Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-16, 21:28
  #1201
Avstängd
Jaha.. Jag fyllde ju i 500 kr på "Engångsinsättning" och inte "Månadsspara", kan man fixa detta sen eller?
Citera
2013-03-16, 21:57
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Jaha.. Jag fyllde ju i 500 kr på "Engångsinsättning" och inte "Månadsspara", kan man fixa detta sen eller?

Det går att ändra så fort du kan logga in på ditt konto.
Citera
2013-03-16, 22:13
  #1203
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Det går att ändra så fort du kan logga in på ditt konto.

OK, hur ändrar man det?

Kan logga in med BankID även om pengarna inte kommit in än.
Citera
2013-03-16, 22:25
  #1204
Medlem
Jag hade själv inte bankid när jag öppnade kontot utan fick papper hemskickade och efter ytterligare någon dag fick jag en pinkod. Men i och med att du har bankid så bör du väl ha full access till kontot direkt.

Det går att lägga till ett månadssparande när du är inloggad. Din första överföring är det väl tveksamt om du kan stoppa, men det är ju bara att göra ett uttag så fort pengarna kommer in.

För säkerhetsskull är det kanske bäst att du kontaktar kundservice när du är inloggad.
Citera
2013-03-16, 23:03
  #1205
Avstängd
OK, pengarna lär väl komma in på Ikano Sparkontot, då kan man väl använda det att månadsspara med eller? Och vad ska man välja för "startdatum" ?
__________________
Senast redigerad av peterj76 2013-03-16 kl. 23:18.
Citera
2013-03-16, 23:15
  #1206
Medlem
1979s avatar
Får ni som Ikanokuppar dåligt samvete? Ingvar har nog råd men... Undrar hur de har tänkt med den där kampanjen. Satsar oerhörda resurser på en reklamkampanj. De verkar bara locka till sig individer som tar sin peng och drar. Det kanske lönar sig men det ser spontant inte helt lyckat ut.
Citera
2013-03-16, 23:19
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
OK, pengarna lär väl komma in på Ikano Sparkontot, då kan man väl använda det att månadsspara med eller?

Det tror jag inte. Pengarna ska ju dras med autogiro från något annat konto.
Men du bör ta kontakt med kundservice så får du veta vad som gäller,
Citera
2013-03-16, 23:30
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Får ni som Ikanokuppar dåligt samvete? Ingvar har nog råd men... Undrar hur de har tänkt med den där kampanjen. Satsar oerhörda resurser på en reklamkampanj. De verkar bara locka till sig individer som tar sin peng och drar. Det kanske lönar sig men det ser spontant inte helt lyckat ut.

Missen som de gör är att bonusen inte betalas ut först efter 1 år eller liknande.
Vi har ju inte en aning om hur många som fortsätter att spara eller som bara är ute efter bonusen.
En hel del fortsätter förmodligen att spara.

Jag tycker inte att man ska ha dåligt samvete för att man utnyttjar tillfället. Även om några tusen bara gör det för bonusen så blir det inga enorma belopp för banken. Det är på samma sätt med livsmedelsbutikernas lockvaror, en del kunder handlar enbart lockvaran och blir bara en förlust för butiken, men tillräckligt många handlar även annat så att totalen blir en bra affär. Ikanobanken förlorar kanske på själva kampanjen men den bör ses som en del av deras totala marknadsföringsbudget.
Jag tycker dock att reklamkampanjen är överdimensionerad och det är nog där man bränner de stora pengarna.
Citera
2013-03-16, 23:36
  #1209
Medlem
1979s avatar
Ikano borde satsa på bra villkor istället men det är väl för dyrt.
Citera
2013-03-17, 00:28
  #1210
Medlem
Jag försökte också hoppa på det där Ikano-erbjudandet, men de vägrade acceptera min adress: "Den adress du har angivit stämmer inte överens med den folkbokförda adressen". Jag gjorde ett nytt försök, och kopierade till och med min adress rakt av från Skatteverkets hemsida, men utan framgång.
Citera
2013-03-17, 00:39
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mxx
Jag försökte också hoppa på det där Ikano-erbjudandet, men de vägrade acceptera min adress: "Den adress du har angivit stämmer inte överens med den folkbokförda adressen". Jag gjorde ett nytt försök, och kopierade till och med min adress rakt av från Skatteverkets hemsida, men utan framgång.

Om du tar kontakt med kundservise så bör de kunna hjälpa dig.

http://www.ikanobank.se/Kundservice
Citera
2013-03-17, 01:16
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Får ni som Ikanokuppar dåligt samvete? Ingvar har nog råd men... Undrar hur de har tänkt med den där kampanjen. Satsar oerhörda resurser på en reklamkampanj. De verkar bara locka till sig individer som tar sin peng och drar. Det kanske lönar sig men det ser spontant inte helt lyckat ut.
Nej. De vill att jag ska börja månadsspara hos dom. Så då gör jag det.
Vill de sen att jag ska fortsätta spara får de erbjuda bättre ränta än konkurrenterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback