Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-23, 20:52
  #1201
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Antagligen håller din hårddisk på att avlida. Om du har viktiga filer osv på den så bör du plocka ur den, sätta den i annan dator och försöka kopiera det du vill behålla, innan disken dör helt. Om du inte har satt lösenord på ditt användarkonto så kommer det gå lättare att rädda filerna.

Alternativt som ovan nämnts så har du virusangrepp, sätt även då hårddisken i en annan dator (med bra säkerhetsprogram) och virusskanna den.

Det är ingen stationär dator jag har
Citera
2013-02-23, 21:00
  #1202
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AJ.1
En sk"manuell omstart" fungerar alltid. Bára en omstartning av datorn som det blir problem vid.
Hade en sån dator för ett litet tag sen, jag ignorerade det bara och stängde alltid av den för att starta om, liksom. Skulle gissa på att det är hårdvarurelaterat eftersom den var helt nyinstallerad med Win7, alla drivers installerade, fullt uppdaterad osv osv. En liten chansning på lösning kan kanske vara att återställa till standardinställningar i BIOS.
Citera
2013-02-23, 21:08
  #1203
Medlem
nygards avatar
Tror jag är på g att lösa problemet nu... startade datorn i felsäkert läge och det funkar utmärkt, det gick att logga in osv. Ska ladda ner ett virusprogram och scanna datorn nu så hoppas jag att jag kan logga in i normalläge därefter.
Citera
2013-02-23, 23:22
  #1204
Medlem
Biohazaards avatar
Jag BEHÖVER HJÄLP!

Problemet är att jag inte kan installera om windows, ominstalationsfilerna ligger på en egen partion på hårddisken så jag installerar om utan CD. Nu till kruxet, när jag går in på kontrollpanelen>återställning>avancerat>återställ fabriksinställningar så börjar datorn starta om som den ska men däremot så kommer det upp en svart skärm där det står "Windows kunde inte startas" C:/windows/system32/winlogon kunde inte hittas och sedan trycker jag enter så kan jag antingen starta W7 som normalt eller starta Memory diiagnostics. Men oavsett vad jag gör så startar windows bara som vanligt.

Hur f-n ska jag kunna formatera och installera om datorn om jag inte har någon skiva att boota ifrån och det fungerar inte att omformatera från partitionen?

Hjälp uppskattas inerligen
Citera
2013-02-24, 00:13
  #1205
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biohazaard
Hur f-n ska jag kunna formatera och installera om datorn om jag inte har någon skiva att boota ifrån och det fungerar inte att omformatera från partitionen?
Det går inte. Skaffa installationsmedia, DVD eller USB. Läs mer här: https://www.flashback.org/t952925
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2013-02-24 kl. 00:18.
Citera
2013-02-24, 00:40
  #1206
Medlem
Biohazaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Det går inte. Skaffa installationsmedia, DVD eller USB. Läs mer här: https://www.flashback.org/t952925

Okej men du vet inte vad det kan bero på?
Citera
2013-02-24, 01:23
  #1207
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biohazaard
Okej men du vet inte vad det kan bero på?
C:/windows/system32/winlogon hittades inte.
Citera
2013-02-24, 12:36
  #1208
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det är ingen stationär dator jag har
Spelar ingen roll, men kan du inte själv så har du kanske en kompis som kan.
Citera
2013-02-25, 10:26
  #1209
Medlem
Degerlundens avatar
Söker en snygg RSS läsare att köra i fullskärmsläge.

Tjena,

Letar sen nån timma tillbaka efter en RSS läsare som vi kan ha rullandes på en klient med skärm på kontoret.

Har nämligen ett par datorer med skärmar över och jag tänkte installera nån trevlig RSS läsare på vardera maskin med olika nyhetsflöden. På den ena tänkte jag köra typ nyheter från SVD/DN/CNN och på den andra ett teknikflöde från IDG/Swedroid/Sweclockers/Engadget.

Har googlat runt lite men inte funnit nån tillfredsställande läsare att köra i fullskärmsläge alternativt skärmsläckarläge.

Är ute efter en tydlig läsare så man kan se vad som står på ett par meters avstånd på 17" skärmar.

Letar efter nåt liknande som denna, dock buggade den ur med windows 7.
http://media02.hongkiat.com/screensavers/RSSsaver.png



MVH
Citera
2013-02-25, 10:36
  #1210
Medlem
Kaustis avatar
Vet inte riktigt om det är vad du söker, men du kan alltid knåpa ihop en egendesignad läsare med hjälp av PHP. Det tar inte lång tid och språket har sjukt bra hantering av RSS-filer. Då kan du kontrollera allt från scratch själv.

Fast det nu inte var det du egentligen frågade efter så lämnar jag idén här ändå
Citera
2013-02-25, 10:51
  #1211
Medlem
Degerlundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vet inte riktigt om det är vad du söker, men du kan alltid knåpa ihop en egendesignad läsare med hjälp av PHP. Det tar inte lång tid och språket har sjukt bra hantering av RSS-filer. Då kan du kontrollera allt från scratch själv.

Fast det nu inte var det du egentligen frågade efter så lämnar jag idén här ändå


Mm jag har googlat till mig det också, dock har jag inte lust att "bygga" en rss läsare när detta borde vara standard i windows skärmsläckare! :-)

OsX har stöd för flera schysta RSS läsare så jag förstår inte varför windows inte ens kan ha en?
Citera
2013-02-25, 18:03
  #1212
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har win7 och jag har strul med graffekortet tror jag.
har installerat drivrutinen som var med på skivan.
graffekortet skulle klara högre upplösning än full hd men det högsta jag kan välja är 1920x1080 och när jag väljer det så ser det inge bra ut. kör nu på 1680x1050, det ser väll ok ut men om jag t ex visar stora ikoner i mappar så blir figurerna helt pixliga.
jag har en 1m hdmi/hdmi-mini mellan skärmen och datorn.
kan man få lite hjälp med detta? vad kan vara fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback