• 1
  • 2
2009-07-02, 08:36
Bannlyst
Tjena.

Min hemsida är försvunnen ur Google! Hade tidigare en ganska bra placering, nu finns hemsidan inte med öht. Inte ens när jag skriver site:minsida.se

Misstänker att det beror på att jag lade till både min domän och adressen dit domänen vidarebefodrar. Blacklistad pga "duplicate content"?

Kan tillägga att sidan bara varit uppe i 3-4 dagar. Kan den komma upp på google igen?
Citera
2009-07-02, 08:42
Medlem
va ere för url? :P
Citera
2009-07-02, 08:44
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamau
Tjena.

Min hemsida är försvunnen ur Google! Hade tidigare en ganska bra placering, nu finns hemsidan inte med öht. Inte ens när jag skriver site:minsida.se

Misstänker att det beror på att jag lade till både min domän och adressen dit domänen vidarebefodrar. Blacklistad pga "duplicate content"?

Kan tillägga att sidan bara varit uppe i 3-4 dagar. Kan den komma upp på google igen?

Om du har gjort något som strider mot Google:s regler och avtal så är det klart att du får lida för det.

Kontakta Google och red ut problemen med dem.

Det är nog enda chansen att få din hemsida bortplockad från den svarta listan.
Citera
2009-07-02, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Om du har gjort något som strider mot Google:s regler och avtal så är det klart att du får lida för det.

Kontakta Google och red ut problemen med dem.

Det är nog enda chansen att få din hemsida bortplockad från den svarta listan.
Trodde inte det skulle räknas som duplicate då det är två olika adresser. Frågade även här på FB och fick svaret att det var lugnt.

Får väl försöka ta kontakt med google.
Citera
2009-07-02, 09:13
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Trodde inte det skulle räknas som duplicate då det är två olika adresser. Frågade även här på FB och fick svaret att det var lugnt.

Får väl försöka ta kontakt med google.

Det är alltid bra att läsa det finstilta i avtalen först, och inte blint förlita sig på vad andra säger.

Lycka till!
Citera
2009-07-02, 15:55
Medlem
Om det bara var några dagar sedan google för första gången indexerade din sida så är den troligen "sandboxed". Ett fenomen som innebär att nya sidor i allt från nån vecka till flera månader inte visas men hålls koll på av google för att försäkra sig om "kvaliten" på siten.

Räkna aldrig med stabila positioner i SERP'sen inom minst 6 månader från dess att google hittat sidan.
Citera
2009-07-02, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Om det bara var några dagar sedan google för första gången indexerade din sida så är den troligen "sandboxed". Ett fenomen som innebär att nya sidor i allt från nån vecka till flera månader inte visas men hålls koll på av google för att försäkra sig om "kvaliten" på siten.

Räkna aldrig med stabila positioner i SERP'sen inom minst 6 månader från dess att google hittat sidan.
Ah, okej.

Det konstiga är ju att sidan fanns på google igår, men borta idag.
Citera
2009-07-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka

Visste inte att Google satt och höll koll på ny-indexerade sidor. måste vara ett hästarbete! Undrar hur många anställda de har för att göra det?
Citera
2009-07-02, 19:26
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Visste inte att Google satt och höll koll på ny-indexerade sidor. måste vara ett hästarbete! Undrar hur många anställda de har för att göra det?

Inte många, frågan är hur många datorer som sköter det.
Citera
2009-07-03, 15:31
Bannlyst
Någon som kan tänkas veta när/om sidan kommer upp igen?
Citera
2009-07-03, 16:45
Medlem
Citat:
Någon som kan tänkas veta när/om sidan kommer upp igen?
Trodde jag skrev något om det.

Men en "tumregel" kanske skulle vara att börja fundera på läget om den inte finns med i googles index om 2 månader.
Citera
2009-07-03, 19:34
Medlem
-ELF-s avatar
Jag såg ett program om Google en gång.
En barnleksaks försäljare hade många besökare på sin sida. Men rätt som det var så blacklistade Google hans sida och besökarna minskade drastiskt.
Vet inte hur det är nu, men då fick han inte veta varför de gjorde det.

Men som Nurka skriver.
Kontakta Google om inget händer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här