Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-06, 23:42
  #4453
Medlem
Flickpojkens avatar
hej, om man gör en backup på sin dator alltså i kontrollpanelen. kommer webbläsaren återställas då? jag har en massa bokmärken som jag vill ha tillbaka.

men jag vet inte om de funkar så bilder etc ändras ju inte tillbaka till som de va innan. de kanke är samma med bokmärken då även dessa är något man normalt sätt vill ska va som innan man gjorde en system restor.

skulle va väldigt roligt om någon viste.

de förövrigt Tor( som jag skaffade när dom drog igång spridnings kollen. då jag inte vill riskera att få en räkning.
Citera
2016-12-07, 10:38
  #4454
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
hej, om man gör en backup på sin dator alltså i kontrollpanelen. kommer webbläsaren återställas då? jag har en massa bokmärken som jag vill ha tillbaka.

men jag vet inte om de funkar så bilder etc ändras ju inte tillbaka till som de va innan. de kanke är samma med bokmärken då även dessa är något man normalt sätt vill ska va som innan man gjorde en system restor.

skulle va väldigt roligt om någon viste.

de förövrigt Tor( som jag skaffade när dom drog igång spridnings kollen. då jag inte vill riskera att få en räkning.

Ska du utföra en backup på ditt nuvarande filsystem så är det risk att dina nuvarande bokmärken inte följer med. Däremot så kan du utföra en backup på webbläsaren genom att expoterar bokmärken till en lagringsdisk eller USB-minne. Men du kanske menar en systemåterställning?
Citera
2016-12-07, 14:25
  #4455
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
hej, om man gör en backup på sin dator alltså i kontrollpanelen. kommer webbläsaren återställas då? jag har en massa bokmärken som jag vill ha tillbaka.

men jag vet inte om de funkar så bilder etc ändras ju inte tillbaka till som de va innan. de kanke är samma med bokmärken då även dessa är något man normalt sätt vill ska va som innan man gjorde en system restor.

skulle va väldigt roligt om någon viste.

de förövrigt Tor( som jag skaffade när dom drog igång spridnings kollen. då jag inte vill riskera att få en räkning.


Prova programmet - Recuva - vilket du finner hos - Piriform.com
Citera
2016-12-07, 18:57
  #4456
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova programmet - Recuva - vilket du finner hos - Piriform.com

Så jag skulle kunna ta hela mappen med tor (webbläsaren) och köra den i recuva och jag skulle få tillbaka en fungerade webbläsare med bokmärken?

Bokmärkena ligger kvar i en mapp som heter ”bokmark backup”. Jag tänker att dessa borde gå att spara och sedan ladda ner tor igen och använda dom där. Men något får mej att tro att de inte är så enkelt!

Problemet uppstod föresten vid en uppdatering som gick snett och ledde till att webbläsaren slutade fungera!


Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ska du utföra en backup på ditt nuvarande filsystem så är det risk att dina nuvarande bokmärken inte följer med. Däremot så kan du utföra en backup på webbläsaren genom att expoterar bokmärken till en lagringsdisk eller USB-minne. Men du kanske menar en systemåterställning?

I mitt operativsystem heter de i alla fall system restor. Finns i kontrollpanelen och är en standard grej (alltså inte en bacup eller något annat som jag skulle ha gjort skälv). Skrev fel i mitt första inlägg bokmärken i likhet med bilder etc. Borde ju vara sådant som man inte vill ska ändras när man gör en system restor. Så webbläsaren skulle inte återgå till sitt tidiagre tillstånd efter en system restor eller? Någon som vet?
Citera
2016-12-08, 07:59
  #4457
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
I mitt operativsystem heter de i alla fall system restor. Finns i kontrollpanelen och är en standard grej (alltså inte en bacup eller något annat som jag skulle ha gjort skälv). Skrev fel i mitt första inlägg bokmärken i likhet med bilder etc. Borde ju vara sådant som man inte vill ska ändras när man gör en system restor. Så webbläsaren skulle inte återgå till sitt tidiagre tillstånd efter en system restor eller? Någon som vet?

Du kan utföra en systemavbildning på Windows.
Citera
2016-12-08, 16:34
  #4458
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova programmet - Recuva - vilket du finner hos - Piriform.com

Så jag skulle kunna ta hela mappen med tor (webbläsaren) och köra den i recuva och jag skulle få tillbaka en fungerade webbläsare med bokmärken?

skulle de funka med programet?
Citera
2016-12-08, 16:35
  #4459
Medlem
Flickpojkens avatar
nån som vet hur de blir med bokmärken när man gör system restor?
Citera
2016-12-12, 17:06
  #4460
Medlem
zwoigs avatar
Texten under dokumentikonerna på skrivbordet har blivit "skuggade". Hur gör jag för att bli av med det?

I samband med det så fälldes Aviras paraply (symbolen) ihop sig i "verktygsfältet?".

Vad har hänt?
__________________
Senast redigerad av zwoig 2016-12-12 kl. 17:12.
Citera
2016-12-12, 17:52
  #4461
Medlem
Lar3es avatar
Hej!
Byggde en ny dator i helgen och installerade windows 7 igår. Nu idag när jag försöker få uppdateringar för windows, som datorn kräver för att köra vissa program, hittar windows update inga uppdateringar. Utan den står bara och rullar. Har även försökt via windows hemsida köra fix it, via cmd, och andra lösningar men inget har lyckas än. Även försökt att köra alla uppdateringarna manuellt en i taget, alla för sig, men kan inte ens uppdatera den första. Försökt att uppdatera internet explorer också (får för mig att det kan lösa problemet) men uppdateringen kan ej genomföras där heller.

Har installerat från äkta windows 7 cd (gjort 1 installation innan - vilket var min fd dator innan som jag nu uppgraderat allt på). Hade inga problem med installationen av windows7 - även gjort en validering av äkta windows via deras hemsida.

Vad kan det vara för fel? Har ni några förslag på att lösa problemet med windows update?
__________________
Senast redigerad av Lar3e 2016-12-12 kl. 17:55.
Citera
2016-12-12, 22:27
  #4462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lar3e
Hej!
Vad kan det vara för fel? Har ni några förslag på att lösa problemet med windows update?
Din windows behöver en uppdaterad "Windows Update" innan den kan lyckas med windows update!...

Du kan/behöver också köra ett par "genvägar", som minskar update-plågan efter ominstallerad Win7:http://download.microsoft.com/
Citera
2016-12-15, 18:16
  #4463
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Prova programmet - Recuva - vilket du finner hos - Piriform.com

Den filen jag nämnde hör ju egentligen inte ens till webbläsaren insåg jag (så fattade jag de i alla fall). körde i alla fall programet gav ingenting fick upp hundratals filer som ändrats under de datum då felet kan ha uppståt.

har ingen aning om vad jag ska leta efter prövade på system filer också de gav heller ingenting.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2016-12-15 kl. 18:20.
Citera
2016-12-15, 18:20
  #4464
Medlem
Flickpojkens avatar
de verkar ju i alla fall (efter vad jag läst) som om en system återställning kan lösa problem med mozglue.ddl filen.

men är de någon som vet om bokmärken blir kvar efter de? filmer, doc etc. är ju de i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2016-12-15 kl. 18:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback