2009-06-29, 01:57
Medlem
Så för ett tag sen hade jag linux men den sket ner hela datorn så fick lämna in den, innan dess hade jag 500gb totalt, alltså 2x 250gb interna Hårddiskar, men efter så syntes bara 1 av dem på Den Här Datorn, så jag behöver hjälp med vad problemt är. Använde den ena för linux dvs den som inte funkar nu antar jag.

Enligt datorn så finns det installerad och felfri, syns t o m på Speedfan och det ser ut så är när man går in på diskhantering under den här datorn.
http://i204.photobucket.com/albums/b...HD_Hantera.jpg

När man höger klickar på den och försöker ge den namn + "diskbokstav", så står det bara Ta Bort Partion, så jag frågar er, vågar man Testa Ta Bort Partion utan att hela skiten crashar eller är det nåt annat som är fel?
Senast redigerad av SanCo 2009-06-29 kl. 02:24.
Citera
2009-06-29, 09:03
Medlem
sommarlovs avatar
Disk1 innehåller din gamla Linux-installation.
Det är klart att Windows inte kan hantera EXT3 utan vidare...
Citera
2009-06-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Disk1 innehåller din gamla Linux-installation.
Det är klart att Windows inte kan hantera EXT3 utan vidare...

Du får gärna utveckla och kanske ge tips på hur man kan fixa det? Sen så förövrigt så borde det inte stå att det finns filer i hårddisken då? Står att den är 100% ledigt utrymme.

EDIT: Okey då var fullt med linux grejer :P Tankade ett program som öppnade ext3 partioner och kollade.
Senast redigerad av SanCo 2009-06-29 kl. 14:47.
Citera
2009-06-29, 15:57
Medlem
Okey har fixat det så om nån annan har samma problem så var det så enkelt som att gå in i diskhantering, ta bort partionen sen höger klicka på den blå baren, välj formatera och följ intruktionerna och ta NTFS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in