:
http://nowtheendbegins.com/pages/ira..._dominance.htm
Citera
2016-06-01, 12:45
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Vet inte om allt som står här är helt sant, men det kanske kan få några naiva att vakna upp lite:
http://nowtheendbegins.com/pages/ira..._dominance.htm
Från din länk ovan framkommer att "Muftin" i Jerusalem och Palestina, Sheik Ikrima Sabri, tycker att det är bra att barn spränger sig i luften och blir martyrer:

"As WND has reported, Sheik Ikrima Sabri, the mufti of Jerusalem and Palestine,
has openly expressed his admiration for child "martyrs."

"I feel the martyr is lucky because the angels usher him to his wedding in heaven," the mufti, the city's highest Muslim religious authority, told the Egyptian weekly, Al-Ahram Al-Arabi. He was referring to the common teaching that martyrdom gains a young warrior instant acceptance into heaven, where he is given a harem of virgins."

Vad småpojkar ska med ett harem av oskulder till kan man ju fråga sig... de är ju inte ens byxmyndiga.

(P)islam! Måste utrotas å det snaraste.
Citera
2016-06-02, 13:33
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Vad anser du om att islam påbjuder dödsstraff för avfällingar?

Det gillar jag inte. Hade jag gillat det bor jag i fel land. Det är inget man ska praktisera i Sverige.
Citera
2016-06-02, 14:18
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Det gillar jag inte. Hade jag gillat det bor jag i fel land. Det är inget man ska praktisera i Sverige.
Det står ju i koranen att huvet ska av på den som lämnar islam. Det är din profet muhammed som sa det.

Och är det ok att det praktiseras dödsstraff för apostasi i andra länder än Sverige?
Citera
2016-08-25, 11:51
  #461
Avstängd
Flyktingbarns avatar
Grundproblematiken till att araber terroriserar enligt mig.

Det man maste forsta ar att en enda manniska har oerhord makt att forstora allt for alla.

En ensam individ skulle kunna ga ut pa stan med en kokskniv och Borja sticka ner manniskor pa stan bara for att det faktiskt ar nagonting vi kan.

Eller bygga en bomb.

Eller varfor inte kopa en tandare for 10kr och resa runt I ett tort Sverige och tanda pa skogarna overall.

Ondskan finns narvarande hela tiden.

Men alla manniskor vill vara goda. Onda manniskor ar inte genomonda, dom vill veta nagonting eller trana sig. Dom vill forandra saker till det battra genom ondskan. Som en kirurg som skar i en kropp. Ett nodvandigt ont tanker manga manniskor.

Men det ar valdigt manga manniskor som ar sa pass smarta att dom forstar att man inte kan bekampa ondska med ondska.

Darfor ar kristendomens budskap om att behandla andra som man sjalv vill bli behandlad en av det basta budskapen som finns pa jorden.

Islams budskap ar oga for oga tand for tand. Islam foresprakar hamnd. Vilket kan vara tillfredstallande men laser fast varlden I en ondskefull och negativ spiral rakt ner i helvetet.

Araber ar det enda problemet i varan moderna varld 2016.

Om dom borjar redigera oga for oga tand for tand till behandla andra som man vill bli behandlad sjalv. Da har manskligheten lyckats.

Att tillampa att behandla andra som man sjalv vill bli behandlad leder till att empati och karlek frodas i vara hjartan.

Hur svart det en ar att behandla andra bra aven om dom behandlar en daligt sa ar det enda sattet att bryta negativa spiraler.

Det ar darfor Sveriges agerande kan verka ologiskt nar vi bara ar snalla hela tiden nar andra terroriserande folkgrupper ar elaka.

Vi forsoker som en arg blatte talar sager att krama dom till lugn och karlek.

Man ska som sagt bara bekampa ondska med karlek.

Problematiken ar bara att religionen Islam lar ut oga for oga tand for tand. Darfor kommer varan taktik bara leda till dom svenska varderingarnas sjalvmord.

Det enda problemet med Sverige ar att varenda person I Sverige ar for dum for att losa den har religiosa konflikten, aven jag ar for dum.

Min losning ar att vi maste hitta pa fler ord i svenska ordboken for att losa konflikterna. Det ar alldeles for mycket missforstand I kommunikation.

Utoka konfliktord i syfte att lugna eller avvarja en konflikt.
__________________
Senast redigerad av Flyktingbarn 2016-08-25 kl. 11:55.
Citera
2016-08-25, 11:55
  #462
Avstängd
Tissemands avatar
Gissa vem som står bakom dom omfattande bilbränder i Danmark:


http://www.dr.dk/nyheder/indland/eft...e-i-koebenhavn


http://www.bt.dk/krimi/efter-flere-b...arig-mistaenkt
__________________
Senast redigerad av Tissemand 2016-08-25 kl. 11:58.
Citera
2016-08-25, 13:05
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingbarn
Men alla manniskor vill vara goda.
Nähädu. Googla primär psykopati, och inse att det finns människor som gillar att vara onda och inte tänker ändra på det, oavsett vilken vokabulär som används.

Dessutom passar denna TS rätt illa i terrorismforat..
Citera
2016-08-26, 00:51
  #464
Medlem
Goatboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Ovanstående citat är väl hets mot folkgrupp?


Islam är en religion = en samling idéer.. En så fullständigt idiotiskt fråga förklarar varför världen är på väg mot avgrunden.
Citera
2016-09-25, 08:40
  #465
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Som sa ofta ar definitionen av terrorism luddig. Vilka ar terrorister och vilka ar frihetskampar. Den uppfattning som de flesta manniskor har produceras av media. Deras vinklingar ligger till grunden for hur de flesta manniskor tycker och tanker om olika grupperingar.

USA har dodat grymt manga fler an al-qaida, men sallan hor man media kalla honom for terrorist. Nar palestinier attackerar israel kallas det terrorism, nar israel attackerar palestina kallas det "militar operation".

Vill inte gå offtopic, fast hela "vem e vad?!?" är bara kulturrelativistisk apolegetik. Låt säga att frihetskämpare för X är terrorister med vilka X sympatiserar. Oj, skicka mig Nobelpriset! 😄
Citera
2016-09-27, 01:16
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Jag tror inte att det är islam i sig, utan snarare fanatism.
Fel! Det är islam i sig! Läs Koranen så förstår du att dom förespråkar våld mot folk som inte är islamister!
Citera
2016-09-27, 01:52
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronskibeef
Fel! Det är islam i sig! Läs Koranen så förstår du att dom förespråkar våld mot folk som inte är islamister!

Ditt problem är att islam har funnits i tusentals år och det var inte ett problem förr. Titta på terrorstatistiken från 70-80 talet. Varför hände inget då? Och det är inte ens långt bak i tiden. Sanningen är att väst blev måltavlor efter krigen i mellanöstern eftersom vi fått all skuld. Genom att störta deras regeringar sköt vi oss själva i föttern och nu är de ute efter oss. Ingen kan kontrollera dem.

Det du skriver om att Islam "förespråkar" våld spelar ingen roll. Samma sak finns i alla abrahamiska religioner. Att du drar slutsatsen att Islam är problemet visar på extrem naivitet och okunnighet. Det är så det är.
Citera
2016-09-27, 18:49
  #468
Medlem
Inte bara muslimer. Det kommer terror från andra snart också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback