Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-21, 15:18
  #1
Medlem
Är det någon som har koll på Fitness 24 seven? Jag är på väg att flytta in till Stockholm under 4 månader och upptäckte att de ha anläggningar precis vid min blivande bostad och blivande arbetsplats (Vanadisplan och Stureplan) och kostnaden verkar också rätt ok (149 kr*12 mån/4 mån=447 per månad).

Det som får mig att tveka är att det enda jag har lyckats hitta om dem på diverse forum är korta kommentarer om att det är dåligt. Så om någon som tränar/tränat där skulle vilja utveckla lite vad det är som inte riktigt funkar, så vore det toppen.

Om någon känner till något annat vettigt gym i samma område tar jag gärna emot tips. Vill helst komma så billigt undan som möjligt och 2 000 kr ser jag som en smärtgräns för 4 månaders träning. Jag har dock inga större krav annat än att det gärna får vara hyfsat fräscht och inte alltför mycket väntande på maskinerna.

Ledsen att jag skapar en tråd som väldigt få kommer ha nytta och glädje av, men det känns som en stor investering, så jag vill gärna höra lite från er som vet betydligt mer än jag själv.
Citera
2009-06-21, 16:02
  #2
Medlem
LiLWizs avatar
Om du ska träna på 24 så rekommenderar jag att du tränar vid Vanadisplan. Mindre folk, avlägset och ganska lugnt på kvällarna. Gott om utrymme, bra skåp och helt okej duschar.

Priset har jag ingen uppfattning om, lånar en kompis kort varje gång jag behöver träna där.
Citera
2009-06-21, 16:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Om du ska träna på 24 så rekommenderar jag att du tränar vid Vanadisplan. Mindre folk, avlägset och ganska lugnt på kvällarna. Gott om utrymme, bra skåp och helt okej duschar.

Priset har jag ingen uppfattning om, lånar en kompis kort varje gång jag behöver träna där.

Ok, det låter bra... Tenderar Stureplan att överfullt, eller?
Citera
2009-06-21, 16:22
  #4
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Om du ska träna på 24 så rekommenderar jag att du tränar vid Vanadisplan. Mindre folk, avlägset och ganska lugnt på kvällarna. Gott om utrymme, bra skåp och helt okej duschar.

Priset har jag ingen uppfattning om, lånar en kompis kort varje gång jag behöver träna där.

Det är ju lite märkligt eftersom hans fingeravtryck behövs för att hans kort ska fungera.
Citera
2009-06-21, 16:33
  #5
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snefald
Ok, det låter bra... Tenderar Stureplan att överfullt, eller?

Det är ett jättelitet gym, verkligen. Hål i väggen typ. Rätt mycket folk, ja. Finns inget riktigt rack heller så vill du köra ben får du frivända upp skivstången eller fjolla dig i benpressen.
Citera
2009-06-21, 17:08
  #6
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Det är ju lite märkligt eftersom hans fingeravtryck behövs för att hans kort ska fungera.
Haha, snygg upptäckt.

men han verkar ju ha lite koll ändå, så varför ljuga om det?
Citera
2009-06-21, 17:11
  #7
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataSara
Haha, snygg upptäckt.

men han verkar ju ha lite koll ändå, så varför ljuga om det?

Ja inte vet jag. Men det är iaf så att man behöver fingeravtryck för att använda kortet som man kommer in med.

Jag tränade tidigare på Fitness 24 seven dock inte i Stockholm men det var ett bra gym med bra blandning av både maskiner och fria vikter. Men nästan 500 kr/mån vet jag inte om jag hade gett för det. Hur ofta tränar du? Kanske lönar sig att köpa dagskort om du inte tränar så ofta.
Citera
2009-06-21, 17:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddls
Det är ett jättelitet gym, verkligen. Hål i väggen typ. Rätt mycket folk, ja. Finns inget riktigt rack heller så vill du köra ben får du frivända upp skivstången eller fjolla dig i benpressen.

Hmm... Litet och mycket folk. Låter kasst. Ogillar att behöva stå och vänta på maskiner och bli kall.
Citera
2009-06-21, 18:03
  #9
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Det är ju lite märkligt eftersom hans fingeravtryck behövs för att hans kort ska fungera.

Du ar bombsaker pa att det ar sa det fungerar pa Vanadisplan? Jag har hangt med en polare vid Stureplan ett par ganger (det var iofs minst tva ar sedan), och jag minns inte att det kravdes fingeravtryck...
Citera
2009-06-21, 19:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Ja inte vet jag. Men det är iaf så att man behöver fingeravtryck för att använda kortet som man kommer in med.

Jag tränade tidigare på Fitness 24 seven dock inte i Stockholm men det var ett bra gym med bra blandning av både maskiner och fria vikter. Men nästan 500 kr/mån vet jag inte om jag hade gett för det. Hur ofta tränar du? Kanske lönar sig att köpa dagskort om du inte tränar så ofta.

Jag håller på med försäsongsträning på egen hand just nu ytterligare ett par månader och då ligger jag på typ 3 gånger i veckan. Sen under senhösten när säsongen drar igång blir det nog snarare 1-2 gånger. Det känns ju lite surt att bara kunna använda en tredjedel av årskorten, men det verkar ändå som att det är Fitness 24 seven som är billigast trots det.

Det blir nog Fitness 24 seven. Är det tokfullt på stureplan går det ju att traska iväg till nästa gym. De har ju några stycken.
Citera
2009-06-21, 22:19
  #11
Medlem
Cerwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Du ar bombsaker pa att det ar sa det fungerar pa Vanadisplan? Jag har hangt med en polare vid Stureplan ett par ganger (det var iofs minst tva ar sedan), och jag minns inte att det kravdes fingeravtryck...

Det (ska) fungera(r) så på alla deras anläggningar. Det är anledningen till att de kan ha öppet dygnet runt i stort sett obemannade.

http://www.fitness24seven.com/2_medlem.html

"Vi fotograferar dig och registrerar ditt fingeravtryck för identifiering i vår in- och utpassering."
Citera
2009-06-22, 00:08
  #12
Medlem
Husvagnens avatar
Skulle vilja inflika att det är autogirobetalning som gäller. Bindningstiden på medlemskapet är ett år, så du kan tyvärr glömma att endast betala för 4 månader.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback