Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-24, 21:43
  #1
Medlem
joeblowmans avatar
Landstingen förbereder inköp av vaccin mot A(H1N1)

http://www.socialstyrelsen.se/Aktuel...90619nyhet.htm



Socialstyrelsen rekommenderar samtliga landsting att köpa in vaccin mot A(H1N1). Rekommendationen omfattar inköp av totalt 18 miljoner doser, vilket räcker för att vaccinera hela Sveriges befolkning med två doser.

I november 2007 tecknade Socialstyrelsen och Stockholms läns landsting ett avtal med läkemedelsbolaget GlaxoSmithKline (GSK). Syftet var att se till att Sverige fick tillräckligt med vaccin om en pandemi skulle bryta ut. Stockholms läns landsting representerar samliga landsting och regioner och samordnar inköp av vaccin.

Det är upp till varje landsting att på egen hand besluta om hur mycket vaccin som ska beställas. Varje landsting står själv för kostnaderna för vaccinet. Stockholms läns landsting beslutade under fredagen att beställa fyra miljoner doser av vaccinet. Det räcker för att vaccinera alla personer i Stockholms län mot A(H1N1).

Besked senast på måndag

Senast den 22 juni ska alla landsting ha vänt sig till Stockholms läns landsting och meddelat hur många doser de vill beställa.

– Sverige får tillgång till det som troligen kommer att vara det första vaccinet i Europa mot den nya influensan. Det är mycket bra. I dagsläget är A(H1N1) visserligen en mild form av influensa, men med många sjuka ger det ända stora konsekvenser och erfarenheter från tidigare pandemier visar att influensan ibland kan utvecklas och bli mer elakartad. Därför är det viktigt att kunna erbjuda vaccin till hela befolkningen, säger Anders Tegnell, som är chef för Socialstyrelsens smittskyddsenhet.

Högsta nivå på pandemiskala

Bakgrunden till Socialstyrelsens rekommendation är att WHO den 11 juni klassade A(H1N1) som nivå 6 på pandemiskalan. Det är den högsta nivån och innebar att avtalet med GSK aktiverades.

A(H1N1) är en helt ny form av influensa och därför är troligen ingen människa immun mot den. Socialstyrelsen bedömer att mellan 20 och 40 procent av befolkningen kommer att smittas. Risken är stor att hela samhället påverkas mer än vid en vanlig influensa. I höst kommer de första leveranserna av vaccin att kunna ske. Enligt den preliminära planen ska alla doser vara levererade till början av 2010.
Citera
2009-06-24, 22:22
  #2
Medlem
AFIs avatar
And then?
Citera
2009-06-24, 23:04
  #3
Medlem
Vidovdans avatar
Se även ekot:

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2925999
Citat:
Ursprungligen postat av ekot
I höst väntar en gigantisk massvaccinering av befolkningen mot den så kallade svininfluensan H1N1. Bland annat kommer skolor och sporthallar att användas för att klara av vaccineringen.

Citat:
Ursprungligen postat av AFI
And then?
Du har uppenbarligen missat konspirationsteorin om vaccineringarna. Läs på
Dock säger jag inte att jag tror stenhårt på just den här teorin. Fast den skulle kunna stämma.
Citera
2009-06-24, 23:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Dock säger jag inte att jag tror stenhårt på just den här teorin. Fast den skulle kunna stämma.
Håll hårt fast i det lilla uns vett du har. Det finns ingen konspiration, vaccineringen kommer att vara frivillig.
Citera
2009-06-25, 10:17
  #5
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
And then?


And theeeen?


And then and then and then and then and then!!!


OnT: Skrämmande det här. Jag är en sån där som tror att hela grissjukan är fejk och att vaccinet innehåller något som krymper våra medvetanden eller på annat sätt stänger igen dörrar för kontakt med andra dimensioner.
Jag det innehåller metaller eller nåt som skadar hjärnan och som gör att man slutar se inre bilder. Alltså, de vet hur de ska "stoppa tuggummi i våra radioapparater" så att man inte kan ställa in frekvensen längre då någon sate, som sagt, har kletat tuggummi där.

Allt för att man inte ska kunna astral projicera eller klardrömma, för eliten vet att det är på riktigt och de vill ju inte att småfolket ska kunna komma över samma information eller hur.
Själv har jag sett makalösa uppfinningar i klardrömmar (jag minns att jag analyserade iden när jag vaknade och med mina mekaniska kunskaper visste jag att det fungerade) men dessvärre glömde jag sedan bort dem. Jag minns bara att det innehöll kugghjul, vilket inte är mycket att gå efter.

Lärde mig sen att man absolut MÅSTE skriva ner grejerna, för minnena, hur klara de än verkar när man precis vaknat, kommer inte alltid lägga sig i långtidsminnet. Det går för alltid förlorat.
Citera
2009-06-25, 22:07
  #6
Medlem
AFIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Se även ekot:

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2925999



Du har uppenbarligen missat konspirationsteorin om vaccineringarna. Läs på
Dock säger jag inte att jag tror stenhårt på just den här teorin. Fast den skulle kunna stämma.


Så lite kortfattat, vad tror ni konspirationen går ut på?
Citera
2009-06-26, 02:07
  #7
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Så lite kortfattat, vad tror ni konspirationen går ut på?

Den går ut på att vaccinationerna är preparerade med levande virus, vilket kommer få oss alla att insjukna och flera av oss att dö. Jag vet inte hur du kommer göra, men jag kommer avstå från den där vaccinationen. Inte för att jag är övetygad, men om du läser på lite, tex här:
http://timesofindia.indiatimes.com/H...ow/4230882.cms

och här:

http://naturalnews.com/026503_pandem...terrorism.html

så kanske du också blir lite orolig. Men jag tror man måste ha sett minst tre Alex Jones dokumentärer för att bli lika konspiratoriskt lagd som jag.

Hur som helst har vi en pandemi som endast verkar finnas i fantasin, den dödar ungefär lika många som en vanlig influensa, men har trots detta uppgraderats till grad 6 på 6-gradig skala.

Vi vet också att det finns en hel del tomma koncentrationslägerliknande områden här och där i USA (kallas FEMA-camp om du vill veta mer, bara googla). Dessutom finns ett flertal platser som liknar massgravar (tomma sådana förstås) utspridda lite här och var i USA.

Dock verkar "vårt" vaccin vara beställt av en annan leverantör än i USA, men kanske har jag fel.

Det är konspirationsteorin i korta drag.

edit: Ja jag vet vad källkritik är och jag skiter i er alla som ska försöka häckla oss som oroar oss för NWO. Ni kan helt enkelt vaccinera er.
Citera
2009-06-27, 18:28
  #8
Avstängd
Enda fördelen med dessa dödliga vaccin är väl att det mest är personer som är medvetna om elitens agenda som inte tar vaccinet, tyvärr så klarar sig väl även elitens och dess hantlangare under de dödliga sprutorna. Jag tippar på att effekterna kommer dröja minst några år, olika typer av cancer, sterilitet, alzheimer och annat lär bli resultatet.
Citera
2009-06-27, 21:53
  #9
Medlem
Evil_Santas avatar
Men vad skulle meningen vara med att försöka döda hela Sverige befolkning?
Citera
2009-06-28, 00:19
  #10
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Men vad skulle meningen vara med att försöka döda hela Sverige befolkning?
Alla behöver inte dö. Även om det skulle vara aktivt virus i vaccinet så överlever en viss andel av befolkningen. Fast det räcker med att runt 30% dör eller blir så sjuka att de inte kan gå till jobbet för att samhällsfunktionerna ska sättas ur spel. Om det inte finns mat i butikerna eller om folk inte har pengar att köpa mat för då bryter kravaller ut och folk börjar plundra och till och med döda varandra.

Men det finns andra teorier om vaccinet också. Till exempel kan det innehålla virus för någon annan sjukdom än just svininfluensan. Det kan också innehålla något som gör att man inte blir sjuk just nu, men som gör en mottaglig för andra virus som kan släppas ut senare, när läget passar. Det finns ännu fler teorier, men de här tror jag är vanligast.

En annan teori är att vaccinet verkligen fungerar och att eliten räknar med att "truthers" inte kommer att ta vaccinet. Då kommer de som tagit vaccinet överleva och eliten blir av med besvärliga personer som försöker lista ut vad eliten håller på med.
__________________
Senast redigerad av Vidovdan 2009-06-28 kl. 00:22.
Citera
2009-06-28, 09:19
  #11
Medlem
FallenAngels avatar
Alltså, frågan jag ställer mig just nu är om dom kan få viruset att mutera, eller om det kan mutera av sig själv och faktiskt bli ett riktigt hot...

Jag menar många (alla?) länder förbereder med att beställa stora (dubbla?) doser av det här vaccinet men i dagsläget känns det inte som att svinviruset är tillräckligt allvarligt för att övertyga tillräckligt många att ta sprutan..

Personligen funderar jag på att beställa kollodial silver till mig och min familj, utifall att den här influensan kommer tillbaks i en andra, eller tredje och mycket dödligare våg...men svårt att veta vilken "formula" det ska vara på kollodial silvret....en naturlig slags antibiotika som dödar virus och bakterier om jag förstått saken rätt?

Var det inte så med spanska sjukan också? Att den hade låg dödlighet i början men att den "kom tillbaks" och började döda ordentligt?
Citera
2009-06-28, 09:40
  #12
Medlem
FallenAngels avatar
Tar mig friheten att klistra in ett inlägg från annan tråd om svininfluensan. Inlägget kommer från "Konservmannen":

Stora pengar finns att tjäna på denna skapade kris. Inslaget nedan är från Russia Today.

"An American investigative journalist, who claims that swine flu strains have been engineered in two universities in the US and Canada, says they've been deliberately designed to resist vaccines."

http://www.youtube.com/watch?v=eNS0Q-uxycA
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback