Haha är detta någon slags nostalgitråd? :P
Jag minns tre versioner:
Version 6. Den som kom inbyggd i XP och hängde sig heeela tiden. Hade man tur orkade den läsa google så man kunde ladda ner en annan webbläsare.
Version 8. Slö och minnestörstig men den snyggaste webbläsaren som gjorts.
Version 9. Tiden då alla M$ produkters (IE, Windows, Office, WLM etc) peak passerats, produkterna börjat förfulas/försämras och ett webbläsarbyte blev oundvikligt.
Som att det inte vore nog fick vi Edge, rörigaste webbläsaren i mannaminne. Även Chrome har retarderats dramatiskt på senare tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pust
Jag började använda internet år 2000 och minns Netscape som egentligen var ljusår bättre än IE. Men det var väl då IE började ta över i popularitet och man använde den eftersom den var vad som kom förinstallerad och "alla andra" gjorde det. Popups, modemkapning, virus annan skit var problem man fick med IE. Uppskattningsvis 97% av det hade man sluppit bara man hade använt en annan browser som Netscape, Mozilla eller någon annan som Opera (men Mozilla var bäst när den kom 2001 eller 2002, första browsern som hade ad blocker och flikar). IE kan jag inte påstå att jag har mycket nostalgi för. Jag förknippar i sådana fall det tidiga internet mycket mer med Netscape än med IE.
Netscape failade väl för det var shareware? Förklarligt dock.