Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 22:34
  #781
Medlem
IIIDraculs avatar
båda har rätt faktiskt men ni ser inte att den andra också har rätt. lyssna.. många fångar har adhd och andra problem och trivs i miljön där det är ordnat enkelt, struktur, rutiner, regler och vet hur dom ska hantera situationer, behöver inte tänka på hyra, mat, soc, jobb, studier,fkassan, och sånt krångel. det är upp klockan 7 till jobbet och smygrök och enjoy the day, lunch, promenad, jobb, och så går det dag ut dag in, det är bekvämt och skönt för många med adhd. många fångar med adhd upplever att tiden när dom ska välja utsluss är den jobbigaste, då går papperarbete och valmöjligheter och ansträngning igång och det blir rörigt för dom. många säger om dom ändå bara kunde stanna här när det är kollegium om att slussas ut. det kanske verkar konstigt för er utan adhd men dom som inte har adhd fattar inte hur sånt liv kan vara skönt men ni får acceptera bara att många fångar trivs i den enkelheten. det är inte så enkelt som säga att dom inte vill ha frihet också men dom skulle vilja ha friheten att få röka cigarett, dricka öl, träffa alla älskade när man vill, såna saker men också vill dom ha rutinerna och strukturerna som finns i kv på klass 2 och klass1 anstalter.


sen finns andra exemplet med pundaren som tycker det är skönt att få komma inomhus ett halv år och duscha och äta upp sig och vila ut och sen ut på gatorna igen och så går det runt så länge han är beroende. så det finns båda två exemplen som stämmer på många fångar. det ena utesluter inte det andra så ta det lugnt för båda analyser stämmer men på olika personligheter.
__________________
Senast redigerad av IIIDracul 2016-09-17 kl. 22:37.
Citera
2016-09-18, 06:50
  #782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
båda har rätt faktiskt men ni ser inte att den andra också har rätt. lyssna.. många fångar har adhd och andra problem och trivs i miljön där det är ordnat enkelt, struktur, rutiner, regler och vet hur dom ska hantera situationer, behöver inte tänka på hyra, mat, soc, jobb, studier,fkassan, och sånt krångel. det är upp klockan 7 till jobbet och smygrök och enjoy the day, lunch, promenad, jobb, och så går det dag ut dag in, det är bekvämt och skönt för många med adhd. många fångar med adhd upplever att tiden när dom ska välja utsluss är den jobbigaste, då går papperarbete och valmöjligheter och ansträngning igång och det blir rörigt för dom. många säger om dom ändå bara kunde stanna här när det är kollegium om att slussas ut. det kanske verkar konstigt för er utan adhd men dom som inte har adhd fattar inte hur sånt liv kan vara skönt men ni får acceptera bara att många fångar trivs i den enkelheten. det är inte så enkelt som säga att dom inte vill ha frihet också men dom skulle vilja ha friheten att få röka cigarett, dricka öl, träffa alla älskade när man vill, såna saker men också vill dom ha rutinerna och strukturerna som finns i kv på klass 2 och klass1 anstalter.


sen finns andra exemplet med pundaren som tycker det är skönt att få komma inomhus ett halv år och duscha och äta upp sig och vila ut och sen ut på gatorna igen och så går det runt så länge han är beroende. så det finns båda två exemplen som stämmer på många fångar. det ena utesluter inte det andra så ta det lugnt för båda analyser stämmer men på olika personligheter.

Läste du ens vad jag skrev, eller skulle du bara verka duktig med ett långt inlägg? Du svamlar bara för övrigt.
Citera
2016-09-18, 14:08
  #783
Medlem
goderian2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
idiot. jobbar blattar i kv för att kv vill kunna ha lite insyn vad polackerna och albanerna pratar om. ofta är det en vakt som kan arabiska,en som kan albanska, en som kan serbokroatiska-makedonska-ryska o dom här försöker skämta in sig och spela polare med fångarna av anledningen där. fångarna fattar det och de driver med dom här blatteplitarna.
alla plitar kommer undan med slag och hot mot fångar, stölder från fångar,plitar som smugglar, stjäl, missbrukar makten, kastar fångar på isolering bara nån frågar nåt gör vissa. om plitar behandla fångar som personer vore mycket löst, men plitar ser på alla fångar likadant. de har ingen lust att vårda fast det heter kriminal VÅRDARE. det är plitarna som styr allting och har all makt och all kontroll över att göra stämningen bra på avdelningen. om plitarna vill ha trevlig stämning gör dom trevlig stämning genom att inte se ner på fångarna och prata med dom oförskämt och hotfullt hela tiden. finns plitar som är snälla men dom är mkt få, vanligaste är maktgalen bög som gillar att se fångar nakna på pissprov och visitering. plit är jobb för pederaster.
varför vill pliten ha koll på vad jag fången säger privat till mina barn och min fru och mina föräldrar, jävla pederast stalker skit.
Den beskrivning du har från kriminalvården som fånge känner jag inte igen. Men som du beskriver låter det bra att "plitarna" slår fångarna och behandlar dem som skit, istället för att gulla med dom! Fångarna borde ha stryk så fort de öppnar munnen..
Citera
2017-03-14, 23:47
  #784
Medlem
Behöver ni svar på något så kan jag försöka. Jobbar på ett säkerhetshäkte och är utbildad
Citera
2017-03-14, 23:49
  #785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
idiot. jobbar blattar i kv för att kv vill kunna ha lite insyn vad polackerna och albanerna pratar om. ofta är det en vakt som kan arabiska,en som kan albanska, en som kan serbokroatiska-makedonska-ryska o dom här försöker skämta in sig och spela polare med fångarna av anledningen där. fångarna fattar det och de driver med dom här blatteplitarna.
alla plitar kommer undan med slag och hot mot fångar, stölder från fångar,plitar som smugglar, stjäl, missbrukar makten, kastar fångar på isolering bara nån frågar nåt gör vissa. om plitar behandla fångar som personer vore mycket löst, men plitar ser på alla fångar likadant. de har ingen lust att vårda fast det heter kriminal VÅRDARE. det är plitarna som styr allting och har all makt och all kontroll över att göra stämningen bra på avdelningen. om plitarna vill ha trevlig stämning gör dom trevlig stämning genom att inte se ner på fångarna och prata med dom oförskämt och hotfullt hela tiden. finns plitar som är snälla men dom är mkt få, vanligaste är maktgalen bög som gillar att se fångar nakna på pissprov och visitering. plit är jobb för pederaster.
varför vill pliten ha koll på vad jag fången säger privat till mina barn och min fru och mina föräldrar, jävla pederast stalker skit.
Du har så fel
Citera
2017-06-07, 23:25
  #786
Medlem
Finns det gym för anställda? Är maten som man kan köpa som anställd bra?
Citera
2017-06-29, 17:52
  #787
Medlem
Hej!
Syns det på klientens brev som skickas ut att de är granskade?
Tänker på om man inte vill att familj eller vänner ska se att man brevväxlar med någon som är intagen på anstalt eller häkte
Tejpar man bara för som förslutning av breven, eller läggs de i nya kuvert?
Citera
2017-07-23, 07:05
  #788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimida
Hej!
Syns det på klientens brev som skickas ut att de är granskade?
Tänker på om man inte vill att familj eller vänner ska se att man brevväxlar med någon som är intagen på anstalt eller häkte
Tejpar man bara för som förslutning av breven, eller läggs de i nya kuvert?

Ja det gör det. Brevet stämplas
Citera
2017-07-23, 07:31
  #789
Medlem
Lekbarns avatar
Har du sätt att man undanhåller medicin från en intagen i arresten då denne varit bråkig, tex brottats med polis innan gripande?

Blev utsatt för detta i Norrmalm arresten ( eller var man nu sitter när man blir gripen i Humlegården) , hölls från mina Stesolid , Lyrica och Effexor i 3 dygn. Början på det tredje dygnet kom en sjuksyster in och gav mig en fjärdedel utav min Lyrica dos... Hade dessutom Tjack och Gobbe AT. Försökte hänga mig i cellen, något jag sa till utredaren som utan kommentar bara bytte cell åt mig. Sa det sen även till sjuksystern när jag fick min lilla Lyrica dos, hon svarade dock! Hotade att bälta mig direkt om jag inte dyrt lovade att ge fan i att försöka ha ihjäl mig själv!?

Otroligt inhuman behandling på denna inrättning, enda pluset var att dem inte öppnade min Stesolid burk när de gick igenom mina tillhörigheter , visst den hade ju mitt namn på sig men det kunde ju vara vad som helst däri. Vad som fanns var 30-40 doser GBL, första jag gjorde när jag blev släppt och fått tillbaka mina pinaler vara att ta en dos gobbe o beställa en taxi hem hem.
Citera
2017-11-25, 11:19
  #790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimida
Hej!
Syns det på klientens brev som skickas ut att de är granskade?
Tänker på om man inte vill att familj eller vänner ska se att man brevväxlar med någon som är intagen på anstalt eller häkte
Tejpar man bara för som förslutning av breven, eller läggs de i nya kuvert?

Breven som är skickad från en intagen ser ut som ett vanligt brev.
Citera
2018-07-04, 11:48
  #791
Medlem
PilsnerKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civing1
Finns det gym för anställda? Är maten som man kan köpa som anställd bra?

Lite sent svar, men såg denna tråden först idag.

Jag jobbar på en klass två anstalt söderut och där finns det gym för de anställda.
Maten är av god kvalitet och är samma som de intagna äter.
Citera
2018-09-26, 14:37
  #792
Medlem
Dark_drivers avatar
Vad betyder ta knall?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback