Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-25, 22:34
  #613
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Sven "Plex" Petersson har dött....

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13230164.ab
Kommer att sakna honom när det är dags för vasaloppet igen,
i och för sig så var han inte med i år mer än över telefon men ändå....
Citera
2011-06-25, 23:58
  #614
Medlem
Kethowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Sven "Plex" Petersson har dött....

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13230164.ab

Tillhör den skara så som hört honom kommentera Stenis live, så för mig känns det lite trist att han gått bort! Tyvärr kan vi ju inte leva evigt!
Vila i frid Sven!
Citera
2011-06-26, 00:25
  #615
Avstängd
Forestmans avatar
Har hört honom kommentera många historiska idrottshändelser,8 och nittio,åtta och nittio,åtta och nittio,Bob Beamons världsrekord från 1968 eller Östtysken faller,Östtysken faller,när Anders Gärderud tog os-guld 76 3000m hinder.

RIP,"Plex" du har gett mig många oförglömliga stunder genom åren.
Citera
2011-06-26, 00:48
  #616
Medlem
Vilket oerhört lustigt sammanträffande. Satt igår kväll och åt och drack med tv-folk som har/hade jobbat med Plex. Snacket var att han var väldigt förtjust i flaskan. Han kunde ramla ut från en taxi tio minuter innan sändning och lyckas skärpa till sig så pass att han kunde kommentera utan mankemang. Vila i frid

En annan tv-man vi pratade om var Hyland, samma faiblesse för eldvattnet där med enligt de initierade källorna...
Citera
2011-06-26, 01:37
  #617
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
Vilket oerhört lustigt sammanträffande. Satt igår kväll och åt och drack med tv-folk som har/hade jobbat med Plex. Snacket var att han var väldigt förtjust i flaskan. Han kunde ramla ut från en taxi tio minuter innan sändning och lyckas skärpa till sig så pass att han kunde kommentera utan mankemang. Vila i frid

En annan tv-man vi pratade om var Hyland, samma faiblesse för eldvattnet där med enligt de initierade källorna...
Så jävla lustigt vill jag inte säga att det är.
Citera
2011-06-26, 02:21
  #618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
En annan tv-man vi pratade om var Hyland, samma faiblesse för eldvattnet där med enligt de initierade källorna...
Att Hyland var en gammal alkis är väl en vedertagen sanning?
Citera
2011-06-26, 11:07
  #619
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Att Hyland var en gammal alkis är väl en vedertagen sanning?

Eftersom Tuss gått ut och berättat om hans drickande så är den mer än vedertagen.
Citera
2011-06-26, 17:22
  #620
Medlem
catamis avatar
Plex hade väl canser, har jag läst någonstans idag.

Jag har personliga minnen av honom. Läs under rubriken: Sport/ övrig sport
__________________
Senast redigerad av catami 2011-06-26 kl. 17:50.
Citera
2011-06-26, 23:55
  #621
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabfavorit
Vilket oerhört lustigt sammanträffande. Satt igår kväll och åt och drack med tv-folk som har/hade jobbat med Plex. Snacket var att han var väldigt förtjust i flaskan. Han kunde ramla ut från en taxi tio minuter innan sändning och lyckas skärpa till sig så pass att han kunde kommentera utan mankemang. Vila i frid

En annan tv-man vi pratade om var Hyland, samma faiblesse för eldvattnet där med enligt de initierade källorna...
Jag ska väl kanske inte sprida skitsnack om en nyligen död tv-man,men tycker det är en kul historia.

Jag gjorde lumpen med en kille som skjutsat Plex runt vasaloppsspåret på snöskoter ett år,detta var före tiden med alla tv-kameror i helikoptrar och på skotrar som idag.Plex uppgift var att från de olika kontrollerna avge lägesrapporter.Karln var konstant full under hela resan,låg raklång på kälken efter skotern,sov och drack om vart annat.Lumparpolaren fick skaka liv i honom inför varje kontroll han skulle referera ifrån.

Kompisen tänkte varje gång att hur ska detta gå,men Plex upp och gjorde kvalificerade inlägg vid varje tillfälle.

Man ska veta att sportreportrar från denna generation var några hejare på att dricka de flesta.
Citera
2011-06-28, 15:59
  #622
Medlem
Ganonitos avatar
Skådespelerskan Elaine Stewart, känd från bl.a Haji Babas äventyr, är död, 81 år gammal

http://www.hollywoodreporter.com/new...igadoon-205909
__________________
Senast redigerad av Ganonito 2011-06-28 kl. 16:14.
Citera
2011-07-02, 22:03
  #623
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddy23
Fick höra att Gustaf hade ganska mycket problem med droger. Är det någon som kan bekräfta detta?

Det står här i en blogg: http://envanligdagpaheroin.bloggsida...or-heroindoden

Edit: Gustav Kjellvander alltså.
__________________
Senast redigerad av Snurren 2011-07-02 kl. 22:06.
Citera
2011-07-04, 13:37
  #624
Medlem
En nästan tusen-årig historisk epok har gått i graven. Den siste Habsburgiske kungligheten Otto von Habsburg har avlidit, 98 år gammal.

http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=227816
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback