Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-17, 00:27
  #1
Medlem
bojnes avatar
Jag är väldigt intresserad av att köpa ett par röda chinos men så idag talade jag med en god vän som är inbiten seglare och han menade att röda byxor får endast bäras av folk som seglat över atlanten. Jag inser såklart att de flesta som bär röda byxor inte har seglat över atlanten men undrar ändå om det ligger någonting i detta påstående. Jag är själv inte seglare och har inte tänkt bära byxorna i seglingssammanhang så mig spelar det egentligen inte så stor roll men om påståendet stämmer kanske man skulle ta och överväga en annan färg.
Citera
2009-06-17, 00:33
  #2
Medlem
JazzforMiless avatar
Mig veterligen är det som din vän säger. Sedan får man ju fråga sig själv hur man vill förhålla sig till brittiska seglingsklubbars etikettsregler.
Citera
2009-06-17, 00:39
  #3
Medlem
bojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Mig veterligen är det som din vän säger. Sedan får man ju fråga sig själv hur man vill förhålla sig till brittiska seglingsklubbars etikettsregler.

givetvis men jag undrar mer om det är allmänt vedertaget att atlantseglare har patent på att bära röda byxor eller om det bara är inbitna seglare som berörs av denna tradition.
Citera
2009-06-17, 01:38
  #4
Medlem
Chilirecs avatar
Tror att det är som så att på en båt är röda byxor förbehållet personer som korsat Atlanten med segelbåt.
Citera
2009-06-17, 09:54
  #5
Medlem
Du kan utan problem kopa ett par "reds" och bara dem innan/under/efter segling trots att du inte har korsat Atlanten.

Kopa fran det har market:

http://www.nantucketreds.com/mens/directory.html
Citera
2009-06-17, 11:41
  #6
Medlem
bojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenealy
Du kan utan problem kopa ett par "reds" och bara dem innan/under/efter segling trots att du inte har korsat Atlanten.

Kopa fran det har market:

http://www.nantucketreds.com/mens/directory.html

Då lutar det åt att det blir ett par röda nu i sommar. ville bara försäkra mig om att det inte är ett etikettsbrott.
Citera
2009-06-17, 18:22
  #7
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Köp på. Tycker det låter otroligt löjligt att det skulle vara förbehållet atlantseglare.
Citera
2009-06-17, 21:03
  #8
Medlem
carlss avatar
Ja, folk får ju för sig att Stone Island och dylika märken är reserverade för folk som springer runt och slåss som neandertalare över fotboll, är väl inte konstigare än något sånt här.
Citera
2009-06-17, 22:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Ja, folk får ju för sig att Stone Island och dylika märken är reserverade för folk som springer runt och slåss som neandertalare över fotboll, är väl inte konstigare än något sånt här.
Haltande jämförelse men visst!

Klart att du ska köpa röda chinos.
Citera
2009-06-18, 01:57
  #10
Medlem
NashuaMoments avatar
Personligen tycker jag aldrig trenden med röda byxor var snygg....och nu när trenden/flugan har dött ut känns det inte ens B, utan mer C.
Citera
2009-06-18, 11:31
  #11
Medlem
csts avatar
Det är bara folk från västkusten som bär röda byxor. I min mening är det inte snyggt.

Och ja, din vän har rätt. Men om du inte är seglingsintresserad lär ju inte många i din närhet vara det heller.
Citera
2009-06-18, 14:49
  #12
Medlem
Du kan ju låtsas att du har seglat över Atlanten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback