Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-28, 08:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Ja då var det C som jag skrev först då. Det är ju hus med entrë på var gavel. Bara två ingångar till tre uppgångar! Men svalen är så kallad "genomgångs svale" så det var lite svårt att riktigt få grepp om det var B eller C?

På tal om att du var född här? Nu vet jag inte hur länge sedan det var? Men det har inte alltid varit ett problemområde! Det har växlat genom åren.

Efter det att Göteborgs hem / Skanska sålde det till Drott så blev det ett lugnare område eftersom de (Drott) var rätt noga med vem/vilka de tog in som hyresgäster. Men sedan köpte Stana fastigheter upp hela bolaget och då började problemen igen! Strax efter sålde Stena till Nordic Centerplan / Bovista. Och nu började problemen på allvar igen! De tog ingen som helst koll på vem/vilka som flyttade in! Det ryktas om att de fixade lukrativa kontrakt med Socialen så de kunde placera en massa WT-mammor där på Långströmsgatan! Det finns idag hur många som helst som går och driver där dag ut & in! Deras bara heter Tiffany, Pascal, Pontus, Tim o.s.v

Nåväl, nu ska jag inte skriva en novell om området! Men jag tyckte att lite information skadar inte då TS efterfrågade just det! :P
Centerplan lär vara ett något skumt bostadsbolag. Läste i GP om att dom inte får lån att renovera lägenheterna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback