Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-14, 11:40
  #1
Medlem
renoveralosts avatar
Det skrivs ofta om dåliga blodfetter vid bruk av detta prepp, dock aldrig om konkreta erfarenheter av denna bieffekt.
Jag är nyfiken på om ngn har ngt att berätta om just detta?
Dvs egna erfarenheter och kunskaper, inte bara pålästa spekulationer.

Mvh R
Citera
2009-06-14, 11:52
  #2
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Oral anabolic steroids produce striking reductions in serum concentrations of high-density lipoprotein (HDL) cholesterol. We hypothesized that this effect related to their route of administration and was unrelated to their androgenic potency. We administered oral stanozolol (6 mg/d) or supraphysiological doses of intramuscular testosterone enanthate (200 mg/wk) to 11 male weight lifters for six weeks in a crossover design. Stanozolol reduced HDL-cholesterol and the HDL2 subfraction by 33% and 71%, respectively. In contrast, testosterone decreased HDL-cholesterol concentration by only 9% and the decrease was in the HDL3 subfraction. Apolipoprotein A-I level decreased 40% during stanozolol but only 8% during testosterone treatment. The low-density lipoprotein cholesterol concentration increased 29% with stanozolol and decreased 16% with testosterone treatment. Stanozolol, moreover, increased postheparin hepatic triglyceride lipase activity by 123%, whereas the maximum change during testosterone therapy (+25%) was not significant. Weight gain was similar with both drugs, but testosterone was more effective in suppressing gonadotropic hormones. We conclude that the undesirable lipoprotein effects of 17-alpha-alkylated steroids given orally are different from those of parenteral testosterone and that the latter may be preferable in many clinical situations.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...ubmed_RVDocSum

Effekterna på kolesterolet ser ju inte så roliga ut. Observera den väldigt låga dosen.
Testo ftw...
Citera
2009-06-14, 12:05
  #3
Medlem
renoveralosts avatar
Tack för svar!

Har du egna "hands on" erfarenheter i ditt eget bruk?
Effekter som du själv i praktiken har känt av, just relaterat till detta?


Sen nästa pilsner...vetenskapliga rapporter i all ära, men vad blir biverkningen i ren svenska? Så man kan förstå detta begripligt.

Mvh R
__________________
Senast redigerad av renoveralost 2009-06-14 kl. 12:17.
Citera
2009-06-14, 12:15
  #4
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renoveralost
Tack för svar!

Har du egna "hands on" erfarenheter i ditt eget bruk?
Effekter som du själv i praktiken har känt av, just relaterat till detta?


Sen nästa pilsner...vetesnsakpliga rapporter i all ära, men vad blir biverkningen i ren svenska? Så man kan förstå detta begripligt.

Mvh R
Tyvär inte, tänker nog aldrig ta winstrol. Tycker inte att effekterna motiverar bieffekterna. Det är svårt att säga vad det betyder i längden, det blev en rejäl försämring av kolesterolet, jämfört med testot. Och i studien användes endast 6mg winstrol ed. Förmodligen ordnar sig värdena efter ett tag.
Det är lite svårt att känna av kolesterolet, i studien har du siffrorna i klartext. Det värderar jag mycket högre än praktiska erfarenheter.
Jag har faktiskt aldrig förstått grejen med winstrol. Mast är ett mycket attraktivare alternativ imo.

Edit: kan förklara mitt resonemang angående praktiska erfarenheter. Väldigt få personer tar regelbundna blodprov där de mäter kolesterolhalter osv. Säg att en person kurat i 15 år, denne har med största säkerhet använt en hel del preparat. En dag går han till doktorn för hälsokontroll och får reda på att hans kolesterolhalter är riktigt dåliga. Vad beror det på? Winnarna han tagit? Maten han ätit? Det finns så otroligt många faktorer som har inverkan.
I studien kan du se svart på vitt att stanozol fuckar upp kolesterolet. Vad det innebär på sikt vet jag inte, det finns folk som är mer kvalificerade att svara på. Att det inte är bra, det vet jag dock med säkerhet.
__________________
Senast redigerad av bergelin 2009-06-14 kl. 12:31.
Citera
2009-06-14, 13:59
  #5
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renoveralost
Tack för svar!

Har du egna "hands on" erfarenheter i ditt eget bruk?
Effekter som du själv i praktiken har känt av, just relaterat till detta?


Sen nästa pilsner...vetenskapliga rapporter i all ära, men vad blir biverkningen i ren svenska? Så man kan förstå detta begripligt.

Mvh R

Jag är övertygad om att varje kur på de flesta preparat förkortar livet. Självklart är det här ingenting du känner av nu. Men efter några kurer kanske dina blodkärl ser ut som om du vore 65 istället för 25.

Detta kan förstås leda till att du dör en alledels för tidig död. Kanske får du en hjärtattack vid 45 istället för 75 ?
Citera
2009-06-14, 14:04
  #6
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Jag kan inte mycket om hjärt o kärlsjukdomar men jag är rätt säker på att skadorna är irreversibla. Går du med dåliga blodfetter så slaggar dina kärl igen och då är skadan skedd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback