Tjenare!
Köpte en ny dator för inte så länge sedan med Windows Vista för installerat! Försökte vänja mig vid det extremt värdelösa skit operativ systemet men gick inte .. försökte instalera Linux vilket ledde till att något blev fel så att inte något operativsystem kunde startas så håller nu på att tömma skiten för att göra plats för XP
Citat:
Han att kryptera hela Windows Vista innan jag beslöt mig för att ta bort skiten dvs. måste gå igenom en lösenordskontroll innan operativ systemet startar.
Startade Windows XP skivan i Boot läge, MEN när jag skulle ta bort allt på disken vilket man gjorde genom att trycka ned "D" tangenten så hände ingenting, så hoppade över det och instalerade windows XP på den för att lösa problemet i efterhand. Så sitter nu här i Windows XP med väldigt lite diskutrymme och ska ta bort det tidigare operativsystemet .. hur gör jag?
Har en Windows XP CD-skiva .. så har letat runt efter lite program som skulle kunna hjälpa mig med detta och hittade Killdisk .. kanske är något? Kan även tillägga att jag inte behöver gå igenom TrueCrypts lösenordskontroll för att komma till Windows XP.
Vill i alla fall ta bort exakt allt från datorn så den är lika tom somd en va innan något windows instalerades på den för första gången.
Mvh.