Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-18, 13:37
  #1
Medlem
Lantbruks avatar
Hmmm, jag sökte, och hittade ingen allmän tråd som behandlade programmet ifråga.

Det har gått tre säsonger av detta barnprogram; 2005, 2007 och nu senast 2009. Den tredje säsongen bevittnade jag några avsnitt av tillsammans med några barn i släkten.

Motvilligt, till en början, blev jag engagerad av programmet , och i finalavsnittet var jag ordentligt into it.

Jag tankade sedan ner de avsnitt jag inte sett, samt 2005- och 2007-säsongerna. Det visade sig att de tidigare säsongerna var ännu bättre än 2009:s version.

Jag har alltid haft en förkärlek för "Expedition Robinson", "Camp Molloy" och liknande, äventyrsbetonade (ska poängteras), dokusåpor. Kanske är det därför jag tycker om det här programmet.

Sedan gillar jag konceptet väldigt mycket, att istället för att rösta ut någon, vinna kompisar till sitt lag. Ett barnvänligt och finurligt (det blir faktiskt lättare att vinna tävlingar, för det laget som har mest deltagare) koncept. Man blir faktiskt lite rörd över den genuina kamratskapen som dessa barn ger varandra.

Ett favoritmoment från 2005-säsongen, var under 11:e (näst sista) avsnittet, i tävlingen vattenhinderbanan. Laget "Björnarna" hade förlorat fem tidigare tävlingar, och var nu laddade inför denna tävling, ändå så snubblade de på mållinjen och blev besegrade av motståndarna "Lejonen". Trots det bibehölls kamratskapen och kämparglöden.

Finalen i 2007:s säsong, är legendarisk, inte minst p.g.a. en liten kille vid namn Wille. Uträknande, och i numerärt underläge, vann ändå Willes lag "Björnarna". Viljestyrka och orubblig vänskap at it`s best and most touching moment. Denna final finns på youtube:

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=hxssrZHg7Z0
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=TfbPI...eature=related

(grymt kreativ tävling btw)

Vad tycker ni om denna serie?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Lantbruk 2009-06-18 kl. 13:43.
Citera
2009-06-18, 13:39
  #2
Medlem
Lantbruks avatar
EDIT: Sen bryr jag mig faktiskt inte om ni tycker jag är larvig som tittar på detta, orka vara vuxen liksom . Mycket roligare att vara barn och springa runt och tävla i Kolmården .
__________________
Senast redigerad av Lantbruk 2009-06-18 kl. 13:41.
Citera
2009-06-18, 13:44
  #3
Medlem
Davemeds avatar
Det är 18-års gräns på FB
Citera
2009-06-18, 14:00
  #4
Medlem
HowHighGs avatar
Jag saknar intrigerna
Citera
2009-06-18, 14:03
  #5
Medlem
erikbes avatar
Mer petting säger jag
Citera
2009-06-18, 14:06
  #6
Medlem
Jag har fastnat framför Wild Kids ett flertal gånger, dock inte i år. För att vara ett barnprogram är det väldigt välgjort och underhållande.
Citera
2009-06-18, 14:08
  #7
Medlem
Jag älskar också Wild Kids, satt i flera dagar och kollade igenom alla säsonger, blir ju kanonspännande efter ett tag.
Inget fel med det tycker jag.
Citera
2009-06-18, 14:16
  #8
Medlem
Jag håller med, det är helt briljant! Måste vara världens bästa barnprogram.
Citera
2009-06-18, 14:20
  #9
Medlem
Maniks avatar
Aldrig sett programmet men måste erkänna att det du länkade till var fantastiskt bra. Vilken jävla hjälte den där Wille är! Han förtjänar en egen tråd.
Citera
2009-06-18, 15:48
  #10
Avstängd
Dightkuzs avatar
Svaren i denna tråden kan väl fan inte vara seriösa? Hahah
Citera
2009-06-18, 20:07
  #11
Avstängd
Mr.Johnssons avatar
haha fan va ja började garva i finalen år 2007 när tjockisen i det röda laget fpr hänga och brister ur sig "Neger röv"


jävla bra insats av wille, hängde jävligt länge jämfört med dom andra.
Citera
2009-06-22, 12:57
  #12
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowHighG
Jag saknar intrigerna

Vadå, intriger finns det väl gott om. "Varför kastade de toalettpapper på vårat läger", "ska jag välja godis eller att träffa mina föräldrar" o.s.v.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback