Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyClash
Det är fullt naturligt, och jag känner flera socionomer. De har haft kontakt med socialtjänst tidigare i livet.
De som aldrig varit i kontakt med socialtjänsten kan inte riktigt relatera till socionomer eller socialtjänst och blir därför ingenjörer, brandmän, tandläkare eller annat.
De flesta människor, tror jag, har inte en aning om vad en socionom överhuvudtaget gör.
Det är möjligt att det är fullt naturligt. Jag känner bara 3 pers med socionomutbildning och ingen av dom har den bakgrund du beskriver. Fast det är ju bara 3 st och baserat på det så vore det ju att generalisera ganska grovt av mig att påstå att samtliga socionomer kommer från medelklassen utan problem med alkohol eller droger.
Lite som att sitta och googla på "socionomer" och "brott" som TS sitter och gör
Känns lite som att försöka leda i bevis att socionomer som grupp besitter egenskaper som gör dom till per definition kriminella. Det kanske ÄR så. Jag har ingen aning, men det känns lite långsökt.
Skulle vara intressant med en siffra på hur många av Sveriges ca 25000 socionomer som blivit dömda för brott. Dom får ju inte finnas i registret när dom börjar utbildningen iallafall (förutom mindre brott typ fortkörning och sånt skit då)