Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-23, 11:33
  #1
Medlem
d00rkeys avatar
Här visas en totalabstinent WoW-spelare som bannats av sin morsa.
http://www.todaysbigthing.com/2009/06/22

Fejk eller ej (och själv håller jag definitivt på att det är fejkat) så undrar man ändå hur pass svårartad abstinens vissa människor kan få över ett spel* eller över datorer och Internet i dess helhet? Grabben på filmen går ju upp i limningen, är helt väck och/eller verkar närmast vara besatt av en ond demon alt. Djävulen själv?

*) On-linespel misstänker jag kan ge svårare utbrott av sådan här.. "väck-het".. än ett vanligt simpelt en-mot-datorn-spel.
Citera
2009-06-23, 11:42
  #2
Medlem
Det är fake, men jag har sett klipp i youtube där en snubbe deletede alla chars på hans lillebrors wow account, lillebrorsan lackade ur och attackade hans bror men kan inte hitta videon.
Citera
2009-06-23, 11:57
  #3
Medlem
cannaBes avatar
Jag tror faktiskt inte att den är fejkad Vi vet ju inte om killen har något fel i skallen, räcker med minsta lilla bokstavskombination eller autism så kan det lätt säga SNAP! för mindre saker egentligen. Jag har sett sånt där live så jag vet att folk kan bli riktigt sjuka i huvudet över såna saker.

Kanske är det värre med onlinespel för att vissa tycker att dom "är nån" där inne. Och kan man inte vara med och lira så är man ingen längre. Men jag vet inte, bara spekulationer
Citera
2009-06-23, 12:13
  #4
Medlem
azzus avatar
Är den äkta är den sanslöst tragisk.
Citera
2009-06-23, 12:33
  #5
Medlem
B0zs avatar
Många sådana filmer är ju fejk men att det förekommer på riktigt har jag själv vart med om.
Min syster som spelade healpräst i wow kunde blir jävligt förbannat när folk dödade henne dessutom va hon riktigt jävla kass också svängde gubben med piltangenterna så hon kunde ju verkligen inte förvara sig på nåt vettigt sätt Hon kunde skrika rakt ut helt stört.
En polare till mig pajjade sin plattskärm när han slog den när han dog på cs haha.
För övrigt så finns det folk som på allvar är beroende av spel (troligtvis bara onlinespel som kan framhäva ett riktigt missbruk).
Jag personligen satt och freakade wow med 2polare på ett sätt som gjorde att det gick ut över skolan när det precis hade släppts för att vara bland dem bättre på servern (hade ju spelat betan innan) va riktigt tidig med att bli lvl60 dock efter ett tag när man dödat samma bossar om och om igen med guilden blev det fan tråkigt tröttnade innan Burning Crusade kom och efter det tycker jag fan inte nåt online spel är kul typ det är ju samma sak hela tiden om och om igen.
Men visst hade jag abstinens
Citera
2009-06-23, 13:08
  #6
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzu
Är den äkta är den sanslöst tragisk.
Åh, f-n!? .. Särskilt när grabben liksom "skallar" sängen..

Sen hämtar han en sko och då är det väl liksom "allvar"? Och så blir det den mjuka ovansidan istället för den (relativt) hårda sulan som han slår sig i skallen med..

He-he! .. Jo. Djupt tragiskt.


Men, som cannaBe skriver, så kan killen ha någon form av mental och/eller social störning, även om jag personligen tror att hela filmen är regisserad. Fast vem vet? Att bli utslängd (och till på köpet av ens morsa) från WoW precis när man ska avgöra något fantastiskt uppdrag och ingår i en spelargrupp, och kanske till och med ska "göra sig ett namn" så att säga, skulle väl kunna få vem som helst att.. bärsärka?
Citera
2009-06-23, 13:12
  #7
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0z
Många sådana filmer är ju fejk men att det förekommer på riktigt har jag själv vart med om.
Min syster som spelade healpräst i wow kunde blir jävligt förbannat när folk dödade henne dessutom va hon riktigt jävla kass också svängde gubben med piltangenterna så hon kunde ju verkligen inte förvara sig på nåt vettigt sätt Hon kunde skrika rakt ut helt stört.
En polare till mig pajjade sin plattskärm när han slog den när han dog på cs haha.
För övrigt så finns det folk som på allvar är beroende av spel (troligtvis bara onlinespel som kan framhäva ett riktigt missbruk).
Jag personligen satt och freakade wow med 2polare på ett sätt som gjorde att det gick ut över skolan när det precis hade släppts för att vara bland dem bättre på servern (hade ju spelat betan innan) va riktigt tidig med att bli lvl60 dock efter ett tag när man dödat samma bossar om och om igen med guilden blev det fan tråkigt tröttnade innan Burning Crusade kom och efter det tycker jag fan inte nåt online spel är kul typ det är ju samma sak hela tiden om och om igen.
Men visst hade jag abstinens
Jag tror nog också att majoriteten av spelare är helt sålda och hooked ett tag, men att de tröttnar och spelar mindre när det blir för repetitivt. En del hittar säkert något nytt spel att bli beroende av, men det riktigt "tragiska" är folk som sitter med samma gamla spel i åratal och mer än fem timmar per dag. Att man gör det i början och kanske upp till en månad eller två är nog (dessvärre?) rätt "normalt" ändå..
Citera
2009-06-23, 13:15
  #8
Medlem
Beror helt på hur mycket kontroll man har över sig själv, spelade WoW i 4 år tills jag slutade för någon månad sen, aldrig sumpat skolan eller låtit WoW gå före.

Dock finns det somsagt väldigt svaga människor som fastnar och inte kan sluta.
Citera
2009-06-23, 14:15
  #9
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag tror nog också att majoriteten av spelare är helt sålda och hooked ett tag, men att de tröttnar och spelar mindre när det blir för repetitivt. En del hittar säkert något nytt spel att bli beroende av, men det riktigt "tragiska" är folk som sitter med samma gamla spel i åratal och mer än fem timmar per dag. Att man gör det i början och kanske upp till en månad eller två är nog (dessvärre?) rätt "normalt" ändå..

Beror väl på att jag själv blivit äldre och kanske växt ifrån det där lite men när jag va yngre kunde jag verkligen längta till att få spela tv-spel. Va så fram till wow släpptes och jag sen tröttnade på det och efter det har jag fan inte i närheten av samma känsla för spel idag.
Dvs min abstinens för data/tv-spel har försvunnit.
I dagens läge spelar jag i princip bara för att födriva tiden inte för att jag verkligen vill hem o spela vilket jag faktiskt saknar på nåt sätt.

Har ju läst om ungar som åker in på behandlingshem för spel beroende underar fan hur kuren för en sån sak går till?
Citera
2009-06-23, 16:23
  #10
Medlem
azzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Åh, f-n!? .. Särskilt när grabben liksom "skallar" sängen..

Sen hämtar han en sko och då är det väl liksom "allvar"? Och så blir det den mjuka ovansidan istället för den (relativt) hårda sulan som han slår sig i skallen med..

He-he! .. Jo. Djupt tragiskt.


Men, som cannaBe skriver, så kan killen ha någon form av mental och/eller social störning, även om jag personligen tror att hela filmen är regisserad. Fast vem vet? Att bli utslängd (och till på köpet av ens morsa) från WoW precis när man ska avgöra något fantastiskt uppdrag och ingår i en spelargrupp, och kanske till och med ska "göra sig ett namn" så att säga, skulle väl kunna få vem som helst att.. bärsärka?

Haha, jag kan inte sluta kolla på videon. Den är hypnotiserande, han har ju tamejfanimej en demon i sig...
Citera
2009-06-23, 16:29
  #11
Medlem
N1riums avatar
Jag tror att den är fejk.. Känns som att han som dampar kommer precis när han andra går ut ur rummet (typ inövad feeling). Sen är han alltid synlig i kameran (Tillochmed när han går in i andra rummet vara det bara i nån hundradel). Jag tror dom har planerat det.
Citera
2009-06-23, 16:31
  #12
Medlem
Mockens avatar
Tråd finns: https://www.flashback.org/showthread.php?t=943114
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback