Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-22, 21:14
  #1
Medlem
Fahrquarhs avatar
Så, imorgon släpper DP's äntligen ett nytt album! Denna gång i samarbete DJ Green Lantern!
Några mer som har väntat på detta?


http://www.deadprez.com/
Citera
2009-06-22, 21:18
  #2
Medlem
RapidLamas avatar
Åh, tack för tipset! Jag älskade dom förut, hade nästan glömt bort dom men såg tråden nu och ska definitivt lyssna igenom albumet så fort jag kan!
Citera
2009-06-22, 21:28
  #3
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapidLama
Åh, tack för tipset! Jag älskade dom förut, hade nästan glömt bort dom men såg tråden nu och ska definitivt lyssna igenom albumet så fort jag kan!
Gör det! Ser ut att kunna vara ett toppenalbum.
Citera
2009-06-22, 23:34
  #4
Avstängd
S-Pulses avatar
Ska kolla in det utan tvekan, hoppas bara på att det inte är så politiskt överartikulerat.
Citera
2009-06-22, 23:35
  #5
Medlem
torrenttobbes avatar
OOooo Green Lantern!
Citera
2009-06-22, 23:40
  #6
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Ska kolla in det utan tvekan, hoppas bara på att det inte är så politiskt överartikulerat.
Äh, det är ju det som är grejen med Dead Prez! Sjukt bra hip-hop som inte har spårat ur och verkligen håller sig till sina rötter. Älskar verkligen det!
Citera
2009-06-22, 23:55
  #7
Avstängd
S-Pulses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrquarh
Äh, det är ju det som är grejen med Dead Prez! Sjukt bra hip-hop som inte har spårat ur och verkligen håller sig till sina rötter. Älskar verkligen det!

Du har rätt, det är grejen. Men det är en av dom få moderna hiphop-grupper som jag tycker gör riktigt snygga beats och produktioner. Klart dom ska vara politiska, ibland blir det bara för mycket. Måste annars säga att talet i början av Wolves från Let's Get Free (2000) är det bäst förmedlade politiska budskap jag någonsin har hört. Dom kan sin politik och hiphop, helt klart.
__________________
Senast redigerad av S-Pulse 2009-06-23 kl. 00:12.
Citera
2009-06-23, 03:01
  #8
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Du har rätt, det är grejen. Men det är en av dom få moderna hiphop-grupper som jag tycker gör riktigt snygga beats och produktioner. Klart dom ska vara politiska, ibland blir det bara för mycket. Måste annars säga att talet i början av Wolves från Let's Get Free (2000) är det bäst förmedlade politiska budskap jag någonsin har hört. Dom kan sin politik och hiphop, helt klart.
Kunde inte hålla med mer. Och Wolves är en klar favorit den också!
Citera
2009-06-23, 17:37
  #9
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Du har rätt, det är grejen. Men det är en av dom få moderna hiphop-grupper som jag tycker gör riktigt snygga beats och produktioner. Klart dom ska vara politiska, ibland blir det bara för mycket. Måste annars säga att talet i början av Wolves från Let's Get Free (2000) är det bäst förmedlade politiska budskap jag någonsin har hört. Dom kan sin politik och hiphop, helt klart.
Lyssnat igenom det nu, och jag kan bara säga att det är sjukt bra.
Och det politiska.. Haha, du får höra själv.
Citera
2009-06-23, 18:06
  #10
Medlem
Grymt att Dead Prez släpper ett nytt album i år. Förutom Dead Prez och Promoe vet ni vilka andra politiska emcees har släppt eller släpper sina album i år? Tror ni att Immortal Technique släpper Revolutionary Volume 3 i år?
Citera
2009-06-23, 22:25
  #11
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickeeeyD
Grymt att Dead Prez släpper ett nytt album i år. Förutom Dead Prez och Promoe vet ni vilka andra politiska emcees har släppt eller släpper sina album i år? Tror ni att Immortal Technique släpper Revolutionary Volume 3 i år?
Promoe bör inte räknas som en politisk emcee längre. Babylons bekämpare nummer ett spelas ju numera frekvent på de mest kommersiella kanalerna vi har. Patetiskt.
Citera
2009-06-23, 23:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrquarh
Promoe bör inte räknas som en politisk emcee längre. Babylons bekämpare nummer ett spelas ju numera frekvent på de mest kommersiella kanalerna vi har. Patetiskt.
Hans senaste album är fortfarande grymt trots att hans skämmigaste låt Svennebanan finns med. Men jag hoppas ändå att gamla Promoe och gamla Looptroop kommer tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback