Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 01:18
  #1
Medlem
Tjenare

Jag har under några år märkt att vissa dagar går det bra och vissa dagar går det helt värdelöst när man spelar spel. Nu syftar jag på spelet counter strike. Vissa dagar går det riktigt bra och andra dagar går det helt värdelöst. Sen har jag märkt att om man åker på lan som tex dreamhack. så går allt mycket bättre eller om man spelar med folk som inte är alls kunniga inom spelet så blir man sämre.

Så jag undrar. Har ni några tips på hur man kan göra för att det ska gå bättre i spelandet? Jag kan inte riktigt kommit på vad som gör att jag kan bättre vissa dagar än andra.
Citera
2009-06-16, 01:23
  #2
Medlem
Otur - leta fyrklöver
Dåliga reflexer - sov mer, ät bättre
Tänker på annat - tänk koncentrera dig bättre

Osv. Det finns inget enkelt svar. (Annat än de ovan då..)
Citera
2009-06-16, 01:28
  #3
Medlem
Ecnals avatar
Det är som du säger. Jag prövade en gång att ligga i sängen i fett osexig position med tangentbord på magen och en gammal WW2 bok som musmatta. Bra spelposition? Nej. Ägde jag? Ja. Varför? Ptja, någon yttre kraft.

Nej men om det går bra, så går det bättre. Så fortsätter det att gå bra.

Går det dåligt, blir man deppig, går det sämre, skiter sig allting.

Pröva att inte spela när det går dåligt eftersom det bara är en ond spiral (eller Elak karusell som någon kallade det) och ja.. Ät innan du spelar
Citera
2009-06-16, 01:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecnal
Det är som du säger. Jag prövade en gång att ligga i sängen i fett osexig position med tangentbord på magen och en gammal WW2 bok som musmatta. Bra spelposition? Nej. Ägde jag? Ja. Varför? Ptja, någon yttre kraft.

Nej men om det går bra, så går det bättre. Så fortsätter det att gå bra.

Går det dåligt, blir man deppig, går det sämre, skiter sig allting.

Pröva att inte spela när det går dåligt eftersom det bara är en ond spiral (eller Elak karusell som någon kallade det) och ja.. Ät innan du spelar
Ja det låter smart. Tex förra veckan gick det bra. Men på torsdagen åkte jag på lan med 4 polare. Det gick bra första dagen. Men de 3 av dem var så dåliga att de sänkte hela laget och då gick det ännu sämre. väldigt mycket av spelet är faktiskt mentalt, hur man mår och humöret. Väldigt svårt att veta hur man ska tänka och vad man ska göra för att bli bättre.
Citera
2009-06-19, 01:04
  #5
Medlem
Dizz-s avatar
Typ ju mer man spelar och ju sämre det går ju mer desperat blir man. Jag håller med dig om att det känns som om det är helt random om man spelar bra eller inte. När det går dåligt brukar jag försöka intala mig själv att jag är topfraggern på servern för att öka mitt självförtroende, och då brukar det faktiskt gå bättre
Citera
2009-06-19, 01:31
  #6
Medlem
CMSRs avatar
För mig går det nästan alltid bättre om jag är övertrött, då orkar jag inte bry mig och stressar inte upp mig om det går dåligt. Vette fan om reflexerna blir bättre, men mitt aim blir det garanterat.
Citera
2009-06-19, 02:37
  #7
Medlem
Bli lite lagom full. Jag brukar iaf alltid spela bäst då, blir så här aslappnad och allt går i lite slowmotion känns det som.

Är man stressad brukar det bara gå åt helvete.
Citera
2009-06-19, 13:51
  #8
Medlem
Av någon konstigt anledning så går det alltid bra på större lan eller evengemang. Vad är det som gör det bättre än hemma tro?
Citera
2009-06-19, 14:09
  #9
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Av någon konstigt anledning så går det alltid bra på större lan eller evengemang. Vad är det som gör det bättre än hemma tro?

Du är mer fokuserad då, kanske?
Citera
2009-06-19, 14:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Du är mer fokuserad då, kanske?
ja. Men det är i stort sett omöjligt att uppnå samma när man sitter hemma och det irriterar mig!
Citera
2009-06-19, 14:37
  #11
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
ja. Men det är i stort sett omöjligt att uppnå samma när man sitter hemma och det irriterar mig!

Kör pcw med några polare om det inte redan är det du brukar göra, det ökar ju pressen lite iaf. Kommer ihåg att jag spelade bättre då än vad jag oftast gjorde om jag spelade public. Annars är det väl bara att tagga till och bestämma dig att du ska spela bra, det är väl det man gör på lan/pcw osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback