2009-07-05, 08:31
Medlem
langande socialsekreterare

http://www.blt.se/nyheter/olofstrom/...ing(273578).gm
Citera
2009-07-05, 08:37
Medlem
Bedrägeridömd socialsekreterare

Försökte stjäla 20 miljoner och översvämmade kontoret för att dölja brottet om jag minns rätt:

http://hd.se/perstorp/2004/06/29/per...ar_faatt_dryg/
Citera
2009-07-05, 08:39
Medlem
Det finns ett gammalt talesätt om vilka som blir socialarbetare.
Dels finns det gruppen som själva haft problem som vill ge tillbaka stöd och hjälp.
Sen finns det missionären (ofta frikyrklig) som vill frälsa alla
På senare år har det tillkommit en grupp till,
De som vill ha makt. (Ofta med ursprung ur de högre samhällsskiktet)
Senast redigerad av widow 2009-07-05 kl. 08:47.
Citera
2009-07-05, 08:42
Medlem
BoyGoneBads avatar
[quote=SecretCodeName]
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?

Ehhhh, ok... och du tror du skulle få en klients dotter att ta tag i oegentligheter för att du tar upp namn och händelse? Vilken kommun pratar vi om? Du kan maila det till mig så får vi se.

Ehhh vänta nu... det var väl du som erbjöd dig att skicka namnen från början?

Spelar det någon roll vilka kontakter tardumig? har?
Citera
2009-07-05, 08:43
Medlem
JohnnyClashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Intressant. Detta låter ju mycket allvarligt!! Är det en känsla du har eller finns det några belägg för dina påståenden?

Det är fullt naturligt, och jag känner flera socionomer. De har haft kontakt med socialtjänst tidigare i livet.

De som aldrig varit i kontakt med socialtjänsten kan inte riktigt relatera till socionomer eller socialtjänst och blir därför ingenjörer, brandmän, tandläkare eller annat.

De flesta människor, tror jag, har inte en aning om vad en socionom överhuvudtaget gör.
Citera
2009-07-05, 09:33
Medlem
Citat:
Problemet är att det är ingen slutrapport, altså är det bara en redovisning över hur arbetet ser ut fram till 2007. Har man minsta lilla förståelse för hur offentliga utredningar görs, eller ens läst i rapporten så ser man vad det är.

Sen är det ju inte alls så att rapportens syfte är att låta de som har blivit illa behandlade att komma till tals, så det är ju egentligen inte lustigt att den enbart handlar om de som utsatts för övergrepp.

Kan du inte hålla dig till diskussionen, utan måste gå till personangrepp så är det ju enbart tragiskt.

Citat:
1. Lär dig använda citaten rätt, det var jag och inte botkyrka som frågade efter den.

2. den rapport du hänvisar till finns inte. Den är inte ens klar! Den ska redovisas under slutet på detta år.

Sen som sagt, framkommer ju kritik emot de sk. referensgrupperna. De kan knappast kallas objektiva. Däremot i den riktiga utredningsgruppen sitter minst två socionomer. Vad tycker du om det?

din satans nolla det finns en del rapport ,,
det är otroligt det förnekas med en dåres envishet och det enbart för förnekandets skull
Citera
2009-07-05, 09:35
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyClash
Det är fullt naturligt, och jag känner flera socionomer. De har haft kontakt med socialtjänst tidigare i livet.

De som aldrig varit i kontakt med socialtjänsten kan inte riktigt relatera till socionomer eller socialtjänst och blir därför ingenjörer, brandmän, tandläkare eller annat.

De flesta människor, tror jag, har inte en aning om vad en socionom överhuvudtaget gör.

Det är möjligt att det är fullt naturligt. Jag känner bara 3 pers med socionomutbildning och ingen av dom har den bakgrund du beskriver. Fast det är ju bara 3 st och baserat på det så vore det ju att generalisera ganska grovt av mig att påstå att samtliga socionomer kommer från medelklassen utan problem med alkohol eller droger.

Lite som att sitta och googla på "socionomer" och "brott" som TS sitter och gör

Känns lite som att försöka leda i bevis att socionomer som grupp besitter egenskaper som gör dom till per definition kriminella. Det kanske ÄR så. Jag har ingen aning, men det känns lite långsökt.

Skulle vara intressant med en siffra på hur många av Sveriges ca 25000 socionomer som blivit dömda för brott. Dom får ju inte finnas i registret när dom börjar utbildningen iallafall (förutom mindre brott typ fortkörning och sånt skit då)
Citera
2009-07-05, 09:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av widow
Det finns ett gammalt talesätt om vilka som blir socialarbetare.
Dels finns det gruppen som själva haft problem som vill ge tillbaka stöd och hjälp.
Sen finns det missionären (ofta frikyrklig) som vill frälsa alla
På senare år har det tillkommit en grupp till,
De som vill ha makt. (Ofta med ursprung ur de högre samhällsskiktet)

Jo.... Och alla psykologer har psykiska problem

Ibland känns det som att många tror att de anställda på soc bara finns där för att jävlas med folk.

Den enklaste lösningen på det problemet måste ju då vara att inte söka hjälp.
Om folk tog hand om sig själva så slapp vi ju hela problemet. Eller?
Citera
2009-07-05, 10:11
Bannlyst
Socionom 5

Vad fan skall Socionom 5 göra (kvinna +40) om hon vill ha Schnabel & inte bara bli Utzatt för Tömma & Glömma av några UtSvultna jävlar.

Då blir det ju bara SotTupparna kvar - dom är ju inte så nogräknade vare sig med utseende eller ålder. De nöjer ju sig med kvinnor med MINDRE fördelaktigt utseende och mindre fördelaktiga egenskaper - det sista hanterar de medelst TjejPlågerier som de är uppvuxna & uppfostrade med från Afrika
Citera
2009-07-05, 10:14
Bannlyst
Värste Socionomen André Söderlund - PerstorpKommunBedragaren

som dessutom tillhör Staken-I-Baken-Folket.

I intervjun i Efterlyst hemlighöll de att han är Homofilur - och det störsändes viss bit - både i direktsändningen och i reprisen.

Han rymde sedermera - och det är tveksamt om han hittats.

Någon som vet något om denne FördomsFrie bedragare - har vi några Perstorps- & MalmöBor som känner honom - några som Schmakat hans Stake i Sin(a) Bak(ar) kanske??
Citera
2009-07-05, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachoDemon
Vad fan skall Socionom 5 göra (kvinna +40) om hon vill ha Schnabel & inte bara bli Utzatt för Tömma & Glömma av några UtSvultna jävlar.

Då blir det ju bara SotTupparna kvar - dom är ju inte så nogräknade vare sig med utseende eller ålder. De nöjer ju sig med kvinnor med MINDRE fördelaktigt utseende och mindre fördelaktiga egenskaper - det sista hanterar de medelst TjejPlågerier som de är uppvuxna & uppfostrade med från Afrika

Personliga erfarenheter? Fältstudier? Evidensbaserad forskning?
Citera
2009-07-05, 12:04
Bannlyst
Till Severiano

Det finns hur jävla många EnzamZtående kvinnor som helzt i AnkDammen som är +40 - de flesta av dom hittar INGA Stadiga. Det gäller i viss mån inandrardamer &så - men dom lever rätt gärna UTAN Schnablar.

Kolla kontaktannonserna - kvinnor söker män - så der du jävligt kvickt att +40 kvinnorna är totalt jävla ÖverRepresenterade.

Min egen Schmak när det gäller attraktiva damer har INTE ändrats i takt med min ökade ålder - däremot har det blivit allt svårare att fixa kategorin - Bättre Kan Det Aldrig Bli - och dom är inte precis +40 & MazzMamz - eller är dom det - ha ha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in