Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 19:22
  #30229
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja. Men även idag är det gångbart med "gårdsbutiker" där man kan köpa typ ett helt, halvt eller kvarts djur (gris lamm eller whatever) i större bitar som själv då får dela upp till vad detaljer man föredrar innan man snör dem i frysen.

Det jag menar är att ta isär en kropp vid lederna är kanske inte en så exklusiv kunskap som Ormstad verkat tro vid något tillfälle.
Många narkomaner hamnar ju också på behandlingshem där man ofta driver jordbruk. Jag själv var på ett sådant, de flesta som var där kom via kriminalvården. Även om det då inte var så att de intagna var de som direkt slaktade, men de får ju hantera delarna till livsmedelsberedning efter slaktarna och veterinärerna som besiktar gjort sitt.

Det börjar bli tröttsamt med dina nya teorier varje gång om styckningen av daCostas kropp

Inte en enda en av dom som köper kött från "Gårdsbutiker" är ett dugg intresserad av hur man styckat kropparna
Citera
2018-08-18, 19:46
  #30230
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Det börjar bli tröttsamt med dina nya teorier varje gång om styckningen av daCostas kropp

Inte en enda en av dom som köper kött från "Gårdsbutiker" är ett dugg intresserad av hur man styckat kropparna

Det är ingen ny teori.

Att folk som köper kött från gårdsbutiker inte är intresserade av det utesluter väl inte att det ändå är rätt många som till nöds kan ta isär en kropp, rent faktiskt. Den mentala biten att stycka en människa är nog den mer markanta tröskeln.
Citera
2018-08-18, 23:36
  #30231
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ingen ny teori.

Att folk som köper kött från gårdsbutiker inte är intresserade av det utesluter väl inte att det ändå är rätt många som till nöds kan ta isär en kropp, rent faktiskt. Den mentala biten att stycka en människa är nog den mer markanta tröskeln.

Nja, Om jag som aldrig styckat någonting bestämt mig för att stycka någonting, inte går jag ner till en Gårdsbutik för att få reda på hur man gör.
Citera
2018-08-18, 23:59
  #30232
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Nja, Om jag som aldrig styckat någonting bestämt mig för att stycka någonting, inte går jag ner till en Gårdsbutik för att få reda på hur man gör.

Nehej. Men vad avser du med din hangup på Gårdsbutiker? Det var bara en exemplifiering, de är rätt populära, och ofta förutsätts att man gör viss del av jobbet själv. Min poäng var att det antagligt inte är en värst exklusiv kunskap (kunder till gårdsbutiker går i huvudsak inte dit för att lära sig något de förmodligen redan kan).
Dina dagisbarn vid Kungsan som undrade var filmjölken kommer ur kor är väl de aparta (men som alltid får det aparta mest uppmärksamhet).
Den som styckade CdC var måhända inte styckmästare men för den skulle behöver det inte vara fråga om en person som är helt oerfaren beträffande den typen av uppgift (om än inte avseende människor dessförinnan). Även om det är så som du också nämner att jobbet väl försvåras om det nödvändigt görs med sämre utrustning, i obekväm arbetsställning etc.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-19 kl. 00:02.
Citera
2018-08-19, 00:10
  #30233
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nehej. Men vad avser du med din hangup på Gårdsbutiker? Det var bara en exemplifiering, de är rätt populära, och ofta förutsätts att man gör viss del av jobbet själv. Min poäng var att det antagligt inte är en värst exklusiv kunskap (kunder till gårdsbutiker går i huvudsak inte dit för att lära sig något de förmodligen redan kan).
Dina dagisbarn vid Kungsan som undrade var filmjölken kommer ur kor är väl de aparta (men som alltid får det aparta mest uppmärksamhet).
Den som styckade CdC var måhända inte styckmästare men för den skulle behöver det inte vara fråga om en person som är helt oerfaren beträffande den typen av uppgift (om än inte avseende människor dessförinnan). Även om det är så som du också nämner att jobbet väl försvåras om det nödvändigt görs med sämre utrustning, i obekväm arbetsställning etc.

Du som hängt här i tråden i flera år borde väl vet att det vi pratar om när en sadosexistisk individ som drömt i flera år efter att ha sex med en styckad kropp inte bryr sig ett dugg om hur han bäst styckar en kropp som lägger tid på att studera hur man gör. Han slår ihjäl offret och sedan har han sex med de kroppsdelar han har närmast. Och du han lär bli besviken för nöjet blev inte alls vad han hade hoppats på. I stressen skar han på fel ställen så det blev pannkaka av alltihop. Gissar jag.
Citera
2018-08-19, 00:20
  #30234
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Du som hängt här i tråden i flera år borde väl vet att det vi pratar om när en sadosexistisk individ som drömt i flera år efter att ha sex med en styckad kropp inte bryr sig ett dugg om hur han bäst styckar en kropp som lägger tid på att studera hur man gör. Han slår ihjäl offret och sedan har han sex med de kroppsdelar han har närmast. Och du han lär bli besviken för nöjet blev inte alls vad han hade hoppats på. I stressen skar han på fel ställen så det blev pannkaka av alltihop. Gissar jag.

"Vi" pratar inte om en sadosexistisk individ som har sex med likdelar. Vissa kanske gör det men inte jag eftersom jag finner den varianten mindre trolig. Jag tillhör dem som tror att CdCs frånfälle i mångt liknar andra sätt som missbrukare dödas på, om hon dödats. Tämligen trivialt och GM en annan missbrukare som inte skulle skrivas mycket om ifall det nu inte hade varit för styckningen då. Som jag då menar kunnat i praktiskt hänseende utförts av någon utan alltför avancerade färdigheter.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-19 kl. 00:26.
Citera
2018-08-19, 06:27
  #30235
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast när du säger "hamrat" så kan man uppfatta det motsatta, att styckaren inte nödvändigt var stark. Hen kan ha använt exempelvis en kraftig kniv som kilats in och sedan slagit in den med exempelvis hammare, träsko eller något annat. Jag tror inte det är nödvändigt med att styckaren måste vara fysiskt stark.

Nja... en ofysisk person - eller en klen person - har vanligen vissa psykiska spärrar som en stark, fysisk person inte har, och självuppfattningen förhindrar troligen sånt här övervåld, även om det teoretiskt är möjligt...

Att en kvinna skulla göra såhär - hacka och bryta sönder ryggraden - är tex svårtänkbart... Men man ska aldrig säga aldrig...

Jag är ingen läkare, men att sticka igenom ryggraden och nå ända in till diafragman, det framstår väl som väldigt grovt och otäckt...

Man kan undra vilken historik den här brottslingen hade...

Att han eller hon hade haft duster med rättsväsendet känns som en lågoddsare.
Citera
2018-08-19, 11:32
  #30236
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nja... en ofysisk person - eller en klen person - har vanligen vissa psykiska spärrar som en stark, fysisk person inte har, och självuppfattningen förhindrar troligen sånt här övervåld, även om det teoretiskt är möjligt...

Att en kvinna skulla göra såhär - hacka och bryta sönder ryggraden - är tex svårtänkbart... Men man ska aldrig säga aldrig...

Jag är ingen läkare, men att sticka igenom ryggraden och nå ända in till diafragman, det framstår väl som väldigt grovt och otäckt...

Man kan undra vilken historik den här brottslingen hade...

Att han eller hon hade haft duster med rättsväsendet känns som en lågoddsare.

Har du någon källa på att småväxta har psykiska spärrar som storväxta saknar?
Ioan Ursut drog sig inte för att använda våld, han var inte storväxt, Mike Tyson som boxare var inte särskilt storväxt. Paolo Roberto, "kungen av kungsan" som spöade folk för skojs skull på 80-taletså de fick men för livet är inte heller storväxt. Personer som är rädda, som upplever sig som hotade kan uppträda aggressivt. Sedan är det väl antagligt att det att stycka en annan människa ändå förutsätter något slags psykisk avvikelse från det gängse, så självuppfattningen om kapacitet kanske s a s redan är skev (oavsett storlek)?

Men du skriver "övervåld", vad menar du med detta? Benämningen är ju ett slags mått som indikerar att man använt mer våld än vad man åsyftar att uppnå med våldet.
Om syftet med styckningen var att få plats i exempelvis en väska med visst mått så är det ju inte "övervåld".

Att stycka någon människa är ju otäckt i sig men att nå till diafragman ser jag inte specifikt otäckt i sig. En ordinär kockkniv exempelvis har väl ett knivblad på 16-19 cm. Man kanske använt en längre kniv om bladet på denna är kraftigare om det är vad som finns tillgängligt i övrigt. Eljest tänker jag mig att en vanlig hantverkarkniv som är mindre, typ morakniv eller liknande skulle ha tillräckligt stadga för att försöka skära itu vid brosk och ben kanske? Men även en mindre kniv kanske GM slinter med och lämnar märken på diafragman?
Citera
2018-08-20, 01:40
  #30237
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
. Alla fall där en kvinna dödas av en man (om man nu antar så vara fallet här) är inte per automatik genom någon slags socialliberal genusklassificering att se som "sadistiskt".

Nej, men i just det här fallet så går det inte att utesluta att det kan vara frågan om ett sadistiskt lustmord. GM hade hade i denna teori fantasier om att döda en prostituerad kvinna (en utsatt grupp på 80-talet) och CdC triggade då GM att sätta denna plan i verket.

Det är dessutom vanligt vid lustmord att stympningar av sexuella områden på offrens kroppar sker efter att döden inträtt. Du kan inte förneka att det är högst sannolikt att avlägsnandet av brösten och genitalierna skedde post-mortem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lust_murder
Citera
2018-08-20, 01:44
  #30238
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Du som hängt här i tråden i flera år borde väl vet att det vi pratar om när en sadosexistisk individ som drömt i flera år efter att ha sex med en styckad kropp inte bryr sig ett dugg om hur han bäst styckar en kropp som lägger tid på att studera hur man gör. Han slår ihjäl offret och sedan har han sex med de kroppsdelar han har närmast. Och du han lär bli besviken för nöjet blev inte alls vad han hade hoppats på. I stressen skar han på fel ställen så det blev pannkaka av alltihop. Gissar jag.

Misstänker du att GM ägnade sig åt nekrofili?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nekrofili
Citera
2018-08-20, 09:10
  #30239
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, men i just det här fallet så går det inte att utesluta att det kan vara frågan om ett sadistiskt lustmord. GM hade hade i denna teori fantasier om att döda en prostituerad kvinna (en utsatt grupp på 80-talet) och CdC triggade då GM att sätta denna plan i verket.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det går inte heller att utesluta att Elvis lever eller att månlandningarna bara var en iscensatt bluff och astronauterna istället befann sig i en Hollywood-studio.
"Journalisten" Lars Borgnäs, vars teorier du företräder i da Costa-fallet, har gett foliehatten ett ansikte. Han har väl också skrivit böcker om att CIA/amerikanerna kör ubåt i skärgården, sänkte Estonia och sköt Palme:
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
__________________
Senast redigerad av Draifos 2018-08-20 kl. 09:13.
Citera
2018-08-20, 10:16
  #30240
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Misstänker du att GM ägnade sig åt nekrofili?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nekrofili


Nej det gör jag inte, men var är skillnaden att ha sex med sadistiskt sönderskurna kroppsdelar eller ha sex med en intakt kvinnokropp, lukten kanske.

Finns det bevis på att ena bröstet var borttaget som inte alls behövde avlägsnas för att kroppsdelarna skulle bli lättare då tyder det på någon sort av sexuell sjuk längtan. Ännu en indikation på att det var sexsadism bakom mordet och styckningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback