Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-25, 07:05
  #1
Medlem
Är man nöjd eller obitter i dagens samhälle är man fan omoralisk och bara jävligt dum i huvudet. Ja det var ett konstanterande.

Vilken värld vi lever i, eller så träffar jag helt fel människor. Kanske dags att byta jobb från kontor till ensamt lagerarbete så man slipper alla bittra människor.
Jag försker oftast driva bort bitterheten med ironi och sarkasm, de slutar oftast med att folk hatar mig istället. Nej nu ska jag gå och bli bitter istället för är man nöjd så är man fan dum i huvudet.
Citera
2009-06-25, 07:11
  #2
Medlem
Jag antar mig att du har det så bra så att du söker ursäkter för att bli bitter. Du är nog en tråkig människa och förtjänar att leva bittert..

Ilandsproblem det här..
Citera
2009-06-25, 07:22
  #3
Medlem
Det finns hjälp till sånna som dig med.

http://www.dignitas.ch/index.php?opt...117&Itemid=166
Citera
2009-06-25, 08:10
  #4
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prana
Är man nöjd eller obitter i dagens samhälle är man fan omoralisk och bara jävligt dum i huvudet. Ja det var ett konstanterande.

Vilken värld vi lever i, eller så träffar jag helt fel människor. Kanske dags att byta jobb från kontor till ensamt lagerarbete så man slipper alla bittra människor.
Jag försker oftast driva bort bitterheten med ironi och sarkasm, de slutar oftast med att folk hatar mig istället. Nej nu ska jag gå och bli bitter istället för är man nöjd så är man fan dum i huvudet.
Haft mycket kontakt med folk inom administrationen på min sektor, och folk har allmänt varit glada och trevliga.
Det enda negativa jag upplevt då, har varit lite smågnäll över hur någon ansvarar över något de inte kan något om. Men rent övergripande har folk varit glada och trevliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Flygmotor
Jag antar mig att du har det så bra så att du söker ursäkter för att bli bitter. Du är nog en tråkig människa och förtjänar att leva bittert.
Nej. TS har bittra arbetskamrater (i kontorslandskap) som stör sig på att han faktiskt är nöjd med livet.
Citera
2009-06-25, 08:31
  #5
Medlem
Tycker inte tråden stämmer, om jag nu uppfattat innehållet korrekt. Det är väl mer så att den är bitter, nedstämd, sur eller befinner sig i liknande sinnestillstånd som det är fel på. Alla ska vara så förbaskat glada och ha det så bra hela tiden.
Citera
2009-06-25, 08:49
  #6
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Människan skulle må bra mycket bättre om vi aldrig lämnat savannen/skogen. Vi är inte riktigt gjorda för att behöva tänka på räkningar, dejter som gick åt helvete, krav på utseende etc etc.

Nötter och antiloper till folket!
Citera
2009-06-25, 09:21
  #7
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Människan skulle må bra mycket bättre om vi aldrig lämnat savannen/skogen. Vi är inte riktigt gjorda för att behöva tänka på räkningar, dejter som gick åt helvete, krav på utseende etc etc.

Nötter och antiloper till folket!
Problemet är inte alla skitsaker, utan problemet är de människor som inte tar itu med dem. De som kommer halvvägs och sedan ger upp.
Oftast är de som gnäller mest också de som inte reflekterat över helhelten. Gnäll om expressen/metro/aftonbladet är ett praktexempel.
Citera
2009-06-25, 09:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Nej. TS har bittra arbetskamrater (i kontorslandskap) som stör sig på att han faktiskt är nöjd med livet.

Ah, du har så rätt. Skyller på att jag var trött vid morgonen.
Citera
2009-06-25, 11:02
  #9
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Problemet är inte alla skitsaker, utan problemet är de människor som inte tar itu med dem.
...
Men per affiliation är det ju nästan samma sak. Om inte folk behövde ta itu med "skitsaker", fanns ju inte problemet. Nu förespråkar jag inte ett stenålderssamhälle. Jag tar bara upp en faktor till varför folk, trots tillgång till bredband och plasma-TV ofta mår dåligt. Skulle man fråga 100 negrer som dricker koblod blandad med mjölk dagarna i ända hur "nöjda med livet" det var, skulle de troligtvis ha en högre "nöjdhetsfaktor" än 100 godtyckliga svenskar.
Citera
2009-06-25, 16:10
  #10
Medlem
Patiences avatar
Många av de människor som fastnat i sina tråkiga liv är bortom räddning, tyvärr.
Citera
2009-06-25, 19:03
  #11
Medlem
Det har till och med gått så långt att jag slutat berätta delar om mitt privatliv som tex att jag ska på semester dit och dit (visst det är lite finare ställen än en camping med familjen i halmstad) men jag har jobbat och jobbat och tjänat ihop pengar som jag vidare investerat. Jaha, skoj brukar de säga och så börjar de snacka skit. Jag är glad med mig själv och är nöjd med min närvaro privat men arbetet i sig är roligt men kollegorna klagar och klagar. Värst är de bittra 40+ kontorskärringarna som gnäller på att sin make aldrig är hemma, visst det är väl inget vidare men jag är inte direkt intresserad utav att lyssna på det, skämtar man bort de blir de bittra igen. Nåväl.
Citera
2009-06-25, 21:07
  #12
Medlem
Nefuss avatar
Du har fel, det är bara du som är dum i huvudet och svag nog att basera din lycka/olycka på utomstående faktorer.

Är jag lycklig och nöjd, just för att jag är awsome, inte för att mitt liv är awsome.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback