Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-20, 20:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raja-lisa
Jag misstänker STARKT att dom håller på att skapa en ny hemsida.

www.weckla.se
Nä det är allt några andra blandrasuppfödare - varning alltså.
Citera
2010-10-20, 22:32
  #14
Medlem
evildogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja-lisa
www.weckla.se
Oseriöst som fan.

Oseriöst att de kallar sig uppfödare, hoppas ni kan klämma åt den andra blandisprånglaren.

Jobbigt med magproblemen
Citera
2012-04-08, 12:55
  #15
Medlem
Hej !

Då det finns folk som ännu läser detta inlägg trots att det är flera år gammalt och som faktiskt pga kommentarerna förväxlar den ökända valpfabriken utanför Ulricehamn med en Helt Annan SERIÖS Uppfödare i Weckla ,, så vill jag här klargöra för alla som läser ,,

Att dessa två INTE är samma person !!

Uppfödaren I Weckla har inget med denna artikel att göra ,, och att förväxla människor på detta sätt kan göra stor skada ,, man bör ha lite torrt på fötterna innan man går ut och anklagar och babblar om saker !!

Bedrövligt att vuxna människor ska hålla på så här utan att veta vad dom snackar om !!!

SKÄRPNING !!

Hälsn, Ewa Pettersson ,, Valpköpare som tillsammans med många andra går i god för Weckla`s uppfödning av hundar Any day !
Citera
2012-04-08, 20:19
  #16
Medlem
Medianas avatar
EwaP

Du drar upp en närmare två år gammal tråd, för att göra oss uppmärksamma på en seriös uppfödare i Weckla men nämner inte namnet på denne eller hänvisar till någon mer information. Jag har ett öppet sinne så låt oss utveckla det hela.

Det här är ditt först inlägg på Flashback och det känns inte rätt att du ska behöva bli så upprörd över något vi kan få rätsida på. Håller du inte med?
Citera
2014-12-08, 07:25
  #17
Medlem
vill varna alla för den här hundskojaren betala aldrig handpenning för hunden
för mitt i allt säger hon upp affären och behåller pengarna
hon har hemligt telefonnummer och har bytt nummer och slutat svara på mail
och heter eva p
hon säger sig har köpt upp hundar från Weckla
hon har fin hemsida men helt oseriös och följer inga lagliga avtal
hon säger hon behöver inte betala igen några pengar
http://shilohlover.blogg.se/
__________________
Senast redigerad av acer1 2014-12-08 kl. 08:04.
Citera
2014-12-13, 14:19
  #18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acer1
vill varna alla för den här hundskojaren betala aldrig handpenning för hunden
för mitt i allt säger hon upp affären och behåller pengarna
hon har hemligt telefonnummer och har bytt nummer och slutat svara på mail
och heter eva p
hon säger sig har köpt upp hundar från Weckla
hon har fin hemsida men helt oseriös och följer inga lagliga avtal
hon säger hon behöver inte betala igen några pengar
http://shilohlover.blogg.se/
Varför köper du blandras istället för att kontakta en riktig uppfödare av schäfer?

Är det pälslaget som du fastnat för så sök en "välpälsad" valp, alternativt långhår. Långhår med underull är godkänt hårlag hos schäfer ...

Gynna inte blandras avel -- vilket "shiloh" är ..

Har du kvitto på handpenningen så kräv återbetalning via kronofogden om hon inte ger tillbaka pengarna..
Citera
2014-12-25, 21:45
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför köper du blandras istället för att kontakta en riktig uppfödare av schäfer?

Är det pälslaget som du fastnat för så sök en "välpälsad" valp, alternativt långhår. Långhår med underull är godkänt hårlag hos schäfer ...

Gynna inte blandras avel -- vilket "shiloh" är ..

Har du kvitto på handpenningen så kräv återbetalning via kronofogden om hon inte ger tillbaka pengarna..

hon kommer att bli anmäld när advokaten kommer tillbaka från semestern
Citera
2016-01-22, 01:37
  #20
Medlem
Hej.
Eftersom jag är intresserad av att köpa en Shiloh och råkade hamna här när jag letade efter rasen så läste jag nu om Ewa P och Weckla.
Kan nån hjälpa mig att reda ut vad som är sant, vem som är oseriös och om det finns någon uppfödare av rasen som det går att lita på.
Tacksam för svar // Deccccc
Citera
2016-01-22, 10:50
  #21
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deceree1
Hej.
Eftersom jag är intresserad av att köpa en Shiloh och råkade hamna här när jag letade efter rasen så läste jag nu om Ewa P och Weckla.
Kan nån hjälpa mig att reda ut vad som är sant, vem som är oseriös och om det finns någon uppfödare av rasen som det går att lita på.
Tacksam för svar // Deccccc
Hela denna tråd är rörig o jag fattar inte om du ska köpa en renras som heter Shiloh eller om det är namnet på en blandras.
Är det blandras så är redan där en oseriös uppfödare.
Men är du ute efter en renrasig hund gör du det enkelt för dig. Kolla först om rasklubben har valphänvisning. Har de det så är det uppfödare som iaf inte fått anmärkningar.
Har de inte valphänvisning så kan du alltid bolla dina tankar med Kennelklubben.
Citera
2017-02-05, 01:24
  #22
Medlem
Belinea255s avatar
Delge gärna namn på människan...
Citera
2017-05-25, 18:56
  #23
Medlem
Här kan ni läsa allt om dom:
https://www.facebook.com/MiiaMaria88/?pnref=story
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback