Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-25, 18:57
  #13
Medlem
Visst är PVP kul men har jag dödat en nisse så går jag vidare till nästa, att stå och campa en stackare som kanske questar eller liknande är inget jag håller på med. Det är meningen att det ska vara kul att spela och nej det är varken kul att campa eller bli campad.
Citera
2009-06-25, 20:16
  #14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Visst är PVP kul men har jag dödat en nisse så går jag vidare till nästa, att stå och campa en stackare som kanske questar eller liknande är inget jag håller på med. Det är meningen att det ska vara kul att spela och nej det är varken kul att campa eller bli campad.
Naturligtvis är det inte kul att campa vem som helst.
Citera
2009-06-25, 20:25
  #15
Medlem
El-Presedentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du menar att om du får chansen att döda mig, som har sagt att jag är så jävla mycket bättre att du kommer sen sitta tyst om du lyckas döda mig och inte jävlas lite grann? Varför spelar du ens PvP?

Men det gör ju nästan mer ont om du suttit och kaxat mot nån och han sen äger dig?

Liksom en liten "I told you so"-stämning
Citera
2009-06-25, 20:28
  #16
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Presedente
Men det gör ju nästan mer ont om du suttit och kaxat mot nån och han sen äger dig?

Liksom en liten "I told you so"-stämning


Det är fortfarande roligare att dö till någon sådan än en ryss som är P11 och aldrig säger något utan bara är en jävla bot.
Citera
2009-06-26, 09:55
  #17
Medlem
Låt mig citar en snubbe från pvp forum:

PvP died the minute they trivialized open world combat and introduced cross-realms Battlegrounds (talk about 1 easy step on how to destroy communities). Players that I pvped with and knew on the battleground soon became faceless goons from realms I knew little about nor cared for, removing the community aspect of PvP destroyed it, absolutely.





Pvp i WoW suger efter dom fixat in cross realms.
Citera
2009-06-26, 09:58
  #18
Medlem
Smockes avatar
Glömmer aldrig denna film:

http://www.youtube.com/watch?v=IHJVolaC8pw
Citera
2009-06-26, 10:41
  #19
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smocke
Glömmer aldrig denna film:

http://www.youtube.com/watch?v=IHJVolaC8pw


Det där var väl inget, på Percival i DAoC kraschade dom en Funeral med 1000 pers.. Det roliga var att han som sades vara död var den som kom på allt för massvis med RP(realm points)
Citera
2009-06-26, 10:49
  #20
Medlem
Ja jag tycker också att PvP ska vara lite personligt eller hur man ska säga, PvPn i WoW var kul då det var realm BGs, inte battlegroups.
När battlegroups kom i WoW så försvann allt det roliga, helt omöjligt att stöta på sin ärkefiende just för att det fanns 1000000 BGs igång samtidigt, usch

Ja, det är bajskastning som gäller i PvP enligt mig
Citera
2009-06-26, 11:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Är det någon som ser poängen i PvP utan att man får tracka sina motståndare, utan att få dom sura IRL? Varför vill många inte fitta sig i PvP?

Griefeing och flaming är det som gör PvP roligt, har många goda minnen från DAoC och WoW där man campade någon stackars sate i flera timmar och sedan blev flamad på forumen pga av det.

Det ger liksom en mysig och varm känsla i magen...
Citera
2009-06-26, 14:00
  #22
Medlem
pump-action.s avatar
Ja, det är något av det roligaste att göra i spel. Alla roliga flamewars man hade när jag man lirade Diablo 2 var nästan roligare än att spela själva spelet.. Fast de roligaste diskussionerna har jag haft i Q3A, man kunde ligga dubbelvikt av skratt vissa gånger. Bäst är när man hittar någon som också är bra på detta, så man kan slänga snabbtänkta svar åt varandra. Själv är man veteran, så det är inte många som vinner över mig.

Onlinespel utan möjlighet att kunna terrorisera, förolämpa och håna sina motståndare skulle inte vara värda att spela.
Citera
2009-06-26, 14:02
  #23
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Låt mig citar en snubbe från pvp forum:

PvP died the minute they trivialized open world combat and introduced cross-realms Battlegrounds (talk about 1 easy step on how to destroy communities). Players that I pvped with and knew on the battleground soon became faceless goons from realms I knew little about nor cared for, removing the community aspect of PvP destroyed it, absolutely.





Pvp i WoW suger efter dom fixat in cross realms.

Hur var det nu? Xrealms kom väl precis innan 2.0patchen när dom gjorde om PvPsystemet, eller var det innan/sammtidigt/efter? :S
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback