Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-28, 00:43
  #1
Medlem
Neoshos avatar
Jag gillar att lyssna på både vänster och högerextrem musik dels för att det är en intressant studie i många fall bra musik och texter man kan garva ihjäl sig åt. Men nu har jag nog snubblat över en lite speciell artist.

Jag har hört lite om Titania och jag var inte särskilt konfunderad över när de släppte en skiva som hette Black Bloc n Roll. Man satte ganska lätt ihop pusslet till att det var en nationalanarkistisk skiva.
Sångaren i Titania är en snubbe som lystrar till namnet Lundsson. Jag snubblade i förrgår över has YT channel och kollade vilka låtar han hade och det är här som det börjar bli riktigt prilligt. Hans musik är en blandning av å ena sidan Varg och Ultima Thule å andra sidan Dan Berglund och Thåström. Alltså nationalanarkist i all ära men det här är faktiskt skitlöjligt.

Det är så uppenbart att hans politik ligger långt åt högerkanten medans han tycker att vänstern har ändå har viktiga åsikter samt klär sig "coolare".
Sen ser han även ut som en blandning av en afait och en brat.

http://kingofkingshill.blogspot.com/
http://www.youtube.com/profile?user=...on&view=videos
Citera
2009-06-28, 00:52
  #2
Medlem
Jag ser inte så mycket "nationell" med honom.
Kan du ge några textexempel?
Citera
2009-06-28, 01:10
  #3
Medlem
Don.Cs avatar
Hans namn (och bild) var uppe för diskussion i någon tråd på Nordisk.nu för ett tag sedan (kommer inte ihåg vilken tråd) där vissa påstod att han "hoppat av rörelsen" och andra bedyrade att han fortfarande var "nationell".

Nu ligger förvisso mina åsikter långt ifrån de mer populistiska inslagen av den etniskt medvetna rörelsen så det är möjligt att personen i fråga kanske trots allt betraktas som nationell eller liknande?
Citera
2009-06-28, 01:12
  #4
Medlem
Lundsson.

Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag ser inte så mycket "nationell" med honom.
Kan du ge några textexempel?

Han var sångare i Titania, och gittarist i Angriff.
Fast jag tror att denna tråd har kommit lite fel.
Citera
2009-06-28, 01:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Fast jag tror att denna tråd har kommit lite fel.

Hur menar du? Tråden handlar inte om Lundssons musik(om det är du menar) utan om Lundsson som nationell.

Såvitt jag vet så är han inte med i "rörelsen" längre, dvs han affischerar inte och delar ut tidningar och har sig. Har hört att han gått tillbaka till sin barndoms(tror jag det var) kristna värderingar, och att han håller sin politik för sig själv. Om han ens är intresserad alls längre. Kom dock ut med Vargs andra platta för inte alls längesedan, och den var bra.
Citera
2009-06-28, 02:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchez88
Hur menar du? Tråden handlar inte om Lundssons musik(om det är du menar) utan om Lundsson som nationell.

Såvitt jag vet så är han inte med i "rörelsen" längre, dvs han affischerar inte och delar ut tidningar och har sig. Har hört att han gått tillbaka till sin barndoms(tror jag det var) kristna värderingar, och att han håller sin politik för sig själv. Om han ens är intresserad alls längre. Kom dock ut med Vargs andra platta för inte alls längesedan, och den var bra.

Jag tror att skvaller forumet är mer lämpligt.
Men jag kan ha fel.

MVH Fredrik Eriksson.
Citera
2009-06-28, 02:30
  #7
Medlem
Nubolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchez88
Hur menar du? Tråden handlar inte om Lundssons musik(om det är du menar) utan om Lundsson som nationell.

Såvitt jag vet så är han inte med i "rörelsen" längre, dvs han affischerar inte och delar ut tidningar och har sig. Har hört att han gått tillbaka till sin barndoms(tror jag det var) kristna värderingar, och att han håller sin politik för sig själv. Om han ens är intresserad alls längre. Kom dock ut med Vargs andra platta för inte alls längesedan, och den var bra.


Finns skivan att tanka hem någonstans?
Citera
2009-06-28, 03:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nubolic
Finns skivan att tanka hem någonstans?

Varför kan du inte köpa den??
Den heter "Visioner för miljoner" (stavning?)

MVH Fredrik Eriksson.
Citera
2009-06-28, 04:26
  #9
Medlem
Skivan finns säkert att tankas någonstans. Vet inte var och tänker inte bemöda mig att ta reda på det heller. Tanka den du om du hittar, skivan går ändå inte att köpa längre, då den bara trycktes i 100 ex eller något sånt.
Citera
2009-06-28, 12:02
  #10
Medlem
snatchaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Varför kan du inte köpa den??
Den heter "Visioner för miljoner" (stavning?)

MVH Fredrik Eriksson.


För att det är lamt att köpa skivor?

OnTopic: Lundsson spelar väl fortfarande i Titania?
Citera
2009-06-29, 01:53
  #11
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Varför kan du inte köpa den??
Den heter "Visioner för miljoner" (stavning?)

MVH Fredrik Eriksson.

Inte för att vara den som är den, men det känns väl inte som att man behöver skämmas jättemycket för att ladda ner en skiva av/med killen som har skrivit:

Citat:
Hemska pirater sätter Sverige i skräck.
Hur kan man vid datorn vara så fräck?
Jag fortsätter tanka, jag är inte skraj.
Jag är för frihet, try before buy!

Att ladda hem film klassas som terrordåd
Min plånbok är tunn, jag har inte råd
att köpa en skiva för flera hundra spänn
Nej tack, jag laddar hellre hem

En razzia mot friheten att kunna ladda fritt
Du kan ju få fängelse för att en cdskiva spritt
På order från USA från giriga svin
Kan ingen ett flygplan i Vita Huset flyga in?

Att ladda hem film klassas som terrordåd
Min plånbok är tunn jag har inte råd
att köpa en skiva för flera hundra spänn
Nej tack, jag laddar hellre hem
Citera
2009-06-29, 01:57
  #12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag ser inte så mycket "nationell" med honom.
Kan du ge några textexempel?

"Stenkastande vänstervridna glin,
vågar inte visa sig små maskerade svin,
Den röda fanan ska stå i brand
då ska ni jagas ut från vårt vackra land "
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback