Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-09, 12:58
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeXon
Är inte lönen på 30 tusen innan skatt

Ingångslönen är extremt låg. Vilket kan förklaras med att de lågutbildade kriminalvårdarna i regel bara har gymnasieutbildning. För att höja standarden inom Kriminalvården behöver grundkraven höjas. Inom de allra flesta myndigheter ställs krav på adekvat universitetsutbildning och minst 180 hp. Inom behandlingsyrken ställs krav på minst adekvat universitetsutbildning och minst 180 hp eller 1.5-2-årig behandlingsinriktad YH. Med högre kompetens kommer även högre lön.

Lön KV:
https://www.publikt.se/nyhet/pressat...alvarden-21951
Citera
2023-12-28, 20:46
  #962
Medlem
Är det någon som vet hur mycket man kollas upp som anhörig till en som sitter? När det gäller besök och telefonkontakt, är det sekretess att jag har kontakt med en i fängelset eller kan myndigheter sprida vidare sånt?
Citera
2024-01-01, 01:38
  #963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaBlend1
Är det någon som vet hur mycket man kollas upp som anhörig till en som sitter? När det gäller besök och telefonkontakt, är det sekretess att jag har kontakt med en i fängelset eller kan myndigheter sprida vidare sånt?


Någon här som jobbar inom KRIMINALVÅRDEN SOM VET HUR DET FUNKAR med skyddstillsyn, om man har skyddstillsyn och ett giltigt pass inget reseförbud kan man då resa (teoretiskt) utan att meddela frivården? Kan det komma upp när man ska åka utomlands på Arlanda när man ska ut ur eu tex om man ska till ”Phuket” Z har skyddstillsyn du får inte åka utomlands? För mig låter det lite konstigt att de bara ska neka än utresa vid gränspassage så länge man har ett giltigt pass jag menar man kan ju direkt och indirekt fortfarande hinna tills nästa utsatta tid. Kan passkontrollen se att man har skyddstillsyn?
Citera
2024-01-01, 18:25
  #964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja

Kan passkontrollen se om man har skyddstillsyn?
Citera
2024-01-01, 19:07
  #965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaBlend1
Är det någon som vet hur mycket man kollas upp som anhörig till en som sitter? När det gäller besök och telefonkontakt, är det sekretess att jag har kontakt med en i fängelset eller kan myndigheter sprida vidare sånt?

?? Skyddstillsyn
Citera
2024-02-10, 20:52
  #966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaBlend1
Är det någon som vet hur mycket man kollas upp som anhörig till en som sitter? När det gäller besök och telefonkontakt, är det sekretess att jag har kontakt med en i fängelset eller kan myndigheter sprida vidare sånt?

Det kollas upp och är inte sekretess.
Citera
2024-02-10, 20:53
  #967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nej

Ehhhh jo
Citera
2024-02-11, 00:06
  #968
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
sant att man måste ha bricka med sitt namn o efternamn ?

Ja, förnamn, efternamn och befattning ska stå på namnbrickan. Om det av platsskäl inte går är det initial, efternamn och befattning som gäller.
Det diskuteras just nu om det ska ändras så att det bli tjänstenummer som hos polisen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nej

Jo. Enligt samtliga nu gällande beslut ska det vara så..
Citera
2024-02-11, 00:09
  #969
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulaBlend1
Är det någon som vet hur mycket man kollas upp som anhörig till en som sitter? När det gäller besök och telefonkontakt, är det sekretess att jag har kontakt med en i fängelset eller kan myndigheter sprida vidare sånt?

Man får ansöka om besökstillstånd/telefontillstånd. I samband med ansökan ger man samtycke till att kollas upp i belastningsregistret osv. Den kollen görs, det som kommer fram i den får personalen inte sprida.

Att du är på besök eller har kontakt med någon som sitter får personalen inte heller sprida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback