Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-19, 00:25
  #1
Medlem
För några år sedan började jag läsa Medie- och kommunikationsvetenskap. Det man bl a kunde jobba som efter avslutat utbildning var informatör (det behövs ju verkligen i dagens Sverige ). Efter två veckor hoppade jag av denna verklighetsfrånvända kurs.

Kurskamraterna var den vanliga skaran radikalfeminister, genusmänniskor, kulturvetare etc, som läste en kurs hit en kurs dit och försökte sätta ihop någon form av utbildning. 20 p isländska och 20 p Mediedesign ger verkligen många jobb... Min stora fråga är; Vad blir det av dessa människor? Får de någonsin ett riktigt jobb (adekvat till utbildning) eller flummar de bara runt på universitetet och ströjobbar på något rödmålat partikansli. När tar de sig i kragen och inser att deras små intressen inte kan försörja dem?
__________________
Senast redigerad av HowlinWolf 2009-06-19 kl. 00:27.
Citera
2009-06-19, 01:00
  #2
Medlem
"Vi förbereder dig för en framtid inom det bidragsindustriella komplexet." tror jag det står i utbildningskatalogen.
Citera
2009-06-19, 01:47
  #3
Medlem
Chipsmongols avatar
Brukar inte såna människor till slut ta sig i kragen och hoppa på en bibliotekarie- eller lärarutbildning? (eller dylikt)

F.ö. roas jag lite av att man kan läsa totalt 20p Fornkyrkoslaviska i Göteborg, vilket jag garanterat gjort om man bodde där, jag tror att folk underskattar hur mycket brudar man får av att plugga döda språk.
__________________
Senast redigerad av Chipsmongol 2009-06-19 kl. 01:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback