Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-11-22, 08:11
  #1
Medlem
*Scott*s avatar
är det många här som lirar det?

jag har fått upp min stad till 42 000 men det går tungt här jag har pressat upp skatterna så tillvaxten står nästan stilla + att det strejkars på skolor och sjukhus hejvillt för att dom får för lite pengar och ballansen är bara +-0 så jag har inga pengar att investera i utbyggnaden.
jag skulle behöva en tunnelbana för att trafiken är grym på vissa ställen bla...
Citera
2012-01-10, 08:42
  #2
Avstängd
addeyyrys avatar
Nu var det c.a. nio år sedan du postade ditt inlägg men jag svarar ändå för att andra ska kunna se det.
Om läget är så kritiskt som du beskriver det får du riva en del skolor/sjukhus ta bort brandstationen/brandstationerna. Vänta också med att bygga tunnelbana. Om du har någon högtraffikerad aveny (tror dem finns i SC4, jag har SC4deluxe) sätt vägtullar på den och personligen tycker jag att tunnelbana är för tidigt vid 42 000 invånare kör på bussar istället. Till sist, se till att du kör på easy.

Har själv 480 000 i min stad nu (snart en halv miljon ) och går ca 20 000 plus per månad.
Citera
2012-04-01, 12:49
  #3
Medlem
OFOTCNs avatar
Kul att folk fortfarande lirar skiten, checka www.simtropolis.com där man kan ladda ner skitbra modifikationer. Har uppnått 1 miljon invånare + några hundratusen till i regionen. Kommer aldrig tröttna på spelet!
Citera
2012-04-07, 13:47
  #4
Medlem
Secondlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OFOTCN
Kul att folk fortfarande lirar skiten, checka www.simtropolis.com där man kan ladda ner skitbra modifikationer. Har uppnått 1 miljon invånare + några hundratusen till i regionen. Kommer aldrig tröttna på spelet!


Spelar SIM city då och då på min Amiga
Citera
2012-12-22, 20:53
  #5
Medlem
Går det på något sätt att få skiten med SVENSK text? jag är inte jättehajpad på engelskan och i detta spel krävs det rätt bra engelska för en nybörjare :/
Citera
2013-01-06, 02:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baajeen
Går det på något sätt att få skiten med SVENSK text? jag är inte jättehajpad på engelskan och i detta spel krävs det rätt bra engelska för en nybörjare :/


Jag köpte hem Sim City 4 deluxe idag, och det är på svenska. Men tror ej att alla utgåvor innehåller svenska som språk.
Citera
2013-01-06, 07:08
  #7
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baajeen
Går det på något sätt att få skiten med SVENSK text? jag är inte jättehajpad på engelskan och i detta spel krävs det rätt bra engelska för en nybörjare :/

Meh, ju mer engelska du ser ju bättre blir du.
Citera
2014-05-20, 12:01
  #8
Medlem
jag har börjat spela spelet igen och jag gillar det. Min största stad har närmare 100k invånare. Hade varit mer om det inte vore för att det finns vatten och för att jag suger på att planera. Är det möjligt att bygga en stad med bara industri som sitter ihop med en stad med bara hus? Så att husstadens invånare åker till industristaden för att jobba?
Citera
2014-05-20, 18:08
  #9
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
jag har börjat spela spelet igen och jag gillar det. Min största stad har närmare 100k invånare. Hade varit mer om det inte vore för att det finns vatten och för att jag suger på att planera. Är det möjligt att bygga en stad med bara industri som sitter ihop med en stad med bara hus? Så att husstadens invånare åker till industristaden för att jobba?

Ja.
Citera
2014-06-06, 12:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Ja.
Nice. Sprider sig även luftförorening från industrier och kraftverk till närliggande städer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback