Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-01, 14:43
  #1
Medlem
Har fått lov att byta mitt nme2.0 chip till senaste 1.6 iextreme pga av de nya wave3 releaserna.. Och nu är det ju så att jag har ca 40 spel som är brännda i nme format... Känns lite jobbigt att behöva ladda ner nya. Så finns det något enkelt sätt att spela spelen med mitt nya iextreme chip? Säljaren rekommenderade inte att köra skivorna dirket pga risk för ban. Men skulle jag kunna köra "create imagefile from disc" i image burn och sedan konvertera iso filen i datorn?
Citera
2009-07-01, 21:25
  #2
Medlem
Ingen som vet?
Citera
2009-07-05, 21:05
  #3
Medlem
Mitt xbox är också chippat med NME2.0 och ska flasha till IX 1.6. Tror inte du behöver göra om spelen för dom ska funka med IX, För när jag laddar ner mina spel så behöver jag inte göra om dom för dom ska funka med mitt NME. Så är ganska säker på att du inte behöver göra om dom för att dom ska funka på IX..

"Säljaren rekommenderade inte att köra skivorna dirket pga risk för ban. Men skulle jag kunna köra "create imagefile from disc" i image burn och sedan konvertera iso filen i datorn?"

förstod inte riktigt, så länge du inte går ut på live kan du väll inte bli bannad???
Citera
2009-07-05, 23:20
  #4
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PunkaStyret
[..]

förstod inte riktigt, så länge du inte går ut på live kan du väll inte bli bannad???

MS sparar loggarna på någon del i konsolen (sägs i NAND), och jag skulle tro att dessa finns tillgängliga nästa gång du går in på LIVE.
Citera
2009-07-06, 08:54
  #5
Medlem
Jo men jag spelar nästan bara på live.. Så frågan är om det finns något program som konverterar till iextrem ?? Så här ser det ut när jag har "create image file from disc" http://i39.tinypic.com/33atbx3.jpg Är den releasen live säker med iextrem 1.6 ?
__________________
Senast redigerad av 77martin 2009-07-06 kl. 08:59.
Citera
2009-07-08, 21:50
  #6
Medlem
Kom igen nu, nån måste kunna !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback