2010-05-13, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag vill nog påstå att Daddy är manisk vad gäller arbetskapaciteten, han borde kunna tillämpa den egenskapen vid ett löpande band där finns dessutom tydliga spelregler som han inte borde ha problem med så länge han lägger bitarna i den takt banden går.

När det gäller bevismaterialet så är jag mycket förundrad över hur Daddy kan inbilla sig att det skulle vara till hans fördel, de tål ju inte en normal granskning, de är ju helt klart enbart till hans nackdel.

Datainspektionen har sagt sitt om det begränsade material de granskade och de fann det starkt kränkande och åtalbart. Jag tror att Daddy har en starkt underutvecklad förmåga att verklighetsförankra till vad som faktiskt råder.

Det är ju t.ex. bara att lyssna till ljudfilerna där han som skäligen misstänkt pedofil kräver påstådda "mänskliga rättigheter" att få närvara och krama offret vid förundersökningen. Totalt absurt.
Sen finns det andra förvirrade inlägg i hans blogg där han tror att SVT är en myndighet och att han ska stämma dem till förvaltningsdomstolen. mm mm mm

Han har ingen koll och hans största stöttepelare är de få påhejare han har som också skiter i att källgranska hans förvirring, de har ju närmast nöjesvärde i det hela och riskerar inget personlig nederlag. Den besöksstatistik som han tror är bekräftande för att han har rätt påvisar snarare att folk gillar förnedringstv fast på internet.
Han är ett nöje i idioti och tyvärr hänger han på samma scen ut en liten flicka och hennes mamma, två nära personer som inte vill vara delaktiga i den förnedring han driver plus en mängd andra personer som inte heller vill vara delaktiga i hans "slutstrid". Han måste inbilla sig att han har någon slags makt här som stigit honom över huvudet.

Alla bevismaterial han hänger ut och alla personer, organisationer, myndigheter mm som han hänger ut i sin sprattlande kamp ger inte en bild av en förälder som är kapabel att ta sunt ansvar för sina barn. Till det ska man lägga hans privata problem med tillvaron som han lämnar därhän, både ekonomiskt och boendemässigt, han har inget lugnt, tryggt eller harmoniskt att erbjuda något barn. Sen saknar han förmåga att samarbeta, vilket krävs då ett barn har två föräldrar.

Vad man befarar är att han om han får boendet för flickan ska hänga ut lärarna i skolan och berätta var de har sommarstugor och redogöra för hur deras familj ser ut, att han ska hänga ut föräldrarna efter ett föräldramöte osv.

Och det här är ju inget konstigt i hans värld. Det är ju så han hållit på i flera år och det är så han anser att man löser sina konflikter. Har nån en annan uppfattning så ska de hängas ut på bloggen med rykten om sexuella grejer, psykiska sjukdomar. Har nån lärare haft nåt psykiskt problem så lägger han ut det på bloggen om de har fel uppfattning om något.

Tänk undervisning i samhällskunskap och de inte tar upp mansproblematiken på rätt sätt.

Dessutom hänger han ut väldigt många underåriga, bland annat en fjortonårig flicka som blivit våldtagen på en skola med rykten om att hon erbjuder sexuella tjänser på toaletterna på skolan.

Vad säger att han inte kommer att hänga ut flickans kamrater med sexuella rykten eller andra kompisar och en massa teorier han har?

Tycker att det mesta tyder är att han på så sätt ska sköta sina mellanhavanden i framtiden. Får han boendet och umgänget nu så har han ju bevis på att det är ett jättebra sätt att få sin vilja igenom genom att fortsätta hänga ut folk i alla möjliga sammanhang.

Detta skulle rent av vara farligt för flickan att bo med en sån förälder eller att han har någon insyn alls i hennes liv.
Citera
2010-05-13, 10:33
Medlem
Daddy:
Citat:
"Vi har ju även det gemensamt Ingrid (Carlqvist) och jag att vi bägge fått våra försörjningsmöjligheter saboterade av anonyma anmälare. Tyvärr är det bara att tugga i sig att det finns individer som mår bra av att försvåra livet för andra. Inget att göra åt.

Read more: http://daddys.blogg.se/#ixzz0nnR35tKE"

Det är onekligen en viss skillnad, som JR inte verkar kunna förstå. JR verkar tycka att det är vår skyldighet att försörja honom. IC blev ju faktiskt av med sitt jobb.
Citera
2010-05-13, 10:34
Medlem
blixtvikaren.

Även om du är nyreggad och kanske tillhör dom registrerat sig för att kritisera person i stället för att diskutera sakfrågorna kring vårdnadstvisten eller se att sådant faktiskt kanske händer och pågår över lång tid i vissa fall och att det är för djävligt om man hamnat i detta och barnenfaktiskt inte får möjlighet till umgänge när en part inte vill sammarbeta och en del vill lägga alla fel och skuld på trådstartaren.

Så ger jag dig ett rakt svar.

Jag ger heldre och delar med mig än tar, han behöver inte tigga, jag delar heldre med mig till honom som har det svårare, då jag kan och har förmågan. Jag ger heldre pengar och stöd till en utsatt individ än en stor organisation.

Då vet jag vart pengarna går.

Leroy
Citera
2010-05-13, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Daddy:

Det är onekligen en viss skillnad, som JR inte verkar kunna förstå. JR verkar tycka att det är vår skyldighet att försörja honom. IC blev ju faktiskt av med sitt jobb.

Du ser, han har basala problem att förstå. Att flickan skulle bo hos honom eller att han skulle ha vårdnad och ha nåt att göra med hennes göranden och låtande är ju farligt för henne. Han förstår inte, ser allt som ett fel emot honom och han hänger ut både vuxna och barn med sexuella påståenden och psykiska diagnoser m.m. vilket skulle göra hennes liv till ett helvete naturligtvis.
Citera
2010-05-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad man befarar är att han om han får boendet för flickan ska hänga ut lärarna i skolan och berätta var de har sommarstugor och redogöra för hur deras familj ser ut, att han ska hänga ut föräldrarna efter ett föräldramöte osv.

Och det här är ju inget konstigt i hans värld. Det är ju så han hållit på i flera år och det är så han anser att man löser sina konflikter. Har nån en annan uppfattning så ska de hängas ut på bloggen med rykten om sexuella grejer, psykiska sjukdomar. Har nån lärare haft nåt psykiskt problem så lägger han ut det på bloggen om de har fel uppfattning om något.

Tänk undervisning i samhällskunskap och de inte tar upp mansproblematiken på rätt sätt.

Dessutom hänger han ut väldigt många underåriga, bland annat en fjortonårig flicka som blivit våldtagen på en skola med rykten om att hon erbjuder sexuella tjänser på toaletterna på skolan.

Vad säger att han inte kommer att hänga ut flickans kamrater med sexuella rykten eller andra kompisar och en massa teorier han har?

Tycker att det mesta tyder är att han på så sätt ska sköta sina mellanhavanden i framtiden. Får han boendet och umgänget nu så har han ju bevis på att det är ett jättebra sätt att få sin vilja igenom genom att fortsätta hänga ut folk i alla möjliga sammanhang.

Detta skulle rent av vara farligt för flickan att bo med en sån förälder eller att han har någon insyn alls i hennes liv.

Återigen tyckande och spekulation.

Du vet inte hur han kommer att göra i framtiden när ev. konflikten har laggt sig, ev vårdnaden flyttats och ev. umgänget kommit igång.

Det kanske kommer att bli tvärsom.

Leroy
Citera
2010-05-13, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Återigen tyckande och spekulation.

Du vet inte hur han kommer att göra i framtiden när ev. konflikten har laggt sig, ev vårdnaden flyttats och ev. umgänget kommit igång.

Det kanske kommer att bli tvärsom.

Leroy

Jag tycker att man ska tänka på flickan. Det finns inget kanske hit eller dit. Det mesta talar ju för att Daddy tycker att hans sätt blogga är rätt. Se bara på hur han resonerar om DI.

Man kan inte ge efter och låta en hotande människa som hänger ut även barn med spekulationer om de erbjuder sexuella tjänster på toaletter osv. testa och se om de slutar när allt tyder på att de tycker att de har rätt att göra så i yttrenadefrihetens namn. Om man sitter och spekulerar om sånt angående en fjortonårig flicka som blivit våldtagen på skolan så har man inga spärrar. Han tycker ju det är fullkomligt rätt allt han skriver.

Det är en flicka som ska växa upp och helst få ett bra liv.
Citera
2010-05-13, 10:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Men herregud. Det har varit allmänt känt ett bra tag nu att FK kör med hårdare regler - han har gjort sitt bloggande välkänt för ett antal myndighetspersoner, så det är faktiskt konstigt att han lyckats vara sjukskriven såpass länge som han varit.
Citera
2010-05-13, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Du ser, han har basala problem att förstå. Att flickan skulle bo hos honom eller att han skulle ha vårdnad och ha nåt att göra med hennes göranden och låtande är ju farligt för henne. Han förstår inte, ser allt som ett fel emot honom och han hänger ut både vuxna och barn med sexuella påståenden och psykiska diagnoser m.m. vilket skulle göra hennes liv till ett helvete naturligtvis.
Tyvärr är det just detta som Daddy helt själv på egen hand åstadkommit med sitt problem att inte klara av att någon är av en annan åsikt än honom.
Han borde söka hjälp för sitt problem rörande aggressionshantering.
Jag anser också efter det jag läst i tråden och på hans blogg att han är direkt olämplig som ens umgängesförälder och jag håller med om att han utgör ett hot så länge han har någon som helst insyn i dotterns eller mammans liv. Detta har han uppvisat helt själv genom sitt offentliga uppträdande.
Citera
2010-05-13, 10:55
Medlem
HenrikJ.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Tyvärr är det just detta som Daddy helt själv på egen hand åstadkommit med sitt problem att inte klara av att någon är av en annan åsikt än honom.
Han borde söka hjälp för sitt problem rörande aggressionshantering.
Du Tycker
Jag anser också efter det jag läst i tråden och på hans blogg att han är direkt olämplig som ens umgängesförälder och jag håller med om att han utgör ett hot så länge han har någon som helst insyn i dotterns eller mammans liv.
Du Anser

Detta har han uppvisat helt själv genom sitt offentliga uppträdande.Du Påstår

Tur att du inte utreder och dömmer annat än här?

Leroy
Citera
2010-05-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
blixtvikaren.

Även om du är nyreggad och kanske tillhör dom registrerat sig för att kritisera person i stället för att diskutera sakfrågorna kring vårdnadstvisten eller se att sådant faktiskt kanske händer och pågår över lång tid i vissa fall och att det är för djävligt om man hamnat i detta och barnenfaktiskt inte får möjlighet till umgänge när en part inte vill sammarbeta och en del vill lägga alla fel och skuld på trådstartaren.

Leroy

Leroy, jag har följt Daddys blogg till och från ganska länge och blev ganska berörd av hans fall i början. Han hade en positiv energi då, men har fullständigt ballat ur nu, tycker jag. Han verkar inte vara mottaglig för goda råd längre. Ju mer jag läst av hans blogg desto mer har jag kommit att inse att det finns två parter och att vi bara hör Daddys version och ju mer Daddy skriver desto mindre sympati får han från mig. Kanske har inte Daddy så rätt i allt som man trodde från början. Den andra parten kanske rent av är den vettigare av de två ? Så har tankarna förändrats hos mig i alla fall.

Jag tror hans bloggande är skadligt för hans livssituation. De blogginlägg han skriver blir allt mer bisarra och han har redan datainspektionens ögon på sig. Nu får han inga pengar från FK längre.
Han visar också upp sidor på sin blogg, som han inte gjorde i början. Otäckt, tycker jag många gånger.

Tror det gynnar hans situation ? - Jag tror det inte. Jag tycker han borde ta tag i sitt liv, lägga ner bloggen, göra klart sin utbildning (han kan väl ta studielån som alla andra), skaffa ett jobb och fixa sin livssituation. Jag inbillar mig att hans skrivande är kontraproduktiv i hans strävan efter ett utökat umgänge. Dessutom har han gjort stor skada genom sitt bloggande.

Men så har han en flock, som driver på honom och boostar hans bräcklig ego att fortsätta skriva sin blogg, som han gör. Ni gör honom en otjänst.

Hans blogg ligger tydligen högt på någon "bloggtopp". Skulle tro att de allra flesta som klickar in där gör det för att ung. kolla vad har han hittat på för något tokigt att skriva om idag då. Så illa har det gått. Litet freakshow över det hela.
Citera
2010-05-13, 11:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Hans blogg ligger tydligen högt på någon "bloggtopp". Skulle tro att de allra flesta som klickar in där gör det för att ung. kolla vad har han hittat på för något tokigt att skriva om idag då. Så illa har det gått. Litet freakshow över det hela.

Nej, så är det inte. Folk läser i denn a tråd för att läsa om överlevnadsnytt.
Citera
2010-05-13, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, så är det inte. Folk läser i denn a tråd för att läsa om överlevnadsnytt.

Jag har tagit upp det förr, vad tror du? Tror du att Joakim är överlevare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in