Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-24, 23:16
  #1
Avstängd
RödaBaronens avatar
Hallå. Fler än mig måste gilla nazi/kommunist musik och liknande. Håller inte med i åsikterna men jag gillar känslan bakom musikerna ändå. Vad skulle din reaktion vara om du hörde grannen sätta på något som inte är mainstream?

Ett exempel på skön rytm med texter som går ihop. http://www.youtube.com/watch?v=hEqRK_vDPyM
Citera
2009-06-24, 23:20
  #2
Medlem
naganof2s avatar
Jag rockar både storm , saga och Skrewdriver på högsta volym med fönstrerna öppna , är de någon som har problem med det så är dom ju välkommna och komma och diskutera saken ,, men för övrigt så bryr jag mig verkligen inte vad grannarna lyssnar på för musik , vem orkar bry sig liksom ?
Finns ju lite viktigare saker här på jorden en vad grannen lyssnar på för musik
Citera
2009-06-24, 23:21
  #3
Avstängd
S-Pulses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Hallå. Fler än mig måste gilla nazi/kommunist musik och liknande. Håller inte med i åsikterna men jag gillar känslan bakom musikerna ändå. Vad skulle din reaktion vara om du hörde grannen sätta på något som inte är mainstream?

Jag är inte inne på vitmakt-musik eftersom jag HATAR när politik blandas in i musiken. Men som svar på på frågan så har alltid dragit mig för att köra Panasonic Youth eller None Eye Gong med The Dillinger Escape plan alltför högt när människor är i närheten. Folk blir förbannade. Ja, jag är en pussy.
Citera
2009-06-24, 23:34
  #4
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Jag är inte inne på vitmakt-musik eftersom jag HATAR när politik blandas in i musiken.

Musik ÄR politik.

I övrigt finns det väl ingen musik som man inte vågar spela högt?

Det skulle väl vara Di Leva möjligtvis.

Sluta upp med att bry dig, kör på vad du nu råkar gilla.
Citera
2009-06-24, 23:48
  #5
Avstängd
S-Pulses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Musik ÄR politik.

I övrigt finns det väl ingen musik som man inte vågar spela högt?

Det skulle väl vara Di Leva möjligtvis.

Sluta upp med att bry dig, kör på vad du nu råkar gilla.

Skitsnack, motivera klart och tydligt varför det vore så.
Citera
2009-06-25, 00:09
  #6
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Musik ÄR politik.
Tvärtom. Musik kommer aldrig att vara politik.

OnT: Jag skiter i vilka åsikter som förmedlas om musiken är bra. Jag gillar Nokturnal Mortum som fan och de är så nazistiska att trädgrenarna heilar när de går förbi. Men jävlar vilken episk musik de gör.
Citera
2009-06-25, 00:39
  #7
Medlem
amentias avatar
Johnny Bode kan vara lite problematiskt att köra på hög volym i vissa situationer. Men denna är ju så catchy så det är svårt att låta bli:
http://www.youtube.com/watch?v=HBbMBj-Duag
Citera
2009-06-25, 01:27
  #8
Avstängd
RödaBaronens avatar
Här kommer ett annat bidrag:

http://www.youtube.com/watch?v=_4T2W91dGJc

Röda Kapellet - Gå med i KU stärk VPK

Skön propagandalåt
Citera
2009-06-25, 01:32
  #9
Medlem
amentias avatar
Den där pumpar jag alltid på hög volym. Kanske inte går hem i Danderyd, men här funkar den alldeles utmärkt.
Citera
2009-06-25, 01:33
  #10
Medlem
fiask0s avatar
Varför ska man bry sig om vad grannarna tycker om musiken egentligen? Man lyssnar ju på den oavsett. (skiter i ey)
Citera
2009-06-25, 01:56
  #11
Medlem
IdaMiRakels avatar
Usch, jag tycker att man kan lyssna på vanlig metal om man gillar "makten" i sångaren/sångerskan.
Citera
2009-06-25, 02:01
  #12
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaMiRakel
Usch, jag tycker att man kan lyssna på vanlig metal om man gillar "makten" i sångaren/sångerskan.

Fast att sjunga om det förbjudna är extra tilltalande på något vis.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback