Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-18, 14:45
  #1
Medlem
Tjena,

det är så att jag vill ta bort vissa automatisk programstartade program i Windows Vista,
tycker det börjar bli irreterande att det tar längre tid att sätta på datorn och massa program som jag inte vill starta, startas ändå.

så hur fixar man det??
Citera
2009-06-18, 14:55
  #2
Medlem
cannaBes avatar
1. Klicka Start
2. Skriv msconfig i sökfältet och tryck Enter
3. Gå till "Uppstart" eller "Autostart" och avmarkera de program du inte vill ska starta och tryck OK.
Citera
2009-06-18, 14:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAwsome
Tjena,

det är så att jag vill ta bort vissa automatisk programstartade program i Windows Vista,
tycker det börjar bli irreterande att det tar längre tid att sätta på datorn och massa program som jag inte vill starta, startas ändå.

så hur fixar man det??

Bästa sättet är att gå in i inställningar för vardera program, och där ställa in så det inte startar med Windows.

Annars om programena saknar den möjligheten vilket hör till ovanligheten finns nästan alltid så kan du tvinga dem att inte starta vid rebot via Msconfig alternativt Services.msc via Start/Kör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback