Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-21, 15:33
Bannlyst
Hej!
Min son ska ta ut pengar från stt sparkonto till sin moppe. Måste jag följa med honom till banken eller räcker det med leg för att han ska få ta ut?
Citera
2009-06-21, 15:35
Medlem
Ridgebacks avatar
Hahaha!!!
Citera
2009-06-21, 15:36
Medlem
antiadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alixzx
Hej!
Min son ska ta ut pengar från stt sparkonto till sin moppe. Måste jag följa med honom till banken eller räcker det med leg för att han ska få ta ut?

det är inte så att du är "mitt barn" eller?
Citera
2009-06-21, 15:38
Medlem
Alixzx har precis fyllt femton, och nu vill han ha en moppe att köra runt på under sommarlovet. Får han ta ut pengarna själv, eller måste mamma eller pappa följa med till banken?
Citera
2009-06-21, 15:39
Medlem
midnighttrains avatar
så länge kontot står på personen så ska det inte vara några problem tror jag inte. man kan ju ta ut pengar som minderårig i bankomaten. kan säkert skilja lite från bankkontor till bankkontor beroende på summa och ålder på personen ifråga.
Citera
2009-06-21, 16:05
Medlem
jcm900mods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
så länge kontot står på personen så ska det inte vara några problem tror jag inte. man kan ju ta ut pengar som minderårig i bankomaten. kan säkert skilja lite från bankkontor till bankkontor beroende på summa och ålder på personen ifråga.

Så länge TS har legitimation på sig och kontot står på honom så borde det funka.
Citera
2009-06-21, 16:28
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain

när jag var runt 13 öppnade jag ett konto för att spara till moppe. några år senare efter att moppen var köpt hade banken mystigt lyckats göra om det kontot till en annan version så att nu kunde jag inte längre ta ut och sätta in pengar själv utan jag behövde ha båda mina föräldrar med mig som nu stod som "disputionsrätt" (stavning?) på kontot. skällde ut damen i bankkassan och när jag fyllde 18 blev kontot helt mystiskt "mitt" igen.
Citera
2009-06-21, 22:43
Medlem

Roligast på länge

Citera
2009-06-21, 22:58
Medlem
_Winstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
när jag var runt 13 öppnade jag ett konto för att spara till moppe. några år senare efter att moppen var köpt hade banken mystigt lyckats göra om det kontot till en annan version så att nu kunde jag inte längre ta ut och sätta in pengar själv utan jag behövde ha båda mina föräldrar med mig som nu stod som "disputionsrätt" (stavning?) på kontot. skällde ut damen i bankkassan och när jag fyllde 18 blev kontot helt mystiskt "mitt" igen.

Hej.

Hårda bud, men omyndiga får inte råda över sina pengar själv, om inte man är över 16 och jobbat ihop pengarna själv. Vad gjorde dom för version? 2.0 istället för 1.9?
Citera
2009-06-23, 21:05
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Winston
. Vad gjorde dom för version? 2.0 istället för 1.9?

version?
Citera
2009-06-23, 23:45
Medlem
_Winstons avatar
Citat:
Citat:
version?

Det som hände var att kontot överhuvudtaget inte disponerades av dig från första början. Som 13 åring har man ingen egentlig handlingsfrihet, dina pengar disponeras av vårdnadshavarna. Det som jag tyckte var kul var att du skällde ut bankdamen och väljer att kalla det version och att det sedan hipp som happ blev "ditt" igen när du blev myndig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in