Flashback bygger pepparkakshus!
2003-11-19, 01:44
Medlem
Hej!

Nu i tider då staten skall förbjude det som e roligt i livet (ladda filmer mm ) så undrar jag om det räcker med att jag och polarna använder oss av en fd nullsoft programmerares program http://sourceforge.net/projects/waste/ i stället för ftp mm

Räcker den encryption som e i programmet för att inte felia o myndigheter skall snoka vad som försigårs?
Citera
2003-11-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderdon
Hej!

Nu i tider då staten skall förbjude det som e roligt i livet (ladda filmer mm ) så undrar jag om det räcker med att jag och polarna använder oss av en fd nullsoft programmerares program http://sourceforge.net/projects/waste/ i stället för ftp mm

Räcker den encryption som e i programmet för att inte felia o myndigheter skall snoka vad som försigårs?

Rhum, kör med FTP du. SSL-Encryption osv.
Citera
2003-11-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Rhum, kör med FTP du. SSL-Encryption osv.

Vadå Rhum??

edit: var tvungen att använda sökfunktionen och fattade sen att du verkligen bara skriver Rhum i början av meningar.

Jo men ftp e ju lite sämre va?
Det blir ju som ett nätverk i waste. Jag känner väl inte dina polare men får jag dig på kontaktlistan så sammanlänkas jag till dem oxå...lite smidigare tycker jag
Citera
2003-11-19, 16:00
Medlem
Åtminstone vid en första koll ser jag inga svagheter i protokollet, under vissa förutsättningar: För att waste ska vara säkert krävs det a) att man litar på alla andra i nätverket, och b) att man distribuerar (och förvarar) de publika nycklarna på ett säkert sätt.

Det största problemet verkar alltså ligga i hur man ska distribuera nycklarna innan man kan ansluta sig till nätverket för första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in