Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-02, 09:27
  #1
Medlem
Har tänkt införskaffa mig att häftigare grafikkort bara för testa WPA2 säkerhet, nu undrar jag finns det någon här med erfarenhet kring detta och vad blev resultatet? Vilket kort använde du, hur snabbt gick det etc.. vilka troliga scenarios finns det?
Citera
2009-07-02, 12:29
  #2
Medlem
Läste någonstans att det tog ungefär 3 månader för att cracka (bruteforce?) ett WPA2 lösenord med 8 lowcase-tecken med 2 st GTX280-kort i crossfire.

Skulle nog skippa GPU och använda flera burkar och köra dictionary-attacks istället (ev bruteforce om det är företagsnätverk med svåra lösenord)
Citera
2009-07-02, 12:44
  #3
Medlem
omaxs avatar
http://code.google.com/p/pyrit/

Tar fortfarande ordentligt mycket mer kraft att knäcka än WEP såklart, men med tillräckligt med tid och processorkraft + ett simpelt lösenord så är du good to go.
Citera
2009-07-02, 13:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omax
http://code.google.com/p/pyrit/

Tar fortfarande ordentligt mycket mer kraft att knäcka än WEP såklart, men med tillräckligt med tid och processorkraft + ett simpelt lösenord så är du good to go.

Precis, tänkte använda mig av Pyrit eller ELCOMSOFT.
Citera
2009-07-02, 13:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodknack
Läste någonstans att det tog ungefär 3 månader för att cracka (bruteforce?) ett WPA2 lösenord med 8 lowcase-tecken med 2 st GTX280-kort i crossfire.

Skulle nog skippa GPU och använda flera burkar och köra dictionary-attacks istället (ev bruteforce om det är företagsnätverk med svåra lösenord)

I det här fallet vet jag att det är ett långt lösenord, jag vet att det består av gemener och versaler endast. Jag kan avgränsa lösenordet ett bestämt antal positioner och sätta upp speciella villkor såsom jag tror hur det är sammansatt. Dictionary kommer inte att fungera. Någon som har vet något mer? Jag har många nya maskiner som kan användas dock inga godtagbara grafikkort, det hade jag tänkt införskaffa dock. Jag har tidigare bara kollat in WEP och lite andra små busenkla saker... därför undrar jag nu om någon vet redan på förhand om det finns ett sannolikt scenario att ta sig förbi med ovanstående avgränsningar och de resurser som står till hands.
Citera
2009-07-05, 02:55
  #6
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodknack
Läste någonstans att det tog ungefär 3 månader för att cracka (bruteforce?) ett WPA2 lösenord med 8 lowcase-tecken med 2 st GTX280-kort i crossfire.

Skulle nog skippa GPU och använda flera burkar och köra dictionary-attacks istället (ev bruteforce om det är företagsnätverk med svåra lösenord)

GTX-kort kör man i SLI då Crossfire är AMD/ATIs standard för att sammankoppla mer än ett grafikkort.
Citera
2009-07-05, 03:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
GTX-kort kör man i SLI då Crossfire är AMD/ATIs standard för att sammankoppla mer än ett grafikkort.

Same shit, different names? Vad är skillnaden mellan Crossfire och SLI förövrigt?
Citera
2018-03-23, 23:57
  #8
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodknack
Same shit, different names? Vad är skillnaden mellan Crossfire och SLI förövrigt?

Crossfire bryggar över moderkortet, dvs det är en ren drivrutinshistoria.
Sli bryggar med kablar mellan korten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback