• 1
  • 2
2009-06-23, 10:34
Medlem
Rhynns avatar
mig själv insmetad i grädde o ohoy chokladsås..
Citera
2009-06-23, 14:04
Medlem
rovskaggs avatar
Folköl, cigaretter och stekt potatis!
Citera
2009-06-23, 14:33
Medlem
hortaxis avatar
Drivethru på donken borde väl garantera ligg?

Speciellt om man dejtar en 200-kilos padda.
Citera
2009-06-24, 00:11
Medlem
TinTims avatar
Haha påminner mig om en date för många år sedan, hon skulle komma hem till mig på middag kl 18.00, jag vaknar 16.00 efter en lång natt på krogen. Får lite lätt panik eftersom kyl o frys e tom och jag pallade inte gå och handla som jag hade planerat att göra under förmiddagen.

Jobbade då som bartender o hus DJ på ett ställe men var ledig för kvällen, ringer in till köket och säger till kockfan att göra 2 räkcocktails o 2 plankor, packa dom o sätta i en taxi kl 17.30.

Plankorna kommer, in med dom i ugnen i på med lite värme, 10 minuter senare kommer daten. "Ohhh kan man göra plankstek hemma"

Funkade skitbra =)
Citera
2009-06-24, 00:20
Medlem
Voluptariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinTim
Haha påminner mig om en date för många år sedan, hon skulle komma hem till mig på middag kl 18.00, jag vaknar 16.00 efter en lång natt på krogen. Får lite lätt panik eftersom kyl o frys e tom och jag pallade inte gå och handla som jag hade planerat att göra under förmiddagen.

Jobbade då som bartender o hus DJ på ett ställe men var ledig för kvällen, ringer in till köket och säger till kockfan att göra 2 räkcocktails o 2 plankor, packa dom o sätta i en taxi kl 17.30.

Plankorna kommer, in med dom i ugnen i på med lite värme, 10 minuter senare kommer daten. "Ohhh kan man göra plankstek hemma"

Funkade skitbra =)

Hahahaha...

Till råga på allt gissar jag att du hade blivit fett irriterad om hon hade kommit för sent
Citera
2009-06-24, 00:21
Medlem
Oxfilé med potatis!
Citera
2009-06-25, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frimodig
Det vore intressant att se olika förslag, och kanske hur det skiljer sig mellan vad man har för 'paradrätter'. Jag börjar själv:

Förrätt: Toast med en röra på gräddfil, hackad rödlök, avocado, räkor och kaviar.
Varmrätt: Fläskfilé i ugn med champinjoner, creme fraiche och vitlök med klyftpotatis till.
Efterrätt: Gino med jordgubbar och banan, rörd vaniljglass till.

Vad skulle du bjuda en dejt på?
Börjar alltid med ett par av mina drajor på hemkörd vermouth, sen är det skitsamma vad man bjuder på.. Fiskpinnar och majonnäs brukar funka.
Citera
2009-06-26, 16:58
Medlem
Hingztes avatar
Förrät:
Någonting litet och enkelt. Sallad eller Toast

Huvudrätt:
Någonting stort och fräscht med fisk som tar lång tid!
Helst mycket sallad och massa garnering.

Dessert:
Vanilj pannacotta med bär och en liten melbasås
(går alltid hem)
Citera
2009-06-27, 03:05
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Ett hett tips är att köra på en sallad, alla kvinnor älskar sallad.

Flera olika sorters salladsblad, paprika, gurka, rödlök, majs och tomat för de som gillar det är en bra bas. Stek upp ett par kycklingfiléer i skivor och koka upp ett par ägg som du skivar. Komplettera med hemgjorda krutonger om du orkar göra dig besväret och servera med valfri dressing.

Du kommer garanterat få ligga och slipper eventuell matkoma som har en tendens att ge vajsing på linjen

EDIT: Se till att skippa den vanliga isbergssalladen och kör på kruksallad ist. Isberg ser så jävla fult och tråkigt ut.
Den salladen lät inte speciellt god, satsa på en genomarbetad ceasar sallad istället. Krutonger är inte jobbigt att göra, skär formfranska, lägg på plåt, häll över olivolja och några vitlöksklyftor, rör om, in i ugn. och vad som gör en god sallad är en god dressing, ska du flasha så gör du självklart den själv. Viktigt att slunga salladen ordentligt, annars fastnar inte dressingen på bladen och den blandas med vattnet och blir sunkig.
Citera
2009-06-28, 15:20
Medlem
pastoratets avatar
Om det skall imponeras slänger jag nog ihop något indiskt, ett väl kryddat ris som bas och sedan är det "bara" att jazza ihop någon gryta.

Caesarsallad kan funka bra också, med krutonger och kyckling eller kanske sardeller. Sådan, lite lättare mat är nog bättre om man vill kunna hålla en avslappnad konversation, man skall akta sig för att väcka hedonisten för tidigt på kvällen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in