Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-02, 05:32
  #3577
Medlem
Förmodligen en RAT eller liknande. Testa att scanna datorn med Malwarebytes.
Citera
2015-02-02, 05:48
  #3578
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Förmodligen en RAT eller liknande. Testa att scanna datorn med Malwarebytes.
Vad är en RAT för något?
Ska testa detta.
Citera
2015-02-02, 07:09
  #3579
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTheWeed
Vad är en RAT för något?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Remote_Administration_Tool
Citera
2015-02-06, 11:27
  #3580
Medlem
Strossels avatar
Vilket är bästa gratisprogrammet för att rensa registret från skräp som blivit kvar efter dåligt borttagna program?
Citera
2015-02-06, 12:09
  #3581
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Vilket är bästa gratisprogrammet för att rensa registret från skräp som blivit kvar efter dåligt borttagna program?

Eftersom det är en risk med att använda andra än Windows egna då de kan rensa för mycket så anses Ccleaner vilket troligen även är populärast vara bäst därför att det rensar försiktigt i övrigt så är dessa bra/populära - http://www.techsupportalert.com/best...ry-cleaner.htm

Säkrast är ju att använda ett in/avinstallerings program som övervakar och registrerar installationen och därmed tar bort allt detsamma vid en avinstallation .
Citera
2015-02-10, 15:58
  #3582
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Vilket är bästa gratisprogrammet för att rensa registret från skräp som blivit kvar efter dåligt borttagna program?

Svar INGET!

Det finns inga bra sådana program.

och de behövs inte! Varför inte? Enkelt!
Program som certifieras för att få "Windows 8" godkännandet har ett flertal krav på sig.

se: https://msdn.microsoft.com/en-us/win.../hh749939.aspx
och speciellt avsnitt: 5. Apps must support a clean, reversible installation

Där redan rubriken säger att OM inte programvaran medger en ren och rest-fri avinstallation så får den inget godkännande för Windows version X eller Y.

De program du frågar efter ställer bara till med mer skada än de säger sig göra nytta!
UNDVIK SÅDANA PROGRAM och du vill slippa krångel, problem och liknande.
Citera
2015-02-10, 16:36
  #3583
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Svar INGET!

Det finns inga bra sådana program.

och de behövs inte! Varför inte? Enkelt!
Program som certifieras för att få "Windows 8" godkännandet har ett flertal krav på sig.

se: https://msdn.microsoft.com/en-us/win.../hh749939.aspx
och speciellt avsnitt: 5. Apps must support a clean, reversible installation

Där redan rubriken säger att OM inte programvaran medger en ren och rest-fri avinstallation så får den inget godkännande för Windows version X eller Y.

De program du frågar efter ställer bara till med mer skada än de säger sig göra nytta!
UNDVIK SÅDANA PROGRAM och du vill slippa krångel, problem och liknande.
Det är ju bara att dra ner revo uninstaller och avinstallera valfritt program så ser du hur mycket rester som skulle blivit över. Grafikdrivrutiner t.ex är ju något som driver folk till vansinne varje dag, där problemet mer än sällan berodde på rester från den andra drivrutinen.

Jag kan inte svära på det men betvivlar att win8 skulle vara förskonat från dessa problem.
Citera
2015-02-10, 18:46
  #3584
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag kan inte svära på det men betvivlar att win8 skulle vara förskonat från dessa problem.
Hehe, ja och sen är ju frågan hur många program som faktiskt är certifierade för Windows 8. Kan inte komma på ett enda program jag har som skyltat med det, faktiskt.
Citera
2015-02-10, 19:07
  #3585
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Svar INGET!

Det finns inga bra sådana program.

och de behövs inte! Varför inte? Enkelt!
Program som certifieras för att få "Windows 8" godkännandet har ett flertal krav på sig.

se: https://msdn.microsoft.com/en-us/win.../hh749939.aspx
och speciellt avsnitt: 5. Apps must support a clean, reversible installation

Där redan rubriken säger att OM inte programvaran medger en ren och rest-fri avinstallation så får den inget godkännande för Windows version X eller Y.

De program du frågar efter ställer bara till med mer skada än de säger sig göra nytta!
UNDVIK SÅDANA PROGRAM och du vill slippa krångel, problem och liknande.

Konstigt att du svarar om Win 8 i en tråd om Win 7 som var det op jag frågade om men tack i varje fall.
Citera
2015-02-10, 19:16
  #3586
Medlem
Tainted87s avatar
Hej,

Min stationära dator vägrade idag att starta.. Den vill inte ens i felsäkert läge. Har försökt reparera via menyn man får upp när man "avslutat felaktigt" men det ger inget resultat. I vissa fall kommer jag hela vägen till skrivbordet men det är så segt att det går inte att öppna varken explorer eller firefox vilka är mina enda webläsare som jag har installerat på datorn. Googlade mig till att man kan ladda ner en sk quickfix via microsofts hemsida men eftersom jag inte kommer in i webläsaren går det tyvärr bort.

Felmeddelandet jag får är STOP: 0x0000007E följt av en rad andra nummer.. Kör windows 7 och har ingen skiva kvar.

Please
Citera
2015-02-11, 09:31
  #3587
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Konstigt att du svarar om Win 8 i en tråd om Win 7 som var det op jag frågade om men tack i varje fall.

Det är i stort sett samma regler som krävs för Windows 7 som för Windows 8, däremot hade jag endast en länk till Windows 8´s krav! (Det är ju inte så att de byter regelverk varje vecka direkt!)
Citera
2015-02-11, 09:34
  #3588
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tainted87
Hej,

Min stationära dator vägrade idag att starta.. Den vill inte ens i felsäkert läge. Har försökt reparera via menyn man får upp när man "avslutat felaktigt" men det ger inget resultat. I vissa fall kommer jag hela vägen till skrivbordet men det är så segt att det går inte att öppna varken explorer eller firefox vilka är mina enda webläsare som jag har installerat på datorn. Googlade mig till att man kan ladda ner en sk quickfix via microsofts hemsida men eftersom jag inte kommer in i webläsaren går det tyvärr bort.

Felmeddelandet jag får är STOP: 0x0000007E följt av en rad andra nummer.. Kör windows 7 och har ingen skiva kvar.

Please

se: http://www.microsoft.com/sv-se/searc...A%200x0000007E
Sök efter den träff som passar din sits (du angav inga direkta detaljer!)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback