Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 06:47
  #4693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serioustalk
Hur blåser man om windows 7 om man saknar DVD-skivan men har produktnyckeln?
Bootar från usb, men hur går man till väga?

Kolla om du inte har en Dold Enhet i Diskhanteraren (dvs att din C: är t ex 100Gb Fysiskt stor, men du kan bara se kanske 80Gb, då har du en dold enhet), där ligger då sannolikt en ren kopia av hela Win7 för kunna Återställa datorn vid behov.

I övrigt gäller det som redan skrivits av Cyrus & Tinfoil.
Citera
2017-10-27, 17:29
  #4694
Medlem
pantywankers avatar
Får upp ett felmeddelande att en usb enhet känns inte igen bla bla. Har ett ormbo med kablar bakom datorn och orkar inte ta tag i det. För övrigt märker jag inte att något inte fungerar. Jag önskar bara dölja skiten för gott. Även om jag kryssar ner rutan så ploppar den upp igen efter ca 10-15 minuter. (jävla tjat )
Citera
2017-11-01, 16:27
  #4695
Avstängd
Windows classic mode

Hej
Jag har windows 7
Jag har försatt mitt windows i något slags fult classic mode
Vet ej hur, men i det underbar fältet ser kantiga och jäkliga ut.

Det värsta är att det är förmodligen det här som gjort att mina programmenyer i vissa program är helt svarta

te.x. Origin och plays.tv
Det är kolsvart och när jag klickar och drar så ser jag min inlogg, men det är helt svart.

jag följde någon tutorial för bättre dataprestanda som jag inte hittar

Jag har satt tillbaka min windows aero och sådant, men ikonerna i underfältet är helt kantiga, bifogar bild:

https://imgur.com/3Ugu18r

zooma in så ser ni, te.x. steamknappen är kantig i sidorna, Reaper knappen har blivit en fyrkant som typ på windows xp, den ikonen såg ut som en figur innan och nu är den helt fyrkantig som på XP


Antar att denna kantigheten, jag har något slags klassiskt mode eller något avstängd
det som måste fucka mina menyer i programmen

eftersom det är 2 program med samma fel.. någon ny teknik som dom antar att man ska ha i sitt windows
Jag har väl lyckats sätta på någon XP look som den inte fattar och allt blir svart
Citera
2017-11-03, 20:23
  #4696
Medlem
pantywankers avatar
Problem efter en misslyckad uppdatering av Libre office. Antar att det finns en tråd om Libre med men detta är för mig mer windows relaterat. Efter den misslyckade uppdateringen kommer följande meddelande. Går ej att kopiera så jag gjorde en printscreen.
http://fs5.directupload.net/images/171103/mgwqe5ox.jpg

Jag har prövat att avinstallera och det går perfekt och avslutas utan problem. Har även testat att lägga in äldre versioner med samma resultat.
Programmet installeras utan felmeddelanden. Detta händer när jag prövar att starta det. Några idéer?
Citera
2017-11-18, 23:41
  #4697
Medlem
Partition problem!

Disk nr 2 har 15.7 gb oallokerat som jag vill ha till ext4 23.2 gb för att göra den större. Blir inte klok på hur jag skall göra? Har provat att radera allt utom ntfs partitionen på 60,9 gb men jag lyckas inte att öka ext4. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Måste jag börja om från början?https://ibb.co/e8wO06
__________________
Senast redigerad av iggegbg 2017-11-18 kl. 23:44.
Citera
2017-11-19, 08:16
  #4698
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iggegbg
Partition problem!

Disk nr 2 har 15.7 gb oallokerat som jag vill ha till ext4 23.2 gb för att göra den större. Blir inte klok på hur jag skall göra? Har provat att radera allt utom ntfs partitionen på 60,9 gb men jag lyckas inte att öka ext4. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Måste jag börja om från början?https://ibb.co/e8wO06


Vad, mer exakt, är problemet?
Citera
2017-11-20, 11:31
  #4699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad, mer exakt, är problemet?
Löst
Jag ville flytta det lediga utrymmet på 15,7 gb för att öka den på 23.2 gb. Men jag kunde inte göra det i windows. Men bootade upp i Linux och fixade det i Gparted istället. Tack iaf!
Citera
2017-11-21, 21:38
  #4700
Medlem
NestTests avatar
Hej,

När jag byggde min förra dator köpte jag till en Windows 7 som automatiskt har uppdaterats till windows 10.

Nu ska den datorn skrotas och jag ska bygga ihop en ny.

Till frågan:
Kan jag installera samma Windows på den nya och kan jag isf gratis uppdatera till Windows 10? Blir det någon nackdel, typ strul med licenser eller att det tar upp mer plats på hårddisken då den uppdaterar till 10an eller nåt i den stilen?

Eller bör jag köpa en helt ny Windows?

Jag har tittat runt lite efter officiell info, men det är förvånansvärt svårt att hitta rätt, därför vänder jag mig till expertpanelen
Citera
2017-11-22, 08:40
  #4701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NestTest
När jag byggde min förra dator köpte jag till en Windows 7 som automatiskt har uppdaterats till windows 10.

Nu ska den datorn skrotas och jag ska bygga ihop en ny.

Använd Win7 Produktnyckeln du redan har till den nya datorn också, brukar funka.

Installera alltså Win10 på den nya, knappa sen in din Win7 Produktnyckel.

Eller ... funkar inte det så installera då Win7 på den nya, använd Produduktnyckeln, uppdatera sen den nya till Win10.

Nu går det inte längre att uppdatera till Win10 gratis, sägs det, men det gör det om man går via MS Handikapp-sajt.

Kod:
https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

Bara att säga att du är handikappad.
__________________
Senast redigerad av lbl 2017-11-22 kl. 08:43.
Citera
2017-11-22, 18:16
  #4702
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Använd Win7 Produktnyckeln du redan har till den nya datorn också, brukar funka.

Installera alltså Win10 på den nya, knappa sen in din Win7 Produktnyckel.

Eller ... funkar inte det så installera då Win7 på den nya, använd Produduktnyckeln, uppdatera sen den nya till Win10.

Nu går det inte längre att uppdatera till Win10 gratis, sägs det, men det gör det om man går via MS Handikapp-sajt.

Kod:
https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

Bara att säga att du är handikappad.
Tack!

Haha! Wtf, okej det ska jag göra!
Citera
2017-12-14, 01:02
  #4703
Medlem
Hej jag ominstallerade min dator som har operativsystemet Windows 7 men lyckas inte få igång ljudet via HDMI längre. Det funkar med hörlurar men den hittar inte någon HDMI enhet under uppspelnings enheten. Har ominstallerat drivrutiner men kanske behöver gör det igen? har även testat att ta ur och sätta tillbaka kabeln samt startat om datorn men inget har hittills hjälp. Va ska jag göra?
Citera
2017-12-14, 08:17
  #4704
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbiboll
Hej jag ominstallerade min dator som har operativsystemet Windows 7 men lyckas inte få igång ljudet via HDMI längre. Det funkar med hörlurar men den hittar inte någon HDMI enhet under uppspelnings enheten. Har ominstallerat drivrutiner men kanske behöver gör det igen? har även testat att ta ur och sätta tillbaka kabeln samt startat om datorn men inget har hittills hjälp. Va ska jag göra?

Du kanske behöver någon extra drivrutin förutom då standard. Hämta hem Driver Booster och installerar detta program. Kör sedan en kontroll så lär det dyka upp en och annan drivrutin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback