2009-06-18, 14:44
Medlem
r_o_ns avatar
Nu vet jag inte om detta ligger i rätt avd. men.....

Jag söker bra program för att kunna ladda ner strömmande fil(-m-)er.
Det gäller i huvudsak musik. En polares sambo, från Kambodja, ville ta ner lite musikvideos(?) från bl.a Kambodja.

Så tips på flera lättanvända nerladdare mottages, behöver inte enbart vara tips på gratisprogram, det går ju att köpa eller få tag på från de vanliga ställena.

Så gärna lättinstallerat och lätt att använda p.g.a. begränsad datorvana.
Citera
2009-06-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Nu vet jag inte om detta ligger i rätt avd. men.....

Jag söker bra program för att kunna ladda ner strömmande fil(-m-)er.
Det gäller i huvudsak musik. En polares sambo, från Kambodja, ville ta ner lite musikvideos(?) från bl.a Kambodja.

Så tips på flera lättanvända nerladdare mottages, behöver inte enbart vara tips på gratisprogram, det går ju att köpa eller få tag på från de vanliga ställena.

Så gärna lättinstallerat och lätt att använda p.g.a. begränsad datorvana.

Det varierar stort beroende på vilken metod det strömmas med.
Oftast räcker det med Firefox+addons tex "Easy Youtube VideoDownloader" eller "Youtube to Mp3".
Citera
2009-06-18, 15:32
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Det varierar stort beroende på vilken metod det strömmas med.
Oftast räcker det med Firefox+addons tex "Easy Youtube VideoDownloader" eller "Youtube to Mp3".

Tack för svaret.

Jo, jag vet, men de ville ha några att välja mellan eftersom det kan vara, som du skriver olika metoder.

Men det formatet youtube har är väl inte deras eget? Jag menar fler aktörer använder väl samma variant, eller?

Dessutom så är det nog internet explorer de har i datorn och dessutom ganska okunniga. Men är det så enkelt som en plugin till Firefox kanske man skulle lära dem att använda den istället.

Men som sagt, tips på även fristående program mottages gärna.
Citera
2009-06-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Tack för svaret.

Jo, jag vet, men de ville ha några att välja mellan eftersom det kan vara, som du skriver olika metoder.

Men det formatet youtube har är väl inte deras eget? Jag menar fler aktörer använder väl samma variant, eller?

Dessutom så är det nog internet explorer de har i datorn och dessutom ganska okunniga. Men är det så enkelt som en plugin till Firefox kanske man skulle lära dem att använda den istället.

Men som sagt, tips på även fristående program mottages gärna.

Formatet på Youtube är inte deras eget. Men samma format kan streamas på olika sätt och med olika säkerhetsmetoder, så trots att de kan vara tex Flash 10 kan det krävas helt olika. En metod finns dessutom inget sätt att tanka ned på, då tvingas man spela in från skärmen istället, mindre roligt iaf.

Men iaf, ett fristående heter "Replay Media Catcher", de företaget har olika sorter beroende på vad du skall spela in, finns inget som tar allt tyvärr. Dock mkt mera avancerat än att köra Firefox+addons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in