Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-18, 16:27
  #1
Medlem
Quarizs avatar
Träffat en fin brud, inte haft sex ännu. Men jag har en liten fundering, kan man ha en sjukdom utan att haft sex? Och kan man se det i så fall på något sätt?
Citera
2009-06-18, 16:37
  #2
Medlem
midnighttrains avatar
Ja men ej troligt.
Citera
2009-06-18, 16:38
  #3
Medlem
Dildosauruss avatar
Tänkte du om hon hade? Eller om du har fått en könssjukdom av att kyssa henne? Sannolikheten att få en könssjukdom utan sex är minimal.

Beror helt på vilken könssjukdom, herpes får man blåsor av t.ex.
Citera
2009-06-18, 17:16
  #4
Medlem
brunstigs avatar
Som sagt är det osannolikt att få en könssjukdom utan sex. Däremot svampinfektioner kan du få ändå och symptomen kan vara rätt lika vissa könsjukdomar tex klåda och irritation på ballen.
Citera
2009-06-18, 17:57
  #5
Medlem
handtralalas avatar
Det är väl isf om hon blivit smittad via sin mamma vid födsel alternativt en blodtransfusion med smittat blod. Båda alternativen är extremt osannolika, om något är det väl det förstnämnda som är det mest troliga men fortfarande i princip obefintlig chans för det.
Citera
2009-06-18, 21:03
  #6
Medlem
Ändå tycker jag att det är mysko... Dessa sjukdomar lär ju ha uppkommit på något sätt, någon sa att det var någon sorts experimentell krigföring under andra världskriget eller något sådant, kan det vara sant?
Citera
2009-06-18, 22:59
  #7
Medlem
ducklings avatar
Kondylom och herpes kan smitta vid petting.
Citera
2018-06-18, 18:44
  #8
Medlem
Hej jag lånar tråden för att förhoppningsvis få svar på min fråga..
och sorry om det redan finns någon, men hitta ingen som var aktiv...
Jag har precis fått mitt första utbrott av herpes där nere.. gör så j””vla ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart...

Men nu till frågan.. kan det vara så att jag haft herpes länge utan att det brutit ut innan?! Och att jag får mitt första skov efter en lång tid?

Och jag träffar en tjej nu som jag legat med 1 gång, och efter det låg jag med en annan tjej några veckor senare (dumt som fan.. har ångest, men det var precis innan jag och den nya tjejen började ”hålla på”) men måste det vara så att det är den senaste jag legat med som gav mig det? Eller kan det vara så att det vart någon annan en längre tid tillbaka? Typ mitt ex? (Låg med henne senast för 2-3 månader sedan). Tacksam för svar!

//jävligt ledsen kille
Citera
2018-06-18, 22:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber93
Hej jag lånar tråden för att förhoppningsvis få svar på min fråga..
och sorry om det redan finns någon, men hitta ingen som var aktiv...
Jag har precis fått mitt första utbrott av herpes där nere.. gör så j””vla ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart...

Men nu till frågan.. kan det vara så att jag haft herpes länge utan att det brutit ut innan?! Och att jag får mitt första skov efter en lång tid?

Och jag träffar en tjej nu som jag legat med 1 gång, och efter det låg jag med en annan tjej några veckor senare (dumt som fan.. har ångest, men det var precis innan jag och den nya tjejen började ”hålla på”) men måste det vara så att det är den senaste jag legat med som gav mig det? Eller kan det vara så att det vart någon annan en längre tid tillbaka? Typ mitt ex? (Låg med henne senast för 2-3 månader sedan). Tacksam för svar!

//jävligt ledsen kille

Ja, man kan bära på det länge utan att få symptom. Vissa bär på det utan några symptom hela livet.
Så det är väldigt svårt att veta vem som smittade dig

Har du så jädra ont så sök läkarvård, finns tabletter som mildrar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback