Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-25, 20:06
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har läst två oberoende recensioner där krogkedjan får lägsta möjliga omdöme. Fraser som överkokt oätlig etc verkar vara dominerande för omdömena. Det enda positiva är att portionerna lär vara väl tilltagna. Har du ätit där och är det verkligen så dåligt?
Citera
2009-06-25, 20:39
  #2
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Valpiano gourmetexperternas hatobjekt
Har läst två oberoende recensioner där krogkedjan får lägsta möjliga omdöme. Fraser som överkokt oätlig etc verkar vara dominerande för omdömena. Det enda positiva är att portionerna lär vara väl tilltagna. Har du ätit där och är det verkligen så dåligt?
__________________




Jag har inte ätit där men jag misstänker att matkritikerna har rätt. Tyvärr, för på papperet ser det ut som en bra idé.

Kedjan heter Vapiano inte Valpiano, de skrev fel i rubriken i City idag.
http://www.vapiano.de/frame.php?lang=se
Citera
2009-06-25, 21:04
  #3
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Har läst två oberoende recensioner där krogkedjan får lägsta möjliga omdöme. Fraser som överkokt oätlig etc verkar vara dominerande för omdömena. Det enda positiva är att portionerna lär vara väl tilltagna. Har du ätit där och är det verkligen så dåligt?

Har käkat på Vapiano vid stureplan. Helt ok mat, trevliga lokaler och trevlig personal.
Självklart är det ingen lyxkrog om det nu var ngn som trodde/förväntade sig det.
Men jag kan definitivt inte hålla med om att det är väl tilltagna portioner, snarare tvärtom!
Citera
2009-06-26, 02:26
  #4
Medlem
kiwi22s avatar
Svårt o jämföra Vapiano med en vanlig restaurang, för det är det verkligen inte. Vapiano är ett snabbmats-koncept i lite finare tappning. Så både City och Metro gör sig själv otjänster med så trångsynta matkritiker, där man missar att Vapiano inte alls tävlar mot tex Ciao Ciao eller andra restauranger.
Citera
2009-06-26, 10:37
  #5
Medlem
padrons avatar
Jag är inte speciellt kräsen utan kan ibland tycka det är charmigt att dra en plankstek på ett sunkhak. Men Vapiano (i gamla stan) var verkligen förfärligt uselt när jag var där. De har ingen bordsservering utan istället nåt slags foodcourt-koncept där man beställer maten vid olika "stationer". Det tar sinnessjukt lång tid trots att det är lite folk före. Och en hundring för en smaklös pasta är inte speciellt billigt.

Alltså: typ Kungshallen har godare käk, bättre service och lägre priser.

Metros krogrecensent sammanfattar det rätt bra:
http://www.metro.se/2009/04/02/89034...ch-trakig-mat/
Citera
2009-06-26, 15:04
  #6
Medlem
Millicents avatar
Ser ut som ett mcdonalds i påhittad överklass-stil.
Citera
2009-06-26, 16:36
  #7
Medlem
SexyBeasts avatar
Metro verkar tydligen helt ha missat deras koncept. Deras utsände tycks vara sådana där olidliga gäster som redan från början ställt in sig på att det allt är värdelöst och ska till råga på allt demonstrera detta klart och tydligt; Annette ropar: ”Hallå förlåt! får man inte bjuda två pojkar som hjälpt till? 750 kronor!”.

Anette borde ha betalat de 750 kronorna och sedan handlat sin Fernet Branca för till kassorna är det då ingen kö. Hade Anette varit där med mig så hade jag dränkt henne i strömmen.
Det är en snabbmatsrestaurang med rättigheter och den fyller sin funktion utmärkt. Man får vad man betalar för. Vill man äta bättre så får man pröjsa mera, har man inte ens förstått det är nog krogrescensent fel yrke.
Citera
2009-06-26, 18:33
  #8
Medlem
Vapianos mat smakar bra, jag förstår inte att någon kan påstå att det är äckligt. Däremot har restaurangen två stora problem som gör att jag inte vill gå tillbaka dit:

1. Det är jobbigt att stå och köa.

2. Det är alldeles för dyrt.
Citera
2009-06-26, 20:33
  #9
Medlem
meepers avatar
Bättre än McD och dylikt. Dock är det för dyrt och maten håller inte tillräckligt god standard för att motivera priset. Och som sagt är kösystemet irriterande.

Förstår inte hur folk i allmänhet tycks se detta som en klassisk restaurang.
Citera
2009-06-29, 17:00
  #10
Medlem
ReNus avatar
Vapiano är en tysk snabbmatskedja. Men som lunch är den helt OK - har dock inte provat den som ligger i Gamla Stan.

Pinsamt att några skittidningar skickar iväg matkritiker dit...
http://en.wikipedia.org/wiki/Vapiano

.
Citera
2009-07-02, 16:13
  #11
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Vapiano är en tysk snabbmatskedja. Men som lunch är den helt OK - har dock inte provat den som ligger i Gamla Stan.

Pinsamt att några skittidningar skickar iväg matkritiker dit...
http://en.wikipedia.org/wiki/Vapiano

.

Jag förstår inte det pinsamma, varför skulle man inte recensera Vapiano?
Citera
2009-07-02, 20:19
  #12
Medlem
carebears avatar
Jag har ätit på Vapiano i London och gillade idéen, men har inte provat i sverige. Det är en kul idé, men maten är väl ingen märkvärdig direkt o priserna imponerar inte heller för vad man får. Kan inte tänka mig att det är billigare här...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback