Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-23, 13:41
  #13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Gamla partner som tillverkades i sverige, är riktigt bra. Nu är det annat..

Det förklarade saken.
Läste tråden med stigande förvåning över Partners tydligen skiftande kvalitet och blev tvungen att gå ut och dubbelkolla och jovisst är det en Partner Colibri jag har!
I särklass bästa trimmern jag använt: liten, smidig, råstark och i våras när jag skulle starta den drog jag två gånger och sen var den igång...aldrig rengjord heller givetvis!

Det verkar nämligen vara första regeln gällande trädgårdsmaskiner: gör du rent dem går prylarna sönder!
Citera
2009-06-23, 13:55
  #14
Medlem
Carl Serungs avatar
OT:När vi köpte huset så stod det en gammal Trimmer av fabrikat Jonsered, ser ut att vara stengammal. Den stod på vinden så den hade nog inte varit använd på många år. Tankade drog ett par gånger i snöret och den startade och gick utan problem.
Citera
2018-04-22, 20:18
  #15
Medlem
Pissrannans avatar
Använder en Husqvarna Partner av modell P360 S och denna verkar ha lite problem att hålla motorn igång på tomgång. Även om man kört den ett tag och den är varm så verkar motorn vilja stanna titt som tätt. Sågen har betett sig så sen den var ny. Kanske förgasaren behöver justeras? Manualen säger att förgasaren är justerad från fabrik för optimal prestanda men det betvivlas med tanke på hur den beter sig. Den är dock inte svårstartad när den stannat men nått säger mig att den inte går optimalt.
__________________
Senast redigerad av Pissrannan 2018-04-22 kl. 20:31. Anledning: Fel modellnr på beskriven maskin.
Citera
2018-04-23, 12:17
  #16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissrannan
Använder en Husqvarna Partner av modell P360 S och denna verkar ha lite problem att hålla motorn igång på tomgång. Även om man kört den ett tag och den är varm så verkar motorn vilja stanna titt som tätt. Sågen har betett sig så sen den var ny. Kanske förgasaren behöver justeras? Manualen säger att förgasaren är justerad från fabrik för optimal prestanda men det betvivlas med tanke på hur den beter sig. Den är dock inte svårstartad när den stannat men nått säger mig att den inte går optimalt.

Det bör finnas en tomgångsskruv man kan justera. Olika typer av bensin kan kräva att man justerar förgasaren något. Du kan ju testa med att tanka med ren motorsågsbensin eller etanolfri 98 oktan. Funkar de bättre så går förgasaren något för magert.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback