Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-18, 01:18
Medlem
Kaustis avatar
Brorsan har en Fujitsu Amilo 3553 som krånglar. När man försöker installera Vista så funkar installationen bra, men när man startar om datorn får man en snabb bluescreen, sen rebootar datorn. Sen går den runt sådär.

Kan man på något vis stänga av den automatiska rebooten så att man kan se felkoden från blåskärmen på nåt sätt? Vad kan man göra annars?

Minnestest är kört 3 gånger utan problem.
Citera
2009-06-18, 01:21
Medlem
Ja, men vad jag vet så måste du då kunna komma in i kontrollpanelen. Ironiskt va?
Citera
2009-06-18, 01:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Ja, men vad jag vet så måste du då kunna komma in i kontrollpanelen. Ironiskt va?

Som fan Så det finns inget annat sätt alltså? Kan man prova installera linux för att se om det uppstår samma problem där? Eller vad ska man satsa på? Sista utvägen är ju att skicka in den på garantin, men det tar ju en jävla tid
Citera
2009-06-18, 01:33
Medlem
Kan du komma så långt att det går att välja felsäkert läge?

Linux har jag ingen erfarenhet av, det får någon annan svara på.
Citera
2009-06-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Brorsan har en Fujitsu Amilo 3553 som krånglar. När man försöker installera Vista så funkar installationen bra, men när man startar om datorn får man en snabb bluescreen, sen rebootar datorn. Sen går den runt sådär.

Kan man på något vis stänga av den automatiska rebooten så att man kan se felkoden från blåskärmen på nåt sätt? Vad kan man göra annars?

Minnestest är kört 3 gånger utan problem.

Felsäkert läge. Sedan högrklicka på Min dator/Egenskaper. Tror det var fliken avancerat (kör XP just nu så kan inte kolla) där kan man iaf stänga av automatisk omstart.

Lyckades inte installationen av Vista. Eller lyckades den och du hade hunnit lägga in nåt enstaka program innan detta uppstod?
Citera
2009-06-18, 02:12
Medlem
På XP är det iaf Kontrollpanelen>System>Avancerat>Start och återställning, Inställningar. Du kanske lyckas hitta ngt liknande under Vista ifall du lyckas med felsäkert.
Citera
2009-06-18, 02:22
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Felsäkert läge. Sedan högrklicka på Min dator/Egenskaper. Tror det var fliken avancerat (kör XP just nu så kan inte kolla) där kan man iaf stänga av automatisk omstart.

Lyckades inte installationen av Vista. Eller lyckades den och du hade hunnit lägga in nåt enstaka program innan detta uppstod?

Det går inte att starta Vista. Installationen går igenom utan problem (3 gånger nu), men starten av operativet funkar inte. Man hinner inte ens in i vista, man hinner inte se windowsloggan heller. Istället får man "Det gick inte att starta windows normalt, prova något annat läge blablabla". Väljer man då felsäkert läge får man samma sak igen.
Citera
2009-06-18, 02:41
Medlem
Ok, kanske fel på skivan du installerar ifrån. Testa bränn ut en ny, ev. med en annan release.
Citera
2009-06-18, 03:05
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ok, kanske fel på skivan du installerar ifrån. Testa bränn ut en ny, ev. med en annan release.

Provat 2 olika, exakt samma fel på båda.
Citera
2009-06-18, 03:11
Medlem
Flöt allt på innan Vista? Finns det någon restore skiva som följde med du kan använda för att återställa datorn?
Citera
2009-06-18, 03:31
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Flöt allt på innan Vista? Finns det någon restore skiva som följde med du kan använda för att återställa datorn?

Vi körde windows 7 på den tidigare. Håller på å tankar installationsfil till det fåse om det hjälper. Det var dock samma problem när vi fick datorn, men jag trodde det berodde på att skivan inte hittade sata-drivisarna.
Citera
2009-06-18, 10:54
Medlem
Funkar inte det är väl sista utvägen som du sa, skicka in den för reparation
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem