Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-02, 17:28
  #4669
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Temat har inget med detta att göra. Avinstallerar bort bluetooth från enhetshantaren. Startar om datorn så bör Windows känna av en ny maskinvara. Därefter installerar drivrutinen som du har hämtat hem från datorns tillverkningssajt.

Se till så alla drivrutiner är avinstallerade innan du avinstallerar enheten från enhetshanteraren.


Ok ska prova men är det alltså dessa jag ska ta bort vid pilen? (kommer skicka en screenshoot till från andra datorn)
Samsung:
https://minfil.org/G7Wcsec6b5/Sk_rmklipp_Bluetooth.PNG
Citera
2017-09-02, 17:34
  #4670
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Temat har inget med detta att göra. Avinstallerar bort bluetooth från enhetshantaren. Startar om datorn så bör Windows känna av en ny maskinvara. Därefter installerar drivrutinen som du har hämtat hem från datorns tillverkningssajt.

Se till så alla drivrutiner är avinstallerade innan du avinstallerar enheten från enhetshanteraren.


denna är från Sonyn (pilen)
https://minfil.org/S6Wds1c0b5/Sk_rmklipp_bluetooth.PNG
Citera
2017-09-03, 11:06
  #4671
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ok ska prova men är det alltså dessa jag ska ta bort vid pilen? (kommer skicka en screenshoot till från andra datorn)
Samsung:
https://minfil.org/G7Wcsec6b5/Sk_rmklipp_Bluetooth.PNG

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
denna är från Sonyn (pilen)
https://minfil.org/S6Wds1c0b5/Sk_rmklipp_bluetooth.PNG

Hur har det gått?
Citera
2017-09-03, 19:30
  #4672
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur har det gått?


Jag tror det har löst sig, men inte anslutet en enhet än men ikonen dyker upp på verktygsfältena nu...
Ska kolla sen om jag kan ansluta, ett par lurar...
Tack för din hjälp!
Citera
2017-09-03, 21:29
  #4673
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag tror det har löst sig, men inte anslutet en enhet än men ikonen dyker upp på verktygsfältena nu...
Ska kolla sen om jag kan ansluta, ett par lurar...
Tack för din hjälp!

Då bör problemet vara löst nu om genvägen finns under verktygsfältet.
Citera
2017-09-04, 12:13
  #4674
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då bör problemet vara löst nu om genvägen finns under verktygsfältet.

Jag hoppas det även om det verkar hoppa på och av på Sonyn, men den har ju en, knapp för det och kanske stängs av om inget ansluts,
Citera
2017-09-04, 17:18
  #4675
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då bör problemet vara löst nu om genvägen finns under verktygsfältet.


Vad gör man om inte drivrutiner hittas ?
Citera
2017-09-12, 22:51
  #4676
Medlem
Hej! En märklig sak hände för två dagar sen. Min ena bildmapp som ligger i mappen för personliga grejer bara försvann? Hokuspokus. Den finns inte kvar i bilder, där den tidigare legat tsm med andra bildmappar med andra teman, inte heller i papperskorgen. Vad kan ha hänt?

Hade sparat ner en bild från google och lagt i den och när jag skulle byta bakgrund så kom ja inte in i mappen(fick något felmeddelande typ mappen kunde ej hittas). Så var kan ha hänt och hur hittar jag den?
Citera
2017-09-13, 04:42
  #4677
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad gör man om inte drivrutiner hittas ?

Har du fortfarande problem eller har du löst allt?

Man får kanske ta hjälp av ett 3-partsprogram som då samlar in drivrutiner. Te.x Driver Booster.
Citera
2017-09-13, 04:45
  #4678
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hej! En märklig sak hände för två dagar sen. Min ena bildmapp som ligger i mappen för personliga grejer bara försvann? Hokuspokus. Den finns inte kvar i bilder, där den tidigare legat tsm med andra bildmappar med andra teman, inte heller i papperskorgen. Vad kan ha hänt?

Hade sparat ner en bild från google och lagt i den och när jag skulle byta bakgrund så kom ja inte in i mappen(fick något felmeddelande typ mappen kunde ej hittas). Så var kan ha hänt och hur hittar jag den?

Du nämner mapp och bilder och något som försvann. Aning luddig information. Använder du någon "tweakprogram" som då avser Windows utseende? Te.x Windows Blinds.
Citera
2017-09-13, 11:45
  #4679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner mapp och bilder och något som försvann. Aning luddig information. Använder du någon "tweakprogram" som då avser Windows utseende? Te.x Windows Blinds.

Ja ser de nu, va aningen trött och är för den delen inte heller särskilt bra på datorer.
Alltså i "Mina Bilder" så har jag olika mappar med olika teman på bildsamlingar tex natur,bilar osv. En av dem bildsamlingarna har plötsligt försvunnit. Finns ingenstans. Jag använder inget tweakprogram :P
Citera
2017-09-13, 13:19
  #4680
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du fortfarande problem eller har du löst allt?

Man får kanske ta hjälp av ett 3-partsprogram som då samlar in drivrutiner. Te.x Driver Booster.


Bluetoothen fungerar problemet nu är snarare att, jag har ett par hörlurar, datorerna hittar den, men sen när den ska hitta drivrutiner till dem, hittas de inte, enda som händer är när de ska hittas är att den där ikonen snurrar igång, och sen hittas de inte. Det är ett par noname lurar från Clas Ohlson, ska försöka kontakta dem och se vad de säer, de fungerar ju annars utmärkt på telefon, Android...
Jag vet inte, de borde ju fungera på dator med Windows med..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback