Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 02:49
  #15001
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag önskar att inte M$ förstörde startup-bilden med kritvit färg och behöll den gamla mörka bakgrunden eller åtminstone att man kunde välja den gamla.
Menar du den lila-färgade? Den ändrades långt innan MS tog över, och det är inte ens MS som gör något med Java Edition, det är fortfarande Mojang även om de ägs av MS.

För den delen kan du använda ett resourcepack för att ha den gamla startup-bilden.
Citera
2017-10-02, 12:29
  #15002
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Menar du den lila-färgade? Den ändrades långt innan MS tog över, och det är inte ens MS som gör något med Java Edition, det är fortfarande Mojang även om de ägs av MS.

För den delen kan du använda ett resourcepack för att ha den gamla startup-bilden.

Jaså? Även på startskärmen av spelet? Ska kolla upp det! Tack!
Citera
2017-10-02, 16:38
  #15003
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jaså? Även på startskärmen av spelet? Ska kolla upp det! Tack!
Vänta, jag tror att man måste ha Optifine moddet för att ändra startskärmen, men ja, det går, men man måste ha optifine tror jag.
Citera
2017-10-08, 18:03
  #15004
Medlem
Hej. Jag är väldigt grön på detta så ni vet.
Jag har ett Minecraft konto på en Samsung Galaxy mobil och vill nu börja använda Minecraft på en annan mobil som har ett annat Google konto. Vill ju inte förlora vad jag byggt.
Funkar det?
Hur gör jag i så fall?
Citera
2017-10-08, 19:04
  #15005
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernina
Hej. Jag är väldigt grön på detta så ni vet.
Jag har ett Minecraft konto på en Samsung Galaxy mobil och vill nu börja använda Minecraft på en annan mobil som har ett annat Google konto. Vill ju inte förlora vad jag byggt.
Funkar det?
Hur gör jag i så fall?
När det gäller Pocket Edition så lagras världen lokalt i telefonen, så har inget med kontot att göra. Du ska kunna skicka världen till en annan mobil via t.ex. bluetooth eller kabel till datorn sen till nästa telefon. Det är en mapp med flera filer i.
Citera
2017-10-09, 01:17
  #15006
Medlem
Okej, tack for svaret! Har redan rensat mobilen, så då är det kört...
Citera
2018-02-05, 13:02
  #15007
Medlem
Har precis börjat spela.
Är det vanligt att djur hoppar på ens tåg som man byggt?

Jag hade två vagnar och ett spår, en häst och ett får hoppade in i varsin vagn och började köra fram och tillbaka, nu har jag burat in dom inne i gruvan.

Är det här vanligt beteende för minecraft-djuren?
Citera
2018-02-06, 20:37
  #15008
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethereum
Har precis börjat spela.
Är det vanligt att djur hoppar på ens tåg som man byggt?

Jag hade två vagnar och ett spår, en häst och ett får hoppade in i varsin vagn och började köra fram och tillbaka, nu har jag burat in dom inne i gruvan.

Är det här vanligt beteende för minecraft-djuren?
Om ett djur bara går över en vagn (tåg) så "fastnar" dom i den och börjar åka fram och tillbaka. De är inte attraherade av vagnen utan det är bara en slump, så ja, det kan hända.
Citera
2018-04-04, 17:47
  #15009
Medlem
UnEasys avatar
Hej! Grabben har fått minecraft till wii u. Läste att det skulle fungera cross platform. Fungerar det bra? Tänkte köra PC till Wii isf. Något speciellt att tänka på eller kan jag sätta upp en server hur som helst?
Citera
2018-04-12, 15:04
  #15010
Medlem
Alltså. Är detta en ripoff eller vad? Jag laddade ner spelet till min surfplatta (ipad), gick in med ett gästkonto i spelet, köpte lite DLC's, men sen när jag restartade spelet så är återstående mynt borta och världarna låsta. Märkte att jag loggats ut från gästkontot och det tror jag är anledningen till problemet. Går knappt att logga in där igen? Hur gör man? Alltså själva DLC'arna är nedladdade och finns i listan men de är låsta. Kan jag få tillbaka allt om jag startar ett riktigt konto?

Sjukt irriterad.
__________________
Senast redigerad av HonemadeBourbon 2018-04-12 kl. 15:15.
Citera
2018-05-20, 09:21
  #15011
Medlem
Finns det någon bra singleplayer mod om man vill upptäcka coola miljöer? Vill mest bygga ett hus och sen kunna upptäcka coola saker i omgivningen.
Citera
2018-05-21, 22:30
  #15012
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns det någon bra singleplayer mod om man vill upptäcka coola miljöer? Vill mest bygga ett hus och sen kunna upptäcka coola saker i omgivningen.
Finns ju fullt med mods som gör vad du vill. Du får nog kanske kolla runt på modpacks och kolla vad för mods som finns där. Eller gå hit och läs igenom alla sorts mods. Detta är mods som ändrar terräng-generationen. Så de kan lägga till nya biomes, byggnadet, dungeons...

För just biomes rekommenderar jag Biomes O' Plenty.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback