Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-22, 22:29
  #1
Medlem
Att lägga ut 700kr för ett spel som man spelar ut och sen låter ligga på hyllan är inte värt de. Så min lillebror började att köpa, klara ut spelet på några dar och sedan lämna tillbaks den enligt bytesrätten. Sådär höll han på ett tag, tills butikspersonalen började känna igen hans fejja och fatta galoppen. Då satte de upp en ny regel i sällskap med de andra: bytesrätt gäller ej vid utnyttjande.

Nu undrar jag på skojs skull om man får göra så, är det inte lag på bytesrätt? Hur ofta man än köper och lämnar tillbaks?
Citera
2009-06-22, 22:30
  #2
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgiirl
Att lägga ut 700kr för ett spel som man spelar ut och sen låter ligga på hyllan är inte värt de. Så min lillebror började att köpa, klara ut spelet på några dar och sedan lämna tillbaks den enligt bytesrätten. Sådär höll han på ett tag, tills butikspersonalen började känna igen hans fejja och fatta galoppen. Då satte de upp en ny regel i sällskap med de andra: bytesrätt gäller ej vid utnyttjande.

Nu undrar jag på skojs skull om man får göra så, är det inte lag på bytesrätt? Hur ofta man än köper och lämnar tillbaks?
vart köper han spel för 700 ? finns ju mkt billigare på andra ställen
Citera
2009-06-22, 22:32
  #3
Medlem
Qjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
vart köper han spel för 700 ? finns ju mkt billigare på andra ställen
Game säljer för 700kr, alla nybörjare handlar där vettu.
Citera
2009-06-22, 22:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
vart köper han spel för 700 ? finns ju mkt billigare på andra ställen

När spelen är nya kan de ofta ligga runt 699:- i ett rätt bra tag tyvärr :/.

Dock är ju lite av grejjen för mig och alltid varit just att äga spelen, att samla på dom. Sen kan man ju spela dom igen efter man klarat dem, beror helt på vad det är för typ av spel.

Men för att vara on topic så tror jag inte dom får göra så >egentligen< men det spelar nog inte så stor roll endå, butiker får ju sätta vissa egna regler och om man nu utnyttjar systemet så tror jag inte dom kommer få några problem med att göra så.
Citera
2009-06-22, 22:36
  #5
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgiirl
Att lägga ut 700kr för ett spel som man spelar ut och sen låter ligga på hyllan är inte värt de. Så min lillebror började att köpa, klara ut spelet på några dar och sedan lämna tillbaks den enligt bytesrätten. Sådär höll han på ett tag, tills butikspersonalen började känna igen hans fejja och fatta galoppen. Då satte de upp en ny regel i sällskap med de andra: bytesrätt gäller ej vid utnyttjande.

Nu undrar jag på skojs skull om man får göra så, är det inte lag på bytesrätt? Hur ofta man än köper och lämnar tillbaks?

Nej det är inte lag på att ge kunder öppet köp överhuvudtaget.
Citera
2009-06-22, 22:38
  #6
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgiirl
Att lägga ut 700kr för ett spel som man spelar ut och sen låter ligga på hyllan är inte värt de. Så min lillebror började att köpa, klara ut spelet på några dar och sedan lämna tillbaks den enligt bytesrätten. Sådär höll han på ett tag, tills butikspersonalen började känna igen hans fejja och fatta galoppen. Då satte de upp en ny regel i sällskap med de andra: bytesrätt gäller ej vid utnyttjande.

Nu undrar jag på skojs skull om man får göra så, är det inte lag på bytesrätt? Hur ofta man än köper och lämnar tillbaks?

Plomberar de inte sina spel? Vid bruten förpackning brukar de ju inte ta emot spelen...
Citera
2009-06-22, 22:38
  #7
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qjt
Game säljer för 700kr, alla nybörjare handlar där vettu.
haha, därför jag inte kände igen priset då 650 är det högsta jag betalat för ett spel
Citera
2009-06-22, 22:40
  #8
Medlem
Börja gå till en ny affär istället då. eller gör det enkelt för sig själv och laddar ner istället.
Citera
2009-06-22, 22:53
  #9
Medlem
han handlar på game och tradition, eller han gjorde. Han har börjat ladda ner nu, men som sagt ville veta för skojs skull. Men det konstiga är att om man nu redan har bytesrätt så borde ju den gälla vid varje enskild köp, finns det nån gräns på hur ofta man får utnyttja bytesrätten? haha skrattretande fan
Citera
2009-06-22, 22:56
  #10
Medlem
Qjts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgiirl
han handlar på game och tradition, eller han gjorde. Han har börjat ladda ner nu, men som sagt ville veta för skojs skull. Men det konstiga är att om man nu redan har bytesrätt så borde ju den gälla vid varje enskild köp, finns det nån gräns på hur ofta man får utnyttja bytesrätten? haha skrattretande fan
Byttesrätt brukar ju bara gälla så länge förpackningen inte brutits.
Citera
2009-06-22, 23:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qjt
Byttesrätt brukar ju bara gälla så länge förpackningen inte brutits.

tydligen inte:/ Spelen spelades ut och sen lämnade han tillbaka dem. Ibland fick han tillbaka pengarna till o med:P Istället för ett annat spel dvs
Citera
2009-06-22, 23:08
  #12
Medlem
StigAllans avatar
Skippa att köra cheat så brukar spelen räcka längre.
Att avverka spel på löpande band verkar bara var fusk.
Sätt nivån på expert eller hard så räcker grejerna säkerligen längre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback