Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-02, 18:16
  #13
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggen
Det andra problemet är att i cs kör man ofta med andra upplösningar än skärmens nativeupplösning. Tex 640*480 och 800*600 är väldigt populära och då skalar inte skärmen riktigt rätt, samt att man får en sorts ghostingeffect.

Mja, fast köper du en skärm från t.ex. Samsung idag så skalar dom bra, iallafall min 20'' widescreen. Inga svarta över/underkanter eller utbreddade vapen för min del ialf.

Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Det spelar ju knappast någon roll om det är 60 eller 100 hz på skärmen. Den skillnaden som finns där emellan är knappast något som man kan uppfatta, eller än mindre reagera på. Har svårt att tro att CS-progamers fungerar annorlunda än andra människor.

Nu spelar jag visserligen inte 1.6, men vad jag hört så känner de skillnad mellan 60/100. Det handlar om att "känslan" förstörs, för att citera dem själva. Jag har bara slöspelat kanske 100timmar 1.6 så jag känner ingen skillnad, men har man spelat sedan 1.5 tiden så spelar det antagligen större roll än vad man kan tro. I css däremot så spelar det ingen roll, 75hz standard och över 75fps (gärna över 100 pga. drops etc)
Citera
2009-07-02, 18:22
  #14
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Nu spelar jag visserligen inte 1.6, men vad jag hört så känner de skillnad mellan 60/100. Det handlar om att "känslan" förstörs, för att citera dem själva. Jag har bara slöspelat kanske 100timmar 1.6 så jag känner ingen skillnad, men har man spelat sedan 1.5 tiden så spelar det antagligen större roll än vad man kan tro. I css däremot så spelar det ingen roll, 75hz standard och över 75fps (gärna över 100 pga. drops etc)

Ja, det är ju så man brukar höra. Jag är rätt övertygad (läs: har ingen källa på det) att det endast är för att 100 hz > 60 hz och att 'mer är bättre'. För att du ska tjäna på att ha en skärm med mer än 60 hz (och 60 fps såklart) måste du alltså reagera på det som visas på skärmen snabbare än 1/60 sekund. Jag har svårt att tro att de här CS-spelarna har en reaktionsförmåga/förmåga att ta in information, som är snabbare än 0.0167 sekunder.
Citera
2009-07-02, 18:45
  #15
Medlem
tyses avatar
jag köpte en "proffs" skärm och vafan jag suger på cs 1.6 fortfarande! vart ligger felet? Hos mig eller hos skärmen? Det är ju trots allt en skärm för proffs. Om jag har den så ska jag va ett proffs, inte sant?

Idiot tråd. Inte skärmen som gör spelaren
Citera
2009-07-02, 18:53
  #16
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
jag köpte en "proffs" skärm och vafan jag suger på cs 1.6 fortfarande! vart ligger felet? Hos mig eller hos skärmen? Det är ju trots allt en skärm för proffs. Om jag har den så ska jag va ett proffs, inte sant?

Idiot tråd. Inte skärmen som gör spelaren

Jo men man blir väl inte bäst av att spela på en 13' från 93 kanske?
Citera
2009-07-03, 14:50
  #17
Medlem
Kissapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jo men man blir väl inte bäst av att spela på en 13' från 93 kanske?

Visste inte att det fanns så stora skärmar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback